[B4 2.0 ABK Avant '94] - piekna ciemna zielen...
witam,
sporo by pisac, ale postaram sie w miare krotko... chce przedstawic sytuacje rzeczowo:
mialem swego czasu (miesiace temu, juz w dniu zakupu) problem z autkiem, tj. nierowna praca silnika na biegu jalowym, szarpanie do 2000 obr. (jakby ktos bawil sie, wlaczajac i wylaczajac doplyw paliwa). bylem prawie pewien, ze to jakies mechaniczne uszkodzenie i wymiana tego, to tylko kwestia "krotkiej" wizyty w warsztacie... ale...
po oddaniu audi do znajomego mechanika, po wielu, wielu godzinach pracy (wdzieczny jestem mu za to) stwiedzil, ze z mechanicznego punktu widzenia wszystko jest w porzadku. nie bede wypisywal co zostalo wymienione i sprawdzone, bo troche tego by bylo, wazne jest to, ze majac juz pewnosc, ze mechanika jest ok (na moich czesciach audi jego kolegi jezdzilo bez problemow), pojechal na diagnostyke i ... okazalo sie, ze padniety jest sterownik silnika. ktos juz przed moim zakupem auta mieszal tam, bo cos bylo nie tak z przewodami (masa na +, czy jakos tak). wymienil ten sterownik, przy okazji sonde lambda (bo tez byla taka potrzeba) - problem jak reka odjal, wszystko w jak najlepszym porzadku! (az milo bylo jezdzic niunia). radosc nie trwala jednak dlugo, po trzech dniach - znow to samo, te same objawy z szarpaniem - z powrotem na diagnostyke i ... spalony sterownik silnika (wypalone styki w tym samym miejscu co w poprzednim) ;( raczej malo prawdopodobne, ze byl uszkodzony...
wg mnie sprawa jest prosta, cos nie tak z elektryka, cos robi zwarcie, ale co? gdzie szukac przyczyny? od czego, ktorego miejsca zaczac sprawdzanie tego wszystkiego? yhh
dodatkowo problem w tym, ze nie ma sensu zakladac nowego (uzywanego) sterownika, bo sytuacja moze sie powtorzyc, zamontuje, znow sie spali i ... bedzie szkoda... najpierw chce miec pewnosc, ze elektryka jest ok, wszystko jest sprawne, nic nie robi zwarcia, zadne przewody sie nie stykaja ze soba, itd.
czy macie znajomych (godnych polecenia, znajacych sie na rzeczy) elektrykow ze Szczecina lub okolic? (bo tam teraz stoi samochod)...
numer mojego sterownika 039 906 024 A
dzieki za poswiecony czas na lekture tego postu. moze ktos juz przerabial cos takiego...
pozdrawiam
[80 B4 2.0 ABK] spalony sterownik silnika-drugi raz. POMOCY!
[80 B4 2.0 ABK] spalony sterownik silnika-drugi raz. POMOCY!
Ostatnio zmieniony 05 mar 2007, 19:20 przez jacu78, łącznie zmieniany 5 razy.
"(wypalone styki w tym samym miejscu co w poprzednim) ;( raczej malo prawdopodobne, ze byl uszkodzony..."
Prosze podać numery wypalonych styków to będę wiedział który obwód jest uszkodzony i będę mógł postawić diagnozę.
Jestem z W-wy, jak chcesz to mogę sie tym zająć, ale to dopiero w poniedziałek. Mam drugi taki sterownik na próbę.
Prosze podać numery wypalonych styków to będę wiedział który obwód jest uszkodzony i będę mógł postawić diagnozę.
Jestem z W-wy, jak chcesz to mogę sie tym zająć, ale to dopiero w poniedziałek. Mam drugi taki sterownik na próbę.
Głupio mi trochę, że minęło już tyle czasu o założenia tego tematu i brak odpowiedzi z mojej strony. Temat "wisiał" nade mną cały czas. Już to naprawiam.
Otóż dzięki pomocy czarkaj opisywany problem został już dawno zażegnany! Zostałem błędnie poinformowany przez "znajomego mechanika", że samochód jest sprawny mechanicznie. Stąd były przypuszczenia, że coś nie tak z elektroniką (uszkodzony sterownik). Po sprawdzeniu przez Czarka wszystkich przejść z komputera do czujników (wszystko było ok), wymianie sony Lambda (była nie do tego zakresu napięć - wyszło to na VAGu) okazało się, że przyczyną była uszkodzona kopułka aparatu zapłonowego (miała przebicia). Po tych wszystkich operacjach, po ustawieniu zapłonu samochód zaczął normalnie pracować! Raz jeszcze Wielkie dzięki dla Czarka <ok>
Otóż dzięki pomocy czarkaj opisywany problem został już dawno zażegnany! Zostałem błędnie poinformowany przez "znajomego mechanika", że samochód jest sprawny mechanicznie. Stąd były przypuszczenia, że coś nie tak z elektroniką (uszkodzony sterownik). Po sprawdzeniu przez Czarka wszystkich przejść z komputera do czujników (wszystko było ok), wymianie sony Lambda (była nie do tego zakresu napięć - wyszło to na VAGu) okazało się, że przyczyną była uszkodzona kopułka aparatu zapłonowego (miała przebicia). Po tych wszystkich operacjach, po ustawieniu zapłonu samochód zaczął normalnie pracować! Raz jeszcze Wielkie dzięki dla Czarka <ok>
Doc jakby było wiadomo, który mechanik jest dobry, to by nie było tylu postów na forum typu "muszę zmienić mechanika", jakiegoś paskudnego doradzania przez nich "trzeba wymienić to lub tamto" i wpedzania ludzi w niepotrzebne koszty... Opisywany mechanika zmieniał (tak powiedział) kilkakrotnie aparat, ustawiał zapłon, ale wychodzi na to, że cały czas na tej samej kopułce...
Yhhh, uczymy się na błędach. Co mam napisać, że jakbym wiedział, to bym tam nie pojechał... Mogę go wpisać na swoją czarną listę i cieszyć się, że poznałem Czarka...
Yhhh, uczymy się na błędach. Co mam napisać, że jakbym wiedział, to bym tam nie pojechał... Mogę go wpisać na swoją czarną listę i cieszyć się, że poznałem Czarka...
więc ja bym miał pytanie do czarka jak można mam podobny problem tylko że nie mogę dobrać sterownika mam taki z numerem 039997022 którego nie można nigdzie dostać a mój mechanik twierdzi że innego się nie da założyć z tego co słyszałem można podobno zakładać zamiast tamtego taki z numerem 039906022 czy to prawda ??