Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8] Czujnik halla oraz duże spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
elf1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 kwie 2008, 16:01

[80 B3 1.8] Czujnik halla oraz duże spalanie

Post autor: elf1976 » 03 kwie 2008, 16:18

Witam.Razem z kolegami z pracy przeprowadziliśmy badanie które pokazywało błędy w samochodzie.Wyszedł mi kod 2113 czyli błąd czujnika halla.
Mam pytanie :
- jakie są objawy złej pracy tego urządzenia
- czy ten błąd to rzeczywiście czujnik halla czy jakaś inna część związana z zapłonem
- jakie koszty tego czujnika.

Druga sprawa to spalanie.Ostatnio wyszło mi 14,5 litra na 100 km w cyklu miejskim w okresie zimowym.
Zaznaczam że pokonuje do pracy jakieś 3 km więc silnik nie jest dogrzany do końca.
Czy jest może jakaś przyczyna tego stanu rzeczy.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2008, 18:06 przez elf1976, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 03 kwie 2008, 16:22

Jeżeli robiłeś test diagnostyczny na wyłączonym zapłonie, to w naszych silnikach jest normalne, że wyskoczy błąd czujnika halla - wystarczy zapalić silnik zrobić test jeszcze raz i błąd znika.
Co do spalania - te silniki nigdy nie były i nie będą oszczędne, jednak wydaje mi się, że spalanie powinno się zamknąć w przedziale 10-12 litrów.
Czy podczas badania nie wyszedł ci błąd sondy lambda?

elf1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 kwie 2008, 16:01

Post autor: elf1976 » 03 kwie 2008, 16:26

Robiłem na włączonym zapłonie ale wyłączonym silniku.
To spalanie trochę za duże.Gdyby zmieścił się w tej granicy co piszesz to oki.
Mam jeszcze jedną sprawę.Na biegu jałowym zauważa się spadki obrotów tak do 800 a później wraca do normy.Jaka przyczyna ??? Czy może to być silnik krokowy ???
No właśnie nie wyszedł taki błąd ale na wszelki wypadek zamówiłem sobie bo to też może być przyczyną dużego spalania.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 03 kwie 2008, 17:09

Zrób jeszcze raz test na włączonym silniku i błąd czujnika Halla ci nie wyskoczy. Co do silniczka krokowego, to nie sądzę aby był przyczyną wysokiego spalania, natomiast może mieć wpływ na falowanie obrotów. Powiedz jeszcze co z sondą lambda i katalizatorem?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 kwie 2008, 17:44

elf1976, Kolego po pierwsze to proszę przeczytać Regulamin: viewtopic.php?t=6284 oraz topic z zasadami tytułowania wątków: viewtopic.php?t=9608 i poprawić tytuł tego wątku, bo poleci do kosza!

Co do Twojego problemu to zużycie paliwa zimą przy tak krótkich odcinkach wcale nie jest tragiczne. Proponuję dokładnie sprawdzić sondę lambda. Jeśli od nowości nie była wymieniana to najprawdopodobniej kwalifikuje się do wymiany. Co do obrotów jałowych to dla PM powinny one się utrzymywać w granicach 850-1000. Nagły, chwilowy spadek obrotów może być wynikiem wypadania zapłonów. W związku z tym do sprawdzenia/wymiany świece, kopułka, palec i ewentualnie przewody WN.

elf1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 kwie 2008, 16:01

Post autor: elf1976 » 03 kwie 2008, 18:11

Z tego co widziałem to sonda lambda jest jeszcze oryginalna więc ma już naście lat.
Kopułka ,świece i przewody były wymieniane w 2005 roku a od tego czasu ten samochód przejechał jakieś 7,5 tys. km.
Obroty są w tych granicach co napisałeś ale bliżej tej górnej granicy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 kwie 2008, 20:15

To jak lambda ma już tyle lat to dobrze by było się jej przyjrzeć, może już pracować nieprawdłowo i należałoby ją wymienić.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 03 kwie 2008, 22:27

7,5 tyś. w przeciągu 3 lat :shock: strasznie mało. Ja na początek to bym przegonił maszynę troszkę żeby się porządnie zagrzała i przedmuchać pająki z rury. A co do przewodów to mimo wszystko by zaglądnąć bo mogą być pod zielonkawe troszkę, kopułka również. Bo to że sie nie jeździ wiele, nie świadczy że wszystko będzie dobrze.

elf1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 kwie 2008, 16:01

Post autor: elf1976 » 03 kwie 2008, 22:58

Rozumiem ale to starsze małżeństwo smigało i dlatego tak mało.W sumie od 1991 roku przejechane 141.000 km
A co myślicie o spalaniu ???Oprócz sondy co może być przyczyną.14,5 litra to jednak sporo nawet jak na warunki zimowe.Dodam że nie deptałem do podłogi raczej spokojna jazda.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 kwie 2008, 08:34

Oprócz sondy to jeszcze tylko niebieski czujnik temperatury. To główni odpowiedzialni za spalanie. Jeszcze czasem czujnik temperatury zasysanego powietrza, ale on rzadko pada, chyba, że ktoś go ułamie albo coś się na przewodach uwali.

elf1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 kwie 2008, 16:01

Post autor: elf1976 » 04 kwie 2008, 15:42

Dzięki Danek już go sobie zamówiłem i wymienię.Sondę lambda będę wymieniał w przyszłym tygodniu.
Jak możecie napiszcie jak wygląda źle działająca sonda i jak można to zdiagnozować ???

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 kwie 2008, 15:47

Sondy domowym sposobem raczej nie sprawdzisz, chyba, że całkiem padła i wogóle nie daje znaku życia to tak. Możesz to stwierdzić multimetrem sprawdzając napięcie jakie generuje sonda. Jeśli napięcie cały czas stoi na 0V to sonda trup. Jeśli jednak co nieco pokazuje to niestety nic więcej nie sprawdzisz, a bardzo często właśnie tak to wygląda, że sonda jeszcze coś tam daje ale niestety za mało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl