[ 80 B4 ABK ] Rezystancja szarego czujnika
[ 80 B4 ABK ] Rezystancja szarego czujnika
jak w temacie potrzebna charakterystyka w kilku punktach temperaturowych ( przynajmniej dla : ciepły/zimny silnik)
Z góry dziękuję
[ Dodano: 2008-03-21, 07:42 ]
Naprawdę nikt nie wie ??
[ Dodano: 2008-03-22, 18:27 ]
Help !
Z góry dziękuję
[ Dodano: 2008-03-21, 07:42 ]
Naprawdę nikt nie wie ??
[ Dodano: 2008-03-22, 18:27 ]
Help !
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Żeby zdjąć wiarygodną charakterystykę z czujnika to trzeba go mieć na stole bo pojęcie zimny, ciepły są zbyt niedokładne.
Ja niestety nie dysponuję drugim czujnikiem, żeby go pomierzyć ale podejrzewam, że jego charakterystyka jest taka sama jak niebieskiego (ten do ECU), a dane tego czujnika podawałem już kilkukrotnie na forum. Oczywiście mogę się mylić co do tego że wartości obu czujników są takie same bo to są tylko moje przypuszczenia.
Ja niestety nie dysponuję drugim czujnikiem, żeby go pomierzyć ale podejrzewam, że jego charakterystyka jest taka sama jak niebieskiego (ten do ECU), a dane tego czujnika podawałem już kilkukrotnie na forum. Oczywiście mogę się mylić co do tego że wartości obu czujników są takie same bo to są tylko moje przypuszczenia.
>Danek
I tu właśnie jest pies pogrzebany. Bo jeśli mają mieć takie same rezystancje , to lipa - bo kiedy niebieski na zimnym płynie ma 3k3 , to szary w tym czasie ma ponad 9k
A żeby zamówić nowy chciałbym raczej mieć pewność , że winna jest właśnie rezystancja a nie np. tylko złe ustawienie wskazówki miernika na desce.
Dlatego nawet zmierzenie wyłącznie zimnego niebieskiego i szarego czujnika u kogoś kto ma pewny pomiar temp. byłoby dla mnie w tej sytuacji wielce pomocne.
Pozdrawiam
I tu właśnie jest pies pogrzebany. Bo jeśli mają mieć takie same rezystancje , to lipa - bo kiedy niebieski na zimnym płynie ma 3k3 , to szary w tym czasie ma ponad 9k
A żeby zamówić nowy chciałbym raczej mieć pewność , że winna jest właśnie rezystancja a nie np. tylko złe ustawienie wskazówki miernika na desce.
Dlatego nawet zmierzenie wyłącznie zimnego niebieskiego i szarego czujnika u kogoś kto ma pewny pomiar temp. byłoby dla mnie w tej sytuacji wielce pomocne.
Pozdrawiam
ja swoj sprawdzalem weglug tej rozpiski i sie zgadzalo
- przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
- przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
XXX
Jeśli masz katalog mam jeszcze prośbę o sprawdzenie numeru tego czujnika. Wybrałem się dziś po prostu do 4 sklepów z miernikiem pod pachą że to niby wezmę taki czujnik na ladę ... podepnę omomierz ... nic trudnego prawda ? Ale gdzie tam ... w ŻADNYM sklepie takiego czujnika nie mieli. W jednym mogą mi sprowadzić - koszt 15 do 30 zł , w drugim miła pani nie ma pojęcia jaki to czujnik i podstawia mi książkę z częściami . Wydedukowaliśmy z niej , że pasują schematem i wyglądem :evil: dwa czujniki. No i bądź tu człowieku mądry i kup sobie !!!
Ostatecznie stanęło , że mógłby to być numer 530533 za 47 zł.
Ale gdyby ktoś zadał sobie trud i jednak zmierzył ten czujnik po prostu omomierzem w silniku ABK.
Byłbym pewniejszy.
Jeśli masz katalog mam jeszcze prośbę o sprawdzenie numeru tego czujnika. Wybrałem się dziś po prostu do 4 sklepów z miernikiem pod pachą że to niby wezmę taki czujnik na ladę ... podepnę omomierz ... nic trudnego prawda ? Ale gdzie tam ... w ŻADNYM sklepie takiego czujnika nie mieli. W jednym mogą mi sprowadzić - koszt 15 do 30 zł , w drugim miła pani nie ma pojęcia jaki to czujnik i podstawia mi książkę z częściami . Wydedukowaliśmy z niej , że pasują schematem i wyglądem :evil: dwa czujniki. No i bądź tu człowieku mądry i kup sobie !!!
Ostatecznie stanęło , że mógłby to być numer 530533 za 47 zł.
Ale gdyby ktoś zadał sobie trud i jednak zmierzył ten czujnik po prostu omomierzem w silniku ABK.
Byłbym pewniejszy.
Zakres rezystancji nie odnosi się do szarego czujnika temperatury w ABK. Jest to zakres czujnika niebieskiego. Sprawdzone na 100%xxx pisze:ja swoj sprawdzalem weglug tej rozpiski i sie zgadzalo
- przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225