Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 JN] Pomocy Problem z Temperaturą

ODPOWIEDZ
KamilSmolen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 21 mar 2008, 13:10
Lokalizacja: Krasnystaw

[B3 JN] Pomocy Problem z Temperaturą

Post autor: KamilSmolen » 22 mar 2008, 21:24

Witam jestem nowy więc sorry jeżeli już takowe pytanie padało a ja laik po prostu nie mogłem go znaleźć od roku jestem posiadaczem 80 B3 1.8s 1990r i wszystko było ok. do dni przed świętami gdzie nagle temperatura zaczeła skakać do 100 – 110 i gotować płyn w zbiorniczku i wyrzucać go - wiatrak się nie włączył!! Pomyślałem że to czujnik wiatraka wysiadł bo na krótko podłączyłem i chodził ale wymiana czujnika nic nie pomogła dalej to samo rura na dole od chłodnicy zimna więc pomyślałem na 100 % termostat ale z racji umiejscowienia termostatu – pompę trzeba wyjąć  spuściłem płyn z układu i ponownie wlałem – może zapowietrzony . no i było lepiej kilka dni ale ostatni raz jest ok. z 2 dni potem znowu temperatura ale już tylko do 100 ale co dziwne wiatrak dalej nawet 100 stopniach się nie włącza no i nie wiem w końcu co się dzieje może to jednak termostat? Nawet na 29 umówiłem się na wymianę chodź nie jestem pewien czy to na 100 % termostat mówią że zdiagnozują chodź wolał bym wcześniej wiedzieć co tam może być.. Będę wdzięczny za każdą podpowiedz bo z kasą ostatnio krucho a zapomniałem dodać że na trasie jest ok. między 80 – 90 stopni może termostat raz puszcz raz nie i jeszcze jedno najczęściej grzeje zaraz po 10 km później jak za duża temp i wyłączę autko i odpalę rura dolna zaczyna być ciepła. Może ten termostat raz się otwiera raz nie ale to chyba nie tłumaczy wiatraka? Ale naklepałem to wszystko czekam na odp.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2008, 21:57 przez KamilSmolen, łącznie zmieniany 1 raz.

pietrusek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: pietrusek1 » 22 mar 2008, 21:38

Witam Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat, da sie go wyjac bez wyciagania pompy ;-) ,jest troche gimnastyki ale sie go da wyjac, ale jak masz kanal to nie ma problemu z wyciagnieciem pompy i wymiana termostatu :lol: . Pozdrawiam daj znac co i jak <ok>

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 22 mar 2008, 21:38

A jestes pewien ze czujnik temperatury od zagaru jest ok? moze poprostu zawyza Ci temperature?

KamilSmolen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 21 mar 2008, 13:10
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: KamilSmolen » 22 mar 2008, 21:50

bartek18150 pisze:A jestes pewien ze czujnik temperatury od zagaru jest ok? moze poprostu zawyza Ci temperature?
Raczej tak bo jak pokazuje 100 to rzeczywiście gotuje płyn ale mogę się mylić bo się słabo znam &#61514;

A możliwe jest że to przez termostat nie włacza się wiatrak bo tu niby obieg leci jak go nagrzeje do 100 stopni a wiatrak nic?

Dam znać co to było zaprowadzę go 29 na razie jest ok. tylko ten wiatrak się nie załącza przy 100 jak go grzeje na niskich obrotach tak na próbę a jak jeżdze to jest ok. tak jak by odpowietrzenie pomogło i nie wiem co zrobić bo ostatnie 3 dni robi tylko 50 km a ale tak zazwyczaj to robie 500 km tygodniowo i strach trochę na trasie jak coś pierdyknie i stanę pod Radzyniem albo gdzieś indziej. A powiedzcie przy jakiej temp. Powinien wiatrak się załoczyć?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 22 mar 2008, 23:05

okolo 70 stopni, mozliwe tez ze termostat za malo sie otwiera

marian65
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 sie 2007, 15:28
Lokalizacja: mikołów

Post autor: marian65 » 22 mar 2008, 23:37

Wydaje mi się kolego że to wina termostatu.Jeśli niema obiegu przez chłodnicę to woda na dole chłodnicy przy czujniku będzie zimna i czujnik nie załączy wentylatora.Poza tym powinieneś się upewnić czy masz dobrze odpowietrzony układ(musisz wiedzieć czy weszła ci właściwa ilość płynu ok 7l).Termostat sprawdzisz w garnku 85st otwiera się,przy105st otwarcie całkowite min.na 7mm.Temp.załączenia wentylatora92-97 st. Powodzenia ;-)

KamilSmolen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 21 mar 2008, 13:10
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: KamilSmolen » 23 mar 2008, 20:52

Dzięki za odpowiedzi sprawdzę a dzisiaj normalnie już nie rozumiem tego auta teraz tak jak by wszystko na sprawne ale termostat tak czy tak wymienię tak dla pewności i odpowietrzę układ przy okazji a, mam jeszcze jedno pytanko co lejecie albo co powinno się lać do układu chodzenia tak żeby było ok. bo ja mam zalane jakimś zielonym nie pamiętam ale to chyba petrygo było lane dzieś na początku zimy czy zmieniać a jak tak to na co ? pozdrawiam głupi byłem że tak późno zapisałem się na forów jesteście naprawdę zaj&#8230; a i dzięki za wszystko dam znać jaki będzie rezultat tej sprawy>> się termostat zawiesił na otwartym i ledwie mi trzyma 80 tam z groszem że by go do 87 dogrzać to musiałem mu nieźle w dupę dać i bądź modry i pisz wiersze teraz od dwóch dni wygląda

marian65
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 sie 2007, 15:28
Lokalizacja: mikołów

Post autor: marian65 » 24 mar 2008, 13:49

Nie wiem co polecają koledzy ale ja kupuję 3l koncentratu,dolewam 3l wody destylowanej i mam zabezpieczenie do -30 st.Puki kombinujesz z chłodzeniem wlej samą wodę będzie taniej tylko uważaj na mróz. ;-)

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 26 mar 2008, 10:16

Termostat możesz sobie wymienić sam. Dosłownie odkręcenie 3 śrub i nie trzeba mieć do tego celu kanału. Trzeba oczywiście spuścić płyn. Jednak czytając Twój problem moje podejrzenie pada na pompę.
a zapomniałem dodać że na trasie jest ok.
W mieście układ chłodzenia ma zdecydowanie cięższą robotę do wykonania i możliwe, że pompa nie daje rady. Niestety wymiana pompy to dość dużo roboty w tym silniku. W każdym razie trzeba zdjąć koło pasowe z wału korbowego.
Puki kombinujesz z chłodzeniem wlej samą wodę
Takiego rozwiązania raczej nie polecam, chyba że woda destylowana. W "kranówce" jest dużo związków, które bardzo szybko powodują osadzanie się kamienia wewnątrz układu chłodzenia.

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 26 mar 2008, 21:22

shelby pisze:Niestety wymiana pompy to dość dużo roboty w tym silniku. W każdym razie trzeba zdjąć koło pasowe z wału korbowego.
nie ma takiej potrzeby ja zmienialem pompe bez sciagania kola

markus_2884
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 gru 2007, 00:15

Post autor: markus_2884 » 26 mar 2008, 23:01

Żeby wymienić termostat wystarczy:
- spuścić płyn (popuścić opaskę na dolnym grubym wężu na plastikowym króćcu przy pompie wody i go sciągnąć tylko woda będzie się lała i z pompy i z węża, dobrze jest więc mieć spory pojemnik),
- jak spuścisz płyn i ściągnięty jest wąż z tego króćca plastikowego to odkręć dwie śruby klucz 10
- pod tym króćcem jest termostat

Jeśli woda Ci sie gotuje i dół chłodnicy jest zimny to na pewno nie ma odpowiedniego obiegu płynu i wentylator się nie włączy, bo czujnik włączający wentylator jest na dole po lewej stronie (od strony pasażera), a skoro raz jest dobrze raz nie to ja bym stawiał na zacierający sie termostat (raz się otwiera raz nie). Jak wymieniasz termostat to proponuje poszukać czegoś dobrego żeby nie narzekać. Ja kiedyś kupiłem tańszy i skończyło się na tym że ten tani wyrzuciłem i kupiłem nowy lepszy.

Czujnik wskaźnika temperatury do wymiany jest wtedy jeśli wskazuje wysoką temperaturę (koło 100 lub 110 °C), a woda się nie gotuje. Co też przeszedłem ze swoim samochodem i kiedyś założyłem taki post.

poczytaj ten post: viewtopic.php?t=10801&postdays=0&postorder=asc&start=15

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 27 mar 2008, 10:52

mazi pisze:
shelby pisze:Niestety wymiana pompy to dość dużo roboty w tym silniku. W każdym razie trzeba zdjąć koło pasowe z wału korbowego.
nie ma takiej potrzeby ja zmienialem pompe bez sciagania kola
Nie wymieniałem jeszcze pompy u siebie ale w silnikach z plastikową osłoną paska rozrządu konieczny jest demontaż dolnej części tej właśnie osłony. Tego nie da się zrobić bez ściągnięcia kół pasowych z pompy i wału korbowego. Tak jest napisane w książce, a moje oględziny okolic pompy wodnej to potwierdzają.

Frachu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 13 gru 2006, 17:19
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Frachu » 27 mar 2008, 11:35

Jeśli ta plastikowa osłona jest taka sama jak np w golfie II to nie trzeba ściągać kół pasowych. Pompa z osłoną jest przykręcona tylko jedna śrubka do tej ze plastikowej obudowy. Jednakże w Audi nie widziałem tej plastikowej osłony i nie twierdze ze i tu tak być musi. Mozę to co dodałem przyda sie koledze.
pozdro

KamilSmolen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 21 mar 2008, 13:10
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: KamilSmolen » 28 mar 2008, 11:38

Niestety wymiana termostatu nie pomogła &#61516;( ale sam zaczełem grzebać i co się okazuje jak napisałem wcześniej na początku myślałem że to czujnik wiatrak a i go wymieniłem .. hm i to było dobre posuniecie później odpowietrzenie i już było git tylko wiatrak nie działał a co się okazało w sklepie nie taki czujnik mi wsadził wieśni&#8230; no i sam doszedłem za pomocą powiernika prądu że na kostce nie tak bieguny są po ustawiane no i zrobiłem zamiankę kabelków i teraz 93 stopnie i chodzi. Czyli sumując wina była w zapowietrzeniu i czujniku jednocześnie no i przez mechaników mam 2 termostaty na zbyciu &#61514; He He a typa który sprzedał mi nie taki czujnik już zbeształem&#61516; ale nie chciał wymienić więc zamianka kabli zostaje i wszystko jest git .. pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga