[b4 avant 1,9 tdi] wymiana poduszki amorka przedniego - jak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56
[b4 avant 1,9 tdi] wymiana poduszki amorka przedniego - jak?
Cazy ktos wymieniał sam poduszke amortyzatora przedniego. Mam pytanie:jak to zrobić, czy trzeba wszystko wyjmować na zewnątrz, czy mozna jakoś na skróty.
I jeszcze jedno pytanie czy po wymianie końcówki drążka trzeba ustawiać koniecznie zbieżność, czy da radę zrobic tak aby jej nie przestawić. Z góry dziekuję za wskazówki
I jeszcze jedno pytanie czy po wymianie końcówki drążka trzeba ustawiać koniecznie zbieżność, czy da radę zrobic tak aby jej nie przestawić. Z góry dziekuję za wskazówki
Ostatnio zmieniony 26 mar 2008, 09:21 przez rolandasas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Oba tematy przerabiałem całkiem niedawno.
No niestety, aby wymienić poduszkę to trzeba wyjąć całą kolumnę, wiąże się to również z jej rozkręcaniem, czyli raczej bez napinacza do sprężyn to się nie obejdzie. W sumie jeśli śruby nie będą nastręczać zbyt wielu problemów jest to kwestia góra godzinki roboty dla wprawnych dłoni.
Co do końcówek. To poszła mi jedna i miałem zamiar wymienić zaraz obie plus przegub półkolisty i pojechać na zbieżność. Ale ponieważ wymieniając tą jedną końcówkę trochę się zniechęciłem (przywaliłem nosem w błotnik przy odkręcaniu kontry na drążku - szczęście że go nie złamałem) poprzestałem na wymianie tej jednej. Przy wykręcaniu starej końcówki liczyłem dokładnie liczbę obrotów i tak samo przy wkręcaniu nowej. Dzięki temu zbieżność pozostała bez zmian.
Dla pewności jednak po wymianie wszystkiego co planuje pojadę sprawdzić zbieżność, bo niby wszytko może być ok., a opony może drzeć a tego nie chce.
No niestety, aby wymienić poduszkę to trzeba wyjąć całą kolumnę, wiąże się to również z jej rozkręcaniem, czyli raczej bez napinacza do sprężyn to się nie obejdzie. W sumie jeśli śruby nie będą nastręczać zbyt wielu problemów jest to kwestia góra godzinki roboty dla wprawnych dłoni.
Co do końcówek. To poszła mi jedna i miałem zamiar wymienić zaraz obie plus przegub półkolisty i pojechać na zbieżność. Ale ponieważ wymieniając tą jedną końcówkę trochę się zniechęciłem (przywaliłem nosem w błotnik przy odkręcaniu kontry na drążku - szczęście że go nie złamałem) poprzestałem na wymianie tej jednej. Przy wykręcaniu starej końcówki liczyłem dokładnie liczbę obrotów i tak samo przy wkręcaniu nowej. Dzięki temu zbieżność pozostała bez zmian.
Dla pewności jednak po wymianie wszystkiego co planuje pojadę sprawdzić zbieżność, bo niby wszytko może być ok., a opony może drzeć a tego nie chce.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56
- Krzysiek18/
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
- Lokalizacja: GDANSK
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Popieram bo w mich zamiarach jest wymienienie drugiej końcowki jak już pisałem wcześniej i wtedy jechanie na zbierzność. Bo tak jak mówisz i tak jak pisałem. Zbierzności niby może być ok, a autko będzie darło oponki.Krzysiek18/ pisze:jest to na pewno jeden ze sposobów lecz uwazam ze zaden nie daje 100% pewnosci ze zbieznosc sie choc troch e nie przestawila :mrgreen:Labiel pisze: Przy wykręcaniu starej końcówki liczyłem dokładnie liczbę obrotów i tak samo przy wkręcaniu nowej. Dzięki temu zbieżność pozostała
- Krzysiek18/
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
- Lokalizacja: GDANSK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 01 wrz 2007, 21:12
z tego co się orientuję to zbieżności nie można przestawić wyciągając kolumnę, gdyż nie ma potrzeby przekręcania końcówki drążka a jedynie jej rozłączenia z kolumną. Natomiast na pewno można przestawić kąty, ponieważ musimy rozłączyć kolumnę od piasty, a wtedy będzie żarło albo wewnętrzną albo zewnętrzną część opony, jeżeli się mylę to niech ktoś mnie uświadomi.Pozdrawiam!
- Krzysiek18/
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
- Lokalizacja: GDANSK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 01 wrz 2007, 21:12
- Krzysiek18/
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
- Lokalizacja: GDANSK
witam kolegów i zacytuję kawałek z książki sam naprawiam..."przed demontażem zaznaczyc ustawienie pochylenia koła na dolnych śrubach mocujacych w przypadku gdy stara kolumna lub stary amortyzator mają byc spowrotem zamontowane.w tym celu obrysowac łby śrub oraz nakrętki za pomoca rysika traserskiego" ...sam w sobotę bedę wymieniał poduchy amora bo tak się wybiły że bardziej się już nieda...kupiłem lemfordera więc myslę że na dłuższy czas wystarczą ,ściągacze do sprężyn dorobiłem mam nadzieję że wytrzymają ...może jakieś fotki zrobię jak będzie dobrze szło i niezepsuję sobie nerwów... z ważniejszych żeczy mam do wymiany min.tuleje sanek i osłony przegubów zewnętrznych czasu brak ale powoli się zrobi
Ostatnio zmieniony 27 mar 2008, 21:18 przez muniorek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek18/
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
- Lokalizacja: GDANSK
klucz dorobiłem i sprawdziłem w"akcji"przed prawdziwą robotą odkrecając nakrętkę amora zdejmując miseczkę pod nia już nakretka jak na dłoni...nakrętka poszła bez więkrzych oporów ,najbardziej obawiam się oporu końcówki drążka kierowniczego bo niemam odpowiedniego ściągacza ale ten który mam powinien dać radę...