Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 E ABT] Benzyna w oleju + duze zuzycie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Alekski

[B4 2.0 E ABT] Benzyna w oleju + duze zuzycie

Post autor: Alekski » 03 kwie 2008, 13:25

witam,
B4 2.0E + LPG
Zaczne od poczatku ! od miesiaca zostalem zmuszony do jazdy na benzynie caly czas bo przebywam za granica i niema tu niestety gazu.Jezdze na bardzo krotkich odcinkch 3 km rano i 3 wieczorem.Zauwazylem ze po przejechaniu okolo 500 km na samej benzynie i tak krotkich odcinkach ( caly czas na ssaniu ) pojawila sie benzyna w oleju silnikowym ( napewno nie plyn ) a spalanie jak sobie przeliczylem to wyszlo okolo 18-20 litrow.Jak jezdzilem na gazie nigdy nie mialem takiego problemu ( wrencz przeciwnie dolewalem czasmi troche oleju do silnika ) teraz po tych 500 km zwiekszyl sie poziom oleju ( odessalem z silnika okolo 1\4 litra zeby byl normalny stan.
Przepraszam za brak trzcionek polskich ale niemam ich w kompie .

Czy moze macie jakies pomysly , moze ktos cos takiego mial u siebie ?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2008, 14:05 przez Alekski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 kwie 2008, 16:10

Po pierwsze do sprawdzenia niebieski czujnik.

Alekski

Post autor: Alekski » 03 kwie 2008, 17:56

mozna by prosic o dwa slowa wiecej co to za czujnik i lokalizacje

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 03 kwie 2008, 18:20

Niebieski czujnik jest w króćcu przewodzie idącym od chłodnicy i wchodzacym do bloku silnika,żeby go sprawdzić musisz zmierzyć multimetrem jego rezystancję w zaleznosci od temperatury. Napisz jakie masz objawy czy olej ewidętnie czuć benzyną? I czy jesli "rozetrzesz olej w palcach to brak jest efektu poslizgu" Poza tym to wcale nie musi zalezec od czujnika, moze np lać wtrysk Należy zdjąc obudowe filtra powietrza i poobserwowac jaki jest strumień paliwa Powinienes tez zwiekszec obroty do okolo 3k i puscic gaz a nastepnie sprawdzić czy zostanie na chcwile odcieta dawka paliwa Najwazniejsza sprawa to wymienic olej bo mozesz niestety troche przytrzeć engine.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 04 kwie 2008, 08:27

a mnie sie zdaję że to co jest opisane w pierwszym poście to normalny objaw - i benzyna w oleju i takie zużycie paliwa to charakterystyczne objawy przy użytkowaniu silnika prawie cały czas na zimno i na krótkich odcinkach. Zrób trasę tak z 200km - problem sam się rozwiąże - spadnie spalanie a benzyna spokojnie odparuje z oleju....

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 04 kwie 2008, 12:33

Dokładnie jak [bFoxbat[/b] napisał. Krótkie dystanse powodują iż benzyna skraplając się pozostaje a nie odparowuje. Potrzba raz na jakiś czas (jesli robi się krótkei dystanse) przejechac się w trase... Dodatkowo sprawdziłbym kompresje na poszczególnych tłokach - moze dojśc do sytuacji iż pierścienie się już "skończyły". Nie zauwazyłeś zwiększnonego zużycia oleju - bardziej chodzi mi o jego gęstość?

Alekski

Post autor: Alekski » 04 kwie 2008, 13:29

ogolnie sytuacja wyglada narazie tak ze jestem na robotach w szwecji i zabardzo nic tu nie porobie bo nieznam jenzyka i uslugi sa bardzo drogie musze wytrzymac z 3 mesiace jeszcze zanim wroce do kraju i chciabym wrocic audi spowrotem , bo jak cos powaznego mi tu sie stanie to bede ugotowany.<wiec moze dmucham na zimne ,ale wole sie ubezpieczyc .Podobno moze tak byc jak piszesz ze jest to zwiazane z krotkimi odcinkami poza tym temperatura jeszcze do nieadawna byla na minusie .
Podmienie dzisjaj czesc oleju ( chociaz 1000 km temu zmienialem go ) ale jest troche cierpki .Zuycie oleju mialem ale niezbyt duze .

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 04 kwie 2008, 22:06

czy samochód na beznynie pracuje równo ? (wszystkie 4 cylindry)

ja bym sprawdził przewody wysokiego napięcia oraz świece.

Miałem uwalony kabel wysokiego napięcia, nie palił na 1 cylinder i benzyna szła do oleju.
efektem tego było ponad 7 litrów mieszaki oleju z benzyną i trafiło mi hydrozawory.

Jeżeli masz ewidentnie benzyne w oleju to radze szybko zmienić olej. wyczyści ci silnik z nagaru i napewno się coś się przytrze lub zatrze na amen ...

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 04 kwie 2008, 22:45

Witam.
Sprawdz może jeszcze regulator ciśnienia,tam jest przepona która bardzo często jest uszkodzona,wtedy paliwo wydostaje się pomiędzy dwoma przylgniami i niekontrolowanie(zasysane)dostaje sie do kolektora ssącego co powoduje nadmierne zużycie paliwa i zanieczyszczenie oleju.
Tu fotka. Obrazek

Alekski

Post autor: Alekski » 05 kwie 2008, 09:27

auto napewno pracuje na wszystkich cylindrach , wymienilem wczoraj olej i dzisjaj przegonie je ze 150 km zobacze jaki bedzie efekt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl