[1.9 TDI 1Z ] Wiązka elektryczna - zniszczony kapturek
[1.9 TDI 1Z ] Wiązka elektryczna - zniszczony kapturek
Witam wszystkich forumowiczów. Mój problem zapewne wyda się niektórym banalny ale jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę pojazdową. Wszystko się zaczęło przy wymianie świec żarowych ( wyczytałem na forum że niezłe są firmy BERU i takie kupiłem) Przy zmianie okazało się że stan "kapturków" jeśli można tak to nazwać są one w stanie opłakanym- szczególnie jeden. Przy zdejmowaniu zauważyłem że już był pęknięty a jak już go zdjąłem pękł mi całkowicie. Byłem w sklepie i dowiedziałem się że to idzie cała wiązka elektryczna, a samych kapturków nie dokupię. Co w takim przypadku zrobić? całą wiązkę dokupić to podejrzewam że koszt będzie powyżej 200 zł i pewnie w serwisie tylko. Pewna osoba mi podpowiedziała że można by z jakiegoś złomu uciąć z "kapturkiem" kawałek przewodu i wszystko by się zrobiło jak trzeba - pewnie będzie problem ze znalezieniem tego. Co Wy o tym myślicie? co w takim przypadku zrobić? teraz połączyłem to w bardzo nieprofesjonalny sposób i wszystko gra ale wole by wszystko było zrobione jak należy. Proszę o podpowiedzi i jeśli coś znajdziecie o linki do jakiś zamienników? ...nie wiem...
To co mi zostało po zdjęciu przewodu ze świecy:
http://img175.imageshack.us/img175/8378/obraz001wp2.jpg
Z góry dziękuję za cenne podpowiedzi.
Pzdr. Tomek
To co mi zostało po zdjęciu przewodu ze świecy:
http://img175.imageshack.us/img175/8378/obraz001wp2.jpg
Z góry dziękuję za cenne podpowiedzi.
Pzdr. Tomek
Witam
Istnieją dwa sposoby usunięcia Twojej usterki pierwszy to ten który zasugerowałeś czyli kupienie używki ori wiązki do silnika i zamiana urwanej końcówki (kapturka) poprzez (przylutowanie kabelka lub samej koncówki) lub nagwintowanie na końcówce świecy gwintu (M5) i zakręcenie odpowiedniego konektora za pomocą nakrętki tak, jak ja mam to zrobione przy świecach podgrzewającyvch płyn chłodniczy.
Pozdro
Istnieją dwa sposoby usunięcia Twojej usterki pierwszy to ten który zasugerowałeś czyli kupienie używki ori wiązki do silnika i zamiana urwanej końcówki (kapturka) poprzez (przylutowanie kabelka lub samej koncówki) lub nagwintowanie na końcówce świecy gwintu (M5) i zakręcenie odpowiedniego konektora za pomocą nakrętki tak, jak ja mam to zrobione przy świecach podgrzewającyvch płyn chłodniczy.
Pozdro
- rajdowiec86
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
- Lokalizacja: Kamienna góra
Miałem podobnie:
należy:
Kupić na szrocie uzywaną instalacje(mi za wiązke powiedzieli 40zł) odetnij kawałek przewodu razem z kapturkiem załóż termokurczliwą izolacje polutuj porządnie i ja jeszcze założyłem peszle jest to taka spiralna ochrona na przewody.
Więc musi to być zrobione porządnie.
należy:
Kupić na szrocie uzywaną instalacje(mi za wiązke powiedzieli 40zł) odetnij kawałek przewodu razem z kapturkiem załóż termokurczliwą izolacje polutuj porządnie i ja jeszcze założyłem peszle jest to taka spiralna ochrona na przewody.
I tutaj się zgodze z tym że mamy tu do czynienia ze sporym natężeniem prądu bo przy sprawnej świecy żarowej mamy tu natężenie prądu 10-11A a napięcie mamy 12V. <ok>Solskier pisze:pozatym przez swiece idzie spore napiecie wiec nie ma nawet mowy o zrobieniu jakiejs sztuki.
Więc musi to być zrobione porządnie.
- rajdowiec86
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
- Lokalizacja: Kamienna góra
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko