[B4 1Z i inne] Interpretacja logów z Vag-com'a.
[B4 1Z i inne] Interpretacja logów z Vag-com'a.
Postanowiłem założyć temat na temat interpecacji logów, poniewż myślę, że nie tylko ja mam z tym problem. Na tym forum jest wiele osób, dla których to nie stanowi żadnego problemu, wiedzą co i jak, i mogły by pomóc.
A teraz... po ciężkich bojach i jeżdżeniu w "te i wewte" naprodukowałem logów.
Dynamiczne robione na 4 biegu pomiędzy 1500 a 4200 rpm (niezłe szybkości się łapie) :mrgreen:
Bardzo proszę wgłębionych w temat o interpretację i ewentualne sugestie, bo coś mi się wydaje, że nie wszystko jest ok - począwszy od kątu wtysku .
LOGI STATYCZNE:
Measuring Blocks
Grupa 000
Grupa 001
Grupa 003
Grupa 004
Grupa 007
Grupa 013
Basic Settings
Grupa 000
Grupa 003
Grupa 004
LOGI DYNAMICZNE:
Grupa 000
Grupa 001
Grupa 003
Grupa 004
Grupa 008
Grupa 010
Grupa 011
Mam nadzieję, że dobre i dobrze zrobiłem logi - starałem się według opisu z AKP
Teraz prośba... jeśli by znalazł się koś łaskawy i poświęcił chwilę na przeglądnięcie tych logów i kilka słów komentarza, to będę bardzo wdzięczny.
A może z sugestii i rad skorzystają inni forumowicze <ok>
A teraz... po ciężkich bojach i jeżdżeniu w "te i wewte" naprodukowałem logów.
Dynamiczne robione na 4 biegu pomiędzy 1500 a 4200 rpm (niezłe szybkości się łapie) :mrgreen:
Bardzo proszę wgłębionych w temat o interpretację i ewentualne sugestie, bo coś mi się wydaje, że nie wszystko jest ok - począwszy od kątu wtysku .
LOGI STATYCZNE:
Measuring Blocks
Grupa 000
Grupa 001
Grupa 003
Grupa 004
Grupa 007
Grupa 013
Basic Settings
Grupa 000
Grupa 003
Grupa 004
LOGI DYNAMICZNE:
Grupa 000
Grupa 001
Grupa 003
Grupa 004
Grupa 008
Grupa 010
Grupa 011
Mam nadzieję, że dobre i dobrze zrobiłem logi - starałem się według opisu z AKP
Teraz prośba... jeśli by znalazł się koś łaskawy i poświęcił chwilę na przeglądnięcie tych logów i kilka słów komentarza, to będę bardzo wdzięczny.
A może z sugestii i rad skorzystają inni forumowicze <ok>
Po logach widac że silniczek jest w bardzo dobrym stanie jedyne co to do poprawy jest kont wtrysku, powinno byc około 50 a u ciebie jest 41, poza tym wszystko OK, turbinka ładnie pompuje,Lmm pokazuje dobrze, korekcje na cylindrach sa super, dawka na wolnych bardzo dobra 3,6mg, nie ma sie do czego przyczepic
sory Wojtek ale strzeliłes "byka" zapewne przeoczenie <ok>WOJTEK26 pisze:jedyne co to do poprawy jest kont wtrysku, powinno byc około 50 a u ciebie jest 41
Wartosc 41 oznacza obroty silnika a nastepna kolumna to wartosć kąta wtrysku.
Jest on zdecydowanie do poprawy i powinno byc tak jak piszesz 49-51.
IMO - od siebie dorzuce ze przepływka slabnie w gornych partiach obrótów co obajwia sie obcinaniem dawek rowniez w gorce obrotów.
Pozdrawiam
Dziękuję za cenne informacje... odnośnie kąta wtrysku to jak się zrobi trochę cieplej zamierzam się tym zając, ale zaskoczyłeś mnie przemik, z tą przepływką.
Napisz mi proszę czy jest to poważny powód do zmartwienia? Czy można na to jakoś zaradzić, coś wyregulować i ewentualnie jak długo może potrwać jej dogorywanie, bo rozumiem, że do tego to zmierza... Przepływka, podejrzewam nie mało kosztuje więc nie jest to miła perspektywa
Napisz mi proszę czy jest to poważny powód do zmartwienia? Czy można na to jakoś zaradzić, coś wyregulować i ewentualnie jak długo może potrwać jej dogorywanie, bo rozumiem, że do tego to zmierza... Przepływka, podejrzewam nie mało kosztuje więc nie jest to miła perspektywa
Z kątem wtrysku nie zwlekaj - ja bym poprawil od reki - to podstawowy nastaw w silniku spalinowym.
Jesli chodzi o LMM to poki co mozesz spac spokojnie... przeciez nie krecisz fury na maxa na kazdym biegu.
Jednak trzeba bedzie za jakis czas znow zalogowac 003 w probie dynamnicznej i zobaczyc czy sie nie pogorszyło.
[+]
Kiedy zmieniales ostanio filtr powietrza - jesli niedawno to
poszukaj na forum tutaj albo na AKP watków o czyszczeniu przepływomierza
[+][+]
prosze moderatora o przeniesienie do działu "dieslowskiego"
Pozdrawiam
Jesli chodzi o LMM to poki co mozesz spac spokojnie... przeciez nie krecisz fury na maxa na kazdym biegu.
Jednak trzeba bedzie za jakis czas znow zalogowac 003 w probie dynamnicznej i zobaczyc czy sie nie pogorszyło.
[+]
Kiedy zmieniales ostanio filtr powietrza - jesli niedawno to
poszukaj na forum tutaj albo na AKP watków o czyszczeniu przepływomierza
[+][+]
prosze moderatora o przeniesienie do działu "dieslowskiego"
Pozdrawiam
A fakt z tym sie zgadzam tutaj jest zaleznosc turbo-przepływomierz-wyznaczenie dawki paliwa w tej kolejności .. <ok>
Aczkolwiek u kolegi cisnienie doładowania nie spada z powodów niedomagajacej sprezarki.
Zwróc uwage ze turbo pompuje idealnie tak jak jest zapisane w mapie.
Dodatkowo zwracam Twoją uwage Wojtku na 008 i to co sie dzieje z dawkami paliwa. Ograniczenie dymienia jest nizsze niz wartosc zadana jako żadanie kierowcy - wniosek moze byc tylko jeden - LMM zle mierzy w tym zakresie obrotów.
Pozdrawiam
Aczkolwiek u kolegi cisnienie doładowania nie spada z powodów niedomagajacej sprezarki.
Zwróc uwage ze turbo pompuje idealnie tak jak jest zapisane w mapie.
Dodatkowo zwracam Twoją uwage Wojtku na 008 i to co sie dzieje z dawkami paliwa. Ograniczenie dymienia jest nizsze niz wartosc zadana jako żadanie kierowcy - wniosek moze byc tylko jeden - LMM zle mierzy w tym zakresie obrotów.
Pozdrawiam
hmm, więc mam powody do zmartwienia czy nie? Dodam, że zazwyczaj staram się nie przemęczać silnika, bo z reguły kręcę się po mieście... :mrgreen: od czasu do czasu przedmuchuję mu wtryski jakimś małym wypadem za miasto...
I czy to nie jest naturalne, że przy turbulum mniej pompuje przy wyższych obrotach? i czy właśnie z tym nie ma związku przepływomierz?
I jeszcze jedno, po jakim czasie (ilu przejechanych kilometrach) ewentualnie zrobić logi dynamiczne grupy 003, żeby się upewnić czy coś się dzieje, czy nie?
ps. LMM to przepływomierz?
I czy to nie jest naturalne, że przy turbulum mniej pompuje przy wyższych obrotach? i czy właśnie z tym nie ma związku przepływomierz?
I jeszcze jedno, po jakim czasie (ilu przejechanych kilometrach) ewentualnie zrobić logi dynamiczne grupy 003, żeby się upewnić czy coś się dzieje, czy nie?
ps. LMM to przepływomierz?
Gonzoli..
Twoje turbo jest zdrowe i nie pompuje za mało - pompuje idealnie tyle ile wyznacza mu mapa.
Poki co mozesz spac spokojnie. Problem zacznie sie wtedy jak LMM(przeplywomierz) zacznie zle mierzyc a ecu przytnie dawki w calym uzytecznym zakresie obrotow.
Najlepiej zalogowac przy wymianie oleju czyli co 10 tys. I pamietaj o regularnej wymianie filtra powietrza.
Pozdr
[+]
Ponawiam prosbe do modow o przeniesienie tematu do dzialu "diesla"
Twoje turbo jest zdrowe i nie pompuje za mało - pompuje idealnie tyle ile wyznacza mu mapa.
Poki co mozesz spac spokojnie. Problem zacznie sie wtedy jak LMM(przeplywomierz) zacznie zle mierzyc a ecu przytnie dawki w calym uzytecznym zakresie obrotow.
Najlepiej zalogowac przy wymianie oleju czyli co 10 tys. I pamietaj o regularnej wymianie filtra powietrza.
Pozdr
[+]
Ponawiam prosbe do modow o przeniesienie tematu do dzialu "diesla"