Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B4 2.3 NG] Instalacja lpg

Wszystko co związane z LPG
dziedzictom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Rzeszow

[ 80 B4 2.3 NG] Instalacja lpg

Post autor: dziedzictom » 29 mar 2008, 09:20

Witam
obdzwonilem wiele mechanikow i monterow i trafilem na firme speedgaz zaproponowali mi zalozenie instalacji o taki podzespolach i rowiazaniach:

" Polecam reduktor BRC AT 90 eco, kontroler sondy lambda AL 700, lub stag XL z racji odpowiednich algorytmów dla pańskiego auta, oraz możliwości funkcji kat-off, gdzie jest niezbędna w wtr. mechanicznym tzw.K-JECTRONIC.

Niezbędnym elementem w inst. jest zamontowanie stabilizatora wolnych obrotów, a to dlatego żeby nie doprowadzić do zbyt wolnych obrotów podczas pracy na gazie,albowiem auto wtedy posiada tendencję do strzałów, gdyż K-JECTRONIC tego nie lubi,podczas strzału płytka dozowania mieszanki -benzyna może się przestawić.

W momencie przestawienia płytki K-jectronic ma możliwość korygowania odchyłu poprzez regulacje malutkim imbuskiem 3mm.

a regulacja powinna przebiegać podczas pomiaru spalin na analizatorze."


Co sadziecie o tej firmie czy instalacja dobrze by chodzila w moim autku? czy szukac cos innego? jak tak to co w okolicach rzeszowa?? prsze o info pozdro

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 mar 2008, 10:36

Po pierwsze zmień gazownika, bo ten coś bredzi. Funkcja cut-off nie ma nic wspólnego z mechanicznym wtryskiem benzyny. Jakie algorytmy? Co ten gość palił jak pisał tego maila? :-) , znam lepsze reduktory niż BRC AT90 ECO.
Po drugie moim skromnym zdaniem (co już wielokrotnie na forum pisałem) jeśli gazować NG to III generacją (wtrysk ciągły w fazie lotnej), a najlepiej nie gazować wcale. Wiem, wiem, zaraz odezwą się ludzie, którzy mają gaz II, a nawet I generacji w NG i nic im się nie dzieje ale ja osobiście nie polecam.

dziedzictom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: dziedzictom » 29 mar 2008, 12:25

To gdzie mozna załozyc jakis dobry gaz?? Z tego co wiem to 3 generacje jest drozsza od sekwencji i jest tu jakas logika jak autko jest warte 8 tys czy wiecej.... jakie sa te dobre reduktory 2 generacji? czy sterownik AL 700 jest dobry czy cos innego szukac?? bylem w gazowni czakram i zalozyli by mi brc lamda just lub blitz, takze rozmwialem w elpigazie tam maja swoje reduktory, jest stacja co klepie samo lovato. Karzdy ma swoja opinie ale mysle ze ktos obeznany w temacie pomoze mi dobrac cos co nie bedzie sprawialo sprych klopotow. pozdro

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 mar 2008, 14:31

Powiem tak, żaden szanujący klienta gazownik nie powinien polecać gazowania silnika na mechanicznym wtrysku II, a tymbardziej I generacją. Jak jest w rzeczywistości widzisz sam. Osobiście założyłbym instalację Koltec Necam IGS (III generacja, koszty porównywalne z sekwencją) Faktem jest, że koszty serwisu tych instalacji są wyższe niż sekwencji ze względu na drogie i trudne do kupienia rozdzielacze gazu ale sam montaż nie jest jakiś kosmicznie drogi. Z tego co mi wiadomo to gdzieś koło Łodzi jest przedstawicielstwo Necam'a i tam też gazują takie autka. Inną alternatywą jest Landi Renzo IGS (również III gen.) ale nie wiem gdzie i kto to jeszcze zakłada.
Jeśli chodzi o reduktory do II generacji to najlepsze na rynku (najbardziej wytrzymałe i odporne na "katowanie" odpalaniem na zimno) są Lovato. Najprostsze w regulacji choć już nie tak trwałe ale za to tanie to Tomasetto. BRC mają bardzo skomplikowaną budowę przez co czasem sprawiają spore kłopoty przy serwisowaniu.
Jeśli chodzi o sam sterownik to na rynku są naprawdę lepsze i tańsze. Choćby Stag 100 lub 150, Bingo M i S, Lecho Maxi Lambda (teraz to chyba się nazywa XL). Podstawową zaletą wymienionych sterowników jest to, że są to produkty polskie, oprogramowanie diagnostyczne jest ogólnodostępne za darmo, wewnętrzne oprogramowanie jest bardzo często aktualizowane i ulepszane (wyjątek stanowi Bingo, niestety od dłuższego czasu nie robią już aktualizacji). AL-700 to bardzo stary produkt mający mniejsze możliwości niż Stag 100. Na dodatek brak legalnego bezpłatnego oprogramowania.

dziedzictom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: dziedzictom » 29 mar 2008, 15:53

dzieki Danek ale chyba ci sie pomylila nazwa nie Koltec Necam IGS tylko Koltec Necam EGI http://koltec.i15.eu/koltec_egi.php ale mniejsza o to :mrgreen:. zastanawiam sie jaka cena moze byc takiej instalki bo np pytalem w Krakowie o landi renzo igs to powiedzieli 3800 a to troche drogo :-/ czyli co bym nie zalozyl z II generacji to i tak bedzie pieprzyc?? wspomne ze silnik ma w idealnym stanie nie bylo by sportowej jazdy wszystko byloby pilonowane tj. swiece, kable itd. sa rozne bajery do gazu np jak calkowite wypalanie, stabilizator obrotow, jakies tarcze przciwybuchowe pomoglo by to cos czy to tylko bajki? pozdro

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 mar 2008, 16:26

dziedzictom pisze:ale chyba ci sie pomylila nazwa nie Koltec Necam IGS tylko Koltec Necam EGI
Masz rację, drobna pomyłka :oops: . Necam jest nieco tańszy. Landi IGS to jedna z najdroższych instalacji III generacji.
http://www.necam.pl/p1.shtml zadzwoń i zapytaj ile u nich ta przyjemność kosztuje.
Problem polega na tym, że zakładając II generację dość mocno ingerujesz w oryginalny układ dolotowy. Źle dobrany, umiejscowiony mikser może skutecznie obrzydzić LPG ale to pryszcz jeśli z tego powodu autko już ani na benzynie, ani na LPG nie chce dobrze jeździć. Klapy p-wybuchowe, stabilizatory itp. są skuteczne przy małych niedomaganiach ale nic nie zastąpi porządnej i dobrze dobranej i zamontowanej instalacji. Wybór oczywiście należy do Ciebie. Ja swoje autko kupowałem od razu z myślą o LPG i dlatego wybrałem taki a nie inny silnik, może nie rakieta ale za to bezproblemowo pracuje na gazie.

dziedzictom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: dziedzictom » 29 mar 2008, 18:18

dzieki Danek za odpowiedz! ;-) jakbys mial wybierac cos z II generacji to co bys wybral?? ja moge wylozyc do 2500 zl. pozdro

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 29 mar 2008, 18:46

ja na twoim miejscu do tego silnika bym gazu nie zakładał

Awatar użytkownika
Cichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 mar 2008, 19:03
Lokalizacja: Łęcznowola

Post autor: Cichy » 29 mar 2008, 20:01

Ja mam w swojej B4 coupe 2.3 10v jakieś landirenzo nawet nie wiem co to jest, cechą charakterystyczną jest ośmiorniczka na kolektor ssący i prostokątny reduktor, podobno założone jest to gdzieś w Holandii, żaden mechanik nie chce się do tego dotknąć taki problem. Ale jak by co nigdy nie miałem z tą instalacją żadnych problemów a benzyna nie ma startu. Na benzynie wyciągam 207 na LPG 230 jechałem i dałem spokój. Przy starcie z benzyny i przeciągnięciu obrotów aż wskoczy na gaz (płynnie) od razu czuć większą moc LPG. Spalanie Siedlce-Szczytno-Siedlce na jednym zbiorniku 52 litry. Kilometrów dokładnie nie wiem ile to kto ciekaw niech sprawdzi.

dziedzictom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: dziedzictom » 30 mar 2008, 09:18

ja na twoim miejscu do tego silnika bym gazu nie zakładał
Hołowczyc20 dlaczego bys nie zakładał??
Ja mam w swojej B4 coupe 2.3 10v jakieś landirenzo
Cichy jakiej generacji jest ten gaz??


Ja juz sam nie wim co zrobic ma metlik w głowie a pasuje mi zagazowąc ng bo troche kilometrow robie. Moj duzy bład ze nie poczytalem przed zakupem ze ten motorek jest oporny :-/

dostalem maila od speed gazu i oferta jest taka:


Instalacja wraz montażem , będzie kosztować 1600 zł.

- reduktor AT 90 ECO firmy BRC ---------------------------------- 240 zł

-elektrozawór gazowy --------------------------------------------------- 45 zł.

- sterownik sondy lambda np.AL 700 ----------------------------- 250 zł.

- stabilizator minimo, wolne obroty - protec digital -------------- 120 zł.

- przekażnik odcięcia pompy paliwa,podczas pracy na gazie-- 25 zł.

- mixer K-JECTRONIC - BRC ------------------------------------------ 55 zł.

-poliauto, tzw.zawór bezpieczeństwa---------------------------------- 30 zł.

- 2-3 m.b. węża #16 ------------------------------------------------------ 15 zł.

- 1m.b. węża # 19 ---------------------------------------------------------- 9 zł.

- 7-8 m.b.przewodu miedzianego # 6 ------------------------------- 55 zł.

- 1 m.b. przewodu # 8 ------------------------------------------------------ 8 zł.

- wielozawór,- TOMASETTO --------------------------------------------- 170 zł.

- zbiornik toroidalny ---------------------------------------------------------- 320 zł.

-montaż instalacji wraz z homologacją --------------------------------250 zł.

wart takie cos zalozyc?? czy to szajs??


jak macie jakies rady dla mnie to piszcie!! z gory dzieki. pozdro

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 30 mar 2008, 14:00

nie zkładał bym gazu bo poprostu szkoda by mi było silnika po drugie instalacja będzie troche kosztować a jeśli miałeś zamiar jeździć na LPG to trzeba było wybrać silnik ABT do niego instalacja wyszła by taniej i podobno jest najlepszy do gazu.Ja sam mam w swojej niuni ABT bez gazu i nie będe raczej zakładał.Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 mar 2008, 20:49

dziedzictom, już pisałem, że ja II generacji bym tam nie zakładał. Jakbym już musiał coś wybrać to z tego zestawu wyrzuciłbym sterownik AL-700, a włożył Stag 100. Reszta może być, chociaż ten reduktor BRC też mi nie bardzo leży tymbardziej, że kosztuje praktycznie tyle co Lovato.
Prawdopodobnie instalacja, o której pisze Cichy to Landi IGS (III generacja), z opisu wnioskuję, że ta "ośmiorniczka" to rozdzielacz gazu.

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 30 mar 2008, 22:52

Poczytaj moje posty o LPG.
Po testach w moim aucie reduktora Tomasetto i LOVATO stwierdam, ze LOVATO ma duzo stabilniejsza prace i jest latwiejszy w regulacji.
Jesli nie chcesz zajechac rozdzielacza benzyny, to zamiast przekaznika do odciecia pompy zastosuj "Stop-KE".
Ja poszedlem jeszcze dalej i wyjalem klape przeplywomierza i idealnie mi chodzi na gazie, ale za to nie pracuje w ogole na benzynie.
Po drodze jezcze przerobilem podcisnienia w dolocie pod katem poprawy pracy na LPG i poki co jestem bardzo zadowolony, nawet automatyczna skrzynia nie pogarsza stabilnosci dzialania.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 mar 2008, 23:16

ghost2255 pisze:Ja poszedlem jeszcze dalej i wyjalem klape przeplywomierza i idealnie mi chodzi na gazie, ale za to nie pracuje w ogole na benzynie.
I jak już gdzieś wspominałem takie rozwiązanie może spowodować problemy na przeglądzie bo samochód zasilany gazem musi również pracować na benzynie i oczywiście spełniać wszelkie normy dotyczące czystości spalin.

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 31 mar 2008, 00:19

Widzę, że zawsze na moje posty Danek odpowiada pierwszy 8-) .

Co do benzyny, to już o tym rozmawialiśmy. Teraz już dopracowałem gaz i jak będę miał trochę czasu, to spróbuję założyć klapę i dorobić kompensację, może nie rozwali to gazu i będzie możliwośc pracy na noPb.
Ale jak się nie uda, to zostanie sam gaz, bo nie po to płaciłem za instalację, żeby teraz ją wywalać.
Coś za coś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl