[80 B4 2.0 ABT] Biały nalot na bagnecie
Panowie ja chyba jednak nie mam wątpliwości po dzisiejszej kontroli poziomu płynu chłodzącego, jest go mniej niż 2 dni temu co najpewniej oznacza że mam walniętą uszczelkę pod głowicą, w załączeniu przesyłam zdjęcie mojego pięknego białego korka wlewu :mrgreen:
Tylko jedno mnie zastanawia czy są jeszcze jakieś inne objawy walniętej uszczelki np. spadek mocy, albo cokolwiek bo ja nic nie odczuwam po pracy silnika!!
Pozdrawiam
Tylko jedno mnie zastanawia czy są jeszcze jakieś inne objawy walniętej uszczelki np. spadek mocy, albo cokolwiek bo ja nic nie odczuwam po pracy silnika!!
Pozdrawiam
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
w sumie to nie dymi bardzo ostro ale za to cały czas nawet jak przejade 50 kilosów, ale dodam że mam LPG i może to normalne, a w pierwszym poście pisałem że pojawił mi się na bagnecie również ten biały nalot co na korku i dlatego mnie to zaniepokoiło!! I teraz nie wiem czy mechanik coś zpitrasił czy znów uszczelkę szlak trafił bo ze 3 miesiące temu wymieniał mi ją!!
A jakie mogą byc jeszcz objawy oprócz już wspomnianych!!?
A jakie mogą byc jeszcz objawy oprócz już wspomnianych!!?
Mam dla Ciebie pomysły, które często sam stosuję.
1. Zagrzej silnik do temperatury roboczej i wyłacz go. Nastepnie powykręcaj świece zapłonowe i pozostaw auto do wystygnięcia. Po ostudzeniu silnika wypnij wtyczkę z aparatu zapłonowego, lub cewki zapłonowej, żeby nie uszkodzić modułu w cewce. Poproś kumpla aby zakręcił rozrusznikiem ze dwie - trzy sekundy a Ty w tym czasie spójrz na głowicę i zobacz co się wydostaje przez otwory świec. Jeżeli masz padniętą uszczelkę i płyn wlewa sie na tłoki to po przekręceniu kluczykiem z otworów tryśnie fontanna płynu. W takim przypadku w zbiorniczku z płynem tez będą objawy dostawania sie do płynu paliwa, czasami sa to tez plamy oleju oraz "mgła" z tłumika.
2. Może też byc sytuacja że kompresja będzie ok a uszczelka padła pomiędzy kanałem chłodzącym a olejowym powrotnym z głowicy. W takiej sytuacji trzeba po prostu zlac olej z miski i sprawdzić czy w oleju nie ma śladów płynu. Jeżeli są to zdjęcie głowicy będzie przymusowe.
Co do ewentualnych pęknięć w głowicy rozpisywał sie nie będę żeby Cie nie wystraszyć.
1. Zagrzej silnik do temperatury roboczej i wyłacz go. Nastepnie powykręcaj świece zapłonowe i pozostaw auto do wystygnięcia. Po ostudzeniu silnika wypnij wtyczkę z aparatu zapłonowego, lub cewki zapłonowej, żeby nie uszkodzić modułu w cewce. Poproś kumpla aby zakręcił rozrusznikiem ze dwie - trzy sekundy a Ty w tym czasie spójrz na głowicę i zobacz co się wydostaje przez otwory świec. Jeżeli masz padniętą uszczelkę i płyn wlewa sie na tłoki to po przekręceniu kluczykiem z otworów tryśnie fontanna płynu. W takim przypadku w zbiorniczku z płynem tez będą objawy dostawania sie do płynu paliwa, czasami sa to tez plamy oleju oraz "mgła" z tłumika.
2. Może też byc sytuacja że kompresja będzie ok a uszczelka padła pomiędzy kanałem chłodzącym a olejowym powrotnym z głowicy. W takiej sytuacji trzeba po prostu zlac olej z miski i sprawdzić czy w oleju nie ma śladów płynu. Jeżeli są to zdjęcie głowicy będzie przymusowe.
Co do ewentualnych pęknięć w głowicy rozpisywał sie nie będę żeby Cie nie wystraszyć.
najprostszy sposob to wymienic olej z filtrem i zobaczyc czy sie powtorzy ta sytuacjamaverick pisze:w sumie to nie dymi bardzo ostro ale za to cały czas nawet jak przejade 50 kilosów, ale dodam że mam LPG i może to normalne, a w pierwszym poście pisałem że pojawił mi się na bagnecie również ten biały nalot co na korku i dlatego mnie to zaniepokoiło!! I teraz nie wiem czy mechanik coś zpitrasił czy znów uszczelkę szlak trafił bo ze 3 miesiące temu wymieniał mi ją!!
A jakie mogą byc jeszcz objawy oprócz już wspomnianych!!?
witam wszystkich
chcialbym sie podpiac pod ten stary temat, poniewaz ostatnio ten problem dotknal i mnie.
Dokladnie przedwczoraj odpalilem samochod (zimny) i zaniepokoil mnie troche inny dzwiek pracy silnika jakby cos strasznie szumialo. Ale z momentem gdy silnik sie troche zagrzal (ok 2 min) te objawy zniknely i pracowal normalnie. dzisiaj rano to samo i za chwile spokoj. po poludniu sprawdzilem bagnet i sie zdeka przerazilem bowiem bylo na nim pelno bialego nalotu ( punktowo po sam uchwyt). w dodatku gdy uruchomilem silnik przy otwartej masce, brzmi to jakby na klawiaturze bylo wysypane z pol kilo gwozdzi. bardzo przypomina metaliczny dzwiek, ale jak mowie po 1 - 2 min wszystko ustaje i tylko od czasu do czasu gluche piski. plyn chlodniczy znika ale od jakiegos czasu juz znikal i obstawialem walnieta chlodnice albo jakis waz, ale teraz to juz zglupialem. Dodam ze uszczelke pod glowica wymienialem rok temu, planowalem glowice, uszczelniacze byly wymieniane. Od tamtej pory zrobilem moze z 15 tys km i zmienilem olej na mobil 1 mineral. niech ktos mi podpowie bo szperam po forum po necie i nie moge znalezc odpowiedzi.
pozdrawiam
chcialbym sie podpiac pod ten stary temat, poniewaz ostatnio ten problem dotknal i mnie.
Dokladnie przedwczoraj odpalilem samochod (zimny) i zaniepokoil mnie troche inny dzwiek pracy silnika jakby cos strasznie szumialo. Ale z momentem gdy silnik sie troche zagrzal (ok 2 min) te objawy zniknely i pracowal normalnie. dzisiaj rano to samo i za chwile spokoj. po poludniu sprawdzilem bagnet i sie zdeka przerazilem bowiem bylo na nim pelno bialego nalotu ( punktowo po sam uchwyt). w dodatku gdy uruchomilem silnik przy otwartej masce, brzmi to jakby na klawiaturze bylo wysypane z pol kilo gwozdzi. bardzo przypomina metaliczny dzwiek, ale jak mowie po 1 - 2 min wszystko ustaje i tylko od czasu do czasu gluche piski. plyn chlodniczy znika ale od jakiegos czasu juz znikal i obstawialem walnieta chlodnice albo jakis waz, ale teraz to juz zglupialem. Dodam ze uszczelke pod glowica wymienialem rok temu, planowalem glowice, uszczelniacze byly wymieniane. Od tamtej pory zrobilem moze z 15 tys km i zmienilem olej na mobil 1 mineral. niech ktos mi podpowie bo szperam po forum po necie i nie moge znalezc odpowiedzi.
pozdrawiam
Słabo kolego szukasz viewtopic.php?t=10925
i jest jeszcze tego kilka SZUKAJ twój przyjaciel
i jest jeszcze tego kilka SZUKAJ twój przyjaciel