[80 B4 NG] Problem z elektryka w Cabrio
[80 B4 NG] Problem z elektryka w Cabrio
Witam. Mam problem z moim Cabrio ponieważ od wczoraj nie działa mi podświetlanie zegarów, zarówno tych u góry jak i na dole.
Sprawdziłem bezpieczniki i wszystko Ok. Mało tego jednocześnie przestał działać zamek od schowka na dach i zatrzasnał sie na amen. Czy może byc jeszcze gdzie indziej jakiś bezpiecznik?? Czy może mieć to związek z tym ze przekładałem akumulator na odpalonym silniku??? Gdzie szukac przyczyny tego stanu rzeczy??? Pomóżcie prosze!
Następnym razem źle zatytułowany wątek poleci do kosza! Proszę stosować się do Regulaminu i zasad panujących na forum. Mod.
Sprawdziłem bezpieczniki i wszystko Ok. Mało tego jednocześnie przestał działać zamek od schowka na dach i zatrzasnał sie na amen. Czy może byc jeszcze gdzie indziej jakiś bezpiecznik?? Czy może mieć to związek z tym ze przekładałem akumulator na odpalonym silniku??? Gdzie szukac przyczyny tego stanu rzeczy??? Pomóżcie prosze!
Następnym razem źle zatytułowany wątek poleci do kosza! Proszę stosować się do Regulaminu i zasad panujących na forum. Mod.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2008, 09:28 przez SHASTU84, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Popraw temat i zapoznaj sie z regulaminem viewtopic.php?t=259
Podobnie jak AUDI_A6, przeprowadzałem takie zabiegi kilkakrotnie i nic się nie stało. Z technicznego punktu widzenia akumulator w trakcie ładowania jest zwykłym odbiornikiem prądu, a moment jego podłączania można porównać do włączania czegokolwiek w samochodzie jak pracuje silnik. Pobór prądu przez aku w trakcie ładowania nie jest jakiś wielki żeby mógł coś uszkodzić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Co do nie działającego podświetlenia zegarów, to radzę sprawdzić sam zegar, przepala się często ścieżka na płycie głównej w okolicach potencjometra. Co do nie działającego schowka- nie mam pojęcia co może być grane:( Jedynie gdzie jeszcze możesz znaleźć bezpieczniki to pod półką pod kierownicą, no chyba że jakieś alarmy itp, to mogą być wszędzie. Sprawdź też ładowanie tak dla pewności, aczkolwiek pewnie nic sie nie stało po przekładce.
Kurcze ale to poleciałbyby chyba tylko zegary na górze a co z tymi trzema małymi zegarami miedzy kierowcą a pasażerem??? Bo one tez nie świecą i ten zamek też zatrzasnął sie w tym samym dniu...Nie mam pojecia od czego zacząć .szukałem tych bezpieczników pod kierownicą ale oprocz tych pod maska innych nie widze....Lipa...Gregor1984 pisze:Co do nie działającego podświetlenia zegarów, to radzę sprawdzić sam zegar, przepala się często ścieżka na płycie głównej w okolicach potencjometra.
[ Dodano: 2008-04-03, 00:23 ]
aha i ładowanie jest ok
Żadnego wprowadzania w błąd nie ma. Sam stosuję identyczne metody i nigdy mi się alternator nie uszkodził oraz nie było jakichkolwiek problemów z elektryką. Każdemu powtarzam by przełączali/odłączali akumulator na zgaszonym silniku.kaczaza5 pisze:No nie gadajcie że 23 lata żyłem w błędzie :roll:
Mi od zawsze wszyscy kogo znam nie zalecali, odradzali, a tata to nawet powiedział, że nie wolno odpinać aku na odpalonym silniku i gdzieś też o tym chyba cos czytałem ale już nie pamiętam gdzie
W takim razie sorki za wprowadzanie w błąd :oops:
To teraz to mnie zakołowaliścieczarekj pisze:Żadnego wprowadzania w błąd nie ma. Sam stosuję identyczne metody i nigdy mi się alternator nie uszkodził oraz nie było jakichkolwiek problemów z elektryką. Każdemu powtarzam by przełączali/odłączali akumulator na zgaszonym silniku.kaczaza5 pisze:No nie gadajcie że 23 lata żyłem w błędzie :roll:
Mi od zawsze wszyscy kogo znam nie zalecali, odradzali, a tata to nawet powiedział, że nie wolno odpinać aku na odpalonym silniku i gdzieś też o tym chyba cos czytałem ale już nie pamiętam gdzie
W takim razie sorki za wprowadzanie w błąd :oops:
Fakt zawsze gdy odłączałem aku miałem nawet zapłon wyłączony, żeby nic nie schlać