Witam Klubowiczów!!!
Mam pewien problem z samochodem, a mianowicie rano samochód zapala bez problemu, ale kiedy chcę jechać to gaśnie. Dopiero gdy spadną obroty z ssania w zależności od temperatury trwa to nawet kilka minut wtedy mogę dalej jechać. Wcześniej nie ma mowy
o jeździe gdyż silnik powyżej 1200 obro. gaśnie. Może ktoś z Was miał podobny problem, albo wie jak go rozwiązać, jeżeli tak to proszę Was o poradę.
Z góry dziekuję i pozdrawiam.
[80 B4 2.0 ABK] Silnik gaśnie przy ruszaniu jak jest zimny!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 lis 2007, 19:23
Moje problemy z gaśnięciem zimnego silnika na benzynie rozstrzygnęła wczorajsza rozmowa interfejsu Viakena z moją audiczką
Czujnik temperatury powietrza intake "open , or short to B+" , błąd bodajże 523.
Czy to się wiąże z wymianą całej przepływki , czy można wymienić sam ten czujniczek ?
Przy okazji zobaczyłem że klapka przeciwwybuchowa też solidnie dostała i lubiła nie opadać a przepływomierz ... cóż przekrzywiony jak diabli Będzie trzeba go podratować
Pytanie które mi się nasunęło przy składaniu całości - nieszczelność na łączeniu pierścienia klapki p/wyb. z wylotem z przepływomierza ???
Nie powinno być tam jakiejś gumy , silikonu itp. ?
Są tylko 3 imbusowe wkręty mocujące a w/wym połączenie zbiera lewe powietrze aż strach
Czujnik temperatury powietrza intake "open , or short to B+" , błąd bodajże 523.
Czy to się wiąże z wymianą całej przepływki , czy można wymienić sam ten czujniczek ?
Przy okazji zobaczyłem że klapka przeciwwybuchowa też solidnie dostała i lubiła nie opadać a przepływomierz ... cóż przekrzywiony jak diabli Będzie trzeba go podratować
Pytanie które mi się nasunęło przy składaniu całości - nieszczelność na łączeniu pierścienia klapki p/wyb. z wylotem z przepływomierza ???
Nie powinno być tam jakiejś gumy , silikonu itp. ?
Są tylko 3 imbusowe wkręty mocujące a w/wym połączenie zbiera lewe powietrze aż strach
Tak myślałem. Gazownik do gazu :evil:
Czarku a co z tą przepływką ?Wydaje mi się że mechanicznie dało by się. Trochę poszlifowałem wczoraj i już jest lepiej , ale było późno i na razie poskładałem całość.
Natomiast ten czujnik da się wymienić ?
Jak się do niego dostać - te 4 krzyżowe śruby koło gniazda , czy trzeba drzeć pokrywę ?
( czy to wystające titutko w prześwicie gardzieli powietrza to nie ten czujnik ?? )
Czarku a co z tą przepływką ?Wydaje mi się że mechanicznie dało by się. Trochę poszlifowałem wczoraj i już jest lepiej , ale było późno i na razie poskładałem całość.
Natomiast ten czujnik da się wymienić ?
Jak się do niego dostać - te 4 krzyżowe śruby koło gniazda , czy trzeba drzeć pokrywę ?
( czy to wystające titutko w prześwicie gardzieli powietrza to nie ten czujnik ?? )
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2008, 09:31 przez 4pietro4, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozumiem i bardzo Ci dziękuję !
Czy rozkład wyprowadzeń tego złącza można gdzieś zdobyć ? ( może dałoby się coś pomierzyć )
Nóżki są 4 - więc wygląda to na :
1. Albo 2 do potencjom. / 2 do czujnika
2. Albo 3 do potencjom. / 1 co czujnika-masa wspólna
Czy mogę się tym sugerować w przypadku ABK ? :
karol121
Audi 80 Spec
Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 287
Wysłany: 2008-02-29, 08:20
ja sam osobisce nie rozbieralem przepływki ale wiem ze pomiedzy 1 i 4 pinem znajduje sie termistor czujnik temp powietrza i jego wartosci:
0C - 5600 omów okolo
20C - 2500
30C - 1800
50C - 800
80C - 325
100C - 200
Na wtyczce pomiedzy pinem 2 i 3 napiecie powinno wynosic 5V po włączenieu zapłonu jest to napiecie idace na wejscie potencjometru zas po uruchomienieu silnika pomiedzy pinem 2 i 4 pinempowinno zawierac sie pomiedzy 0.5v - 1.5V, zwiekszajac predkosc wartosc napiecia powinna rosnac do okolo 4.5V :mrgreen:
Czy rozkład wyprowadzeń tego złącza można gdzieś zdobyć ? ( może dałoby się coś pomierzyć )
Nóżki są 4 - więc wygląda to na :
1. Albo 2 do potencjom. / 2 do czujnika
2. Albo 3 do potencjom. / 1 co czujnika-masa wspólna
Czy mogę się tym sugerować w przypadku ABK ? :
karol121
Audi 80 Spec
Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 287
Wysłany: 2008-02-29, 08:20
ja sam osobisce nie rozbieralem przepływki ale wiem ze pomiedzy 1 i 4 pinem znajduje sie termistor czujnik temp powietrza i jego wartosci:
0C - 5600 omów okolo
20C - 2500
30C - 1800
50C - 800
80C - 325
100C - 200
Na wtyczce pomiedzy pinem 2 i 3 napiecie powinno wynosic 5V po włączenieu zapłonu jest to napiecie idace na wejscie potencjometru zas po uruchomienieu silnika pomiedzy pinem 2 i 4 pinempowinno zawierac sie pomiedzy 0.5v - 1.5V, zwiekszajac predkosc wartosc napiecia powinna rosnac do okolo 4.5V :mrgreen: