Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9tdi] słabo pali???

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

[B4 1.9tdi] słabo pali???

Post autor: mietek81 » 26 mar 2008, 20:28

witam koledzy mam problem moje audio 80 94r 1z słabo pali ... sprawa
wygląda tak rano wsiadam do autka godzina 7 czy zimno czy ciepło pali elegancko
od strzała czasem delikatnie sie zająknie ale bez problemowo... problem
pojawia sie dopiero jak postoi troszkę przykładowo jak wychodzę z pracy koło
15 to kręcę nim dosłownie z 30 sekund nawet czasem bez przerwy i nie
chce odpalić co może być przyczyna zapowietrza sie ??? tylko to mi
przychodzi do głowy pozdrawiam i czekam na szybka odpowiedz...

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 26 mar 2008, 20:37

Kolego sprawdź czy w wężykach od filtra nie leci powietrzę. Oraz proponował bym sprawdzenie świec żarowych miałem podobnie że jak postał to ciężko rano palił okazało się że miałem wszystkie świece spalone.

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

Post autor: mietek81 » 26 mar 2008, 20:45

no ale jak mamy w południe plus 15 stopni to nawet na spalonych swiecach chyba powinien łatwo odpalic? a tu nic nie odpala zato rano pali od szczała a stoi cała noc pod chmurka...

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 26 mar 2008, 20:47

Ja miałem tylko problem z odpaleniem rano w czasie mrozów. Ale sprawdzić nie zaszkodzi. Wymieniałeś filtr paliwa?

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

Post autor: mietek81 » 26 mar 2008, 20:49

filtra pliwa ma przejechane niecałe 3 tys

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 26 mar 2008, 20:52

O to ciekawe. Sprawdź tak jak pisałem te wężyki w komorze silnika czy nie maja bąbelków powietrza. I ja bym sprawdził jeszcze te świece tak dla pewności ale niech wypowiedzą się inni bardziej znający się w mechanice.

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 26 mar 2008, 21:46

jak by bylo powietrze w wezu paliwowym to nie palilby gorzej wlasnie po dlugim postoju ??(nocy?) :?:

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 27 mar 2008, 09:31

Heh mam podobny problem
Silnik ciezko sie uruchamia tylko wtedy jak np.
odpalam zimny motor (pali od strzała) przejade kawałek (na tyle ze temp osiagnie ok 60 C) i znow STOP. Postoi ok. godziny(np na spocie) czyli tylko troche ostygnie i wtedy musze dluugo krecic zeby odpalił.
Wariant z cofajacym sie paliwem odrzucam - po nocy w kazdej temp pali "od kopa". Jak jest ciepły zapala po połowie obrotu wałem.

Niedawno logowałem "grzechotnika" i wyglada to tak :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 62539.html

Oczywiscie zadnych błedów w ECU nie ma.

Podobno jest jakis czujnik temp, ktory wysyla sygnal do ECU i na tej podstawie jest wyznaczana dawka paliwa i kat wtrysku i pewnie właczaja sie lub nie swiece zarowe.
Co Wy na to ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 27 mar 2008, 17:19

no niebieski czujnik daje sygnał do ECU o temp i wtegu daje sygnał do przekaźnika świec ale niewiem czy to o to chodzi bo ja miałem wszystkie swiece popalone przy mrozie ok -10 st 2 razy przekręcił wałem i odpalał więc choćby nie grzały to może chwilke dłużej zakręcić ale nie żeby pół minuty kręcić silnikiem :-?

Awatar użytkownika
jpecak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 16 cze 2007, 07:37
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: jpecak » 27 mar 2008, 18:19

Witam
Miałem podobny problem.
Okazało się że brał powietrze przez uszczelkę na pompie, jak postał to ciężko palił tylko rano później było ok. Zmieniłem uszczelkę i jest ok.

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

Post autor: mietek81 » 27 mar 2008, 19:57

pompę wykluczam była uszczelniana i nastawnik był czyszczony autko chodzi elegancko tylko to odpalanie nie wiem dlaczego tak jest....

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 27 mar 2008, 20:23

strasznie maszan duza dawke ustawionapowinna wynosic narozgrzanym okolo 20 wartosc liczbowa w BS blok000

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 27 mar 2008, 21:58

Kyjo - niebieski czujnik nie tylko steruje swiecami ale w pewnym zakresie temp podaje sygnal do ecu a ten wyznacza dynamiczny kąt wtrysku i dawke paliwa. I dlatego u mnie idzie on do wymiany bo dziala tylko w niskich i wysokich temp płynu a gubi charakterystyke w srednich temp. szwankuje wyznaczanie dynamicznego kąta wtrysku - stad problemy z rozruchem - to moja hipoteza i potwieerdzi ją bądz zburzy wymiana ww czujnika.

jpecak - pompa wykluczona - uszczelnialem ją to raz , a dwa - rano samochód pali na dotyk bez wzgledu na to czy swiece grzeją czy nie

karol121 - dawka za duza - tak ma byc zapewniam cie a ze nie ksiazkowo.. trudno <ok>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 27 mar 2008, 22:29

przemik pisze:karol121 - dawka za duza - tak ma byc zapewniam cie a ze nie ksiazkowo.. trudno
czyli wedlug ciebie ile powinna wynosic dawkanabiegu jalowym???? i nie wiesz dlaczego u mnie na zimnym silniku dawka jest jest mniejsza niz na cieplym tzn tempokolo 80C????

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

Post autor: mietek81 » 28 mar 2008, 10:29

panowie jak sie nazywa ten czujniczek gdzie sie on znajduje macie moze jakies numery...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl