[b4] Modyfikacje - 1.6 TD VNT
[b4] Modyfikacje - 1.6 TD VNT
Jest to setup jaki stworzyłem na własne potrzeby , zastosowana jest turbina VNT gt17 z TDI 130kM na kolektorze z AAZ wysterowana 0.9 bar bez ic , sterowanie nad ciśnieniowe nie jest to finalne rozwiązanie
Zapraszam do dyskusji
Zapraszam do dyskusji
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 09:09 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Ciekawe rozwiazanie sam rozwazałem kiedys jak miałem MK3 AAZeta nad taka opcja ale sie drogi poszły w inna storne, co do samego patentu, turbina jest o wiele szybsza i efektowniej działa niz seryjna i co najwazniejsze jest w stanie wytworzyć bez meki 1.5bara. Wstaw FMIC pompe zrob na 10mm albo wiecej :evil: :mrgreen: i wymiataj, szkoda tylko ze nie mozna przeskoczyc tego ogromnego dymienia, to jest jedyny minus modów, no nie powiem mój TDI tez robi niezła zaslone ale w TD to jest już piekło
co do dymienia przecież to VNT kręci z samego dołu i leki dymek nie wiem ile paliwa trzeba podlać żeby postawić zasłonę dymną nie próbowałem a co do 1.5 bar to silnik pewnie by tego nie zniósł co innego jak by go wzmocnił na dole ,a AAZ jest odporniejszy na Niutona budowa jak w 1Z tak słyszałem , u mnie zadymia podobnie jak na tym filmie na mój gust to nie zasłona choć mogę sie mylić nie wiem
przecież można , ten setup pasuje do TD jak i TDI możesz zrobić tak jak ja mam sterowane nad ciśnieniowo ciekawe jaki efekt by byłja bym tez chcial taka turbawke
jeśli pod ciśnieniowo trzeba by poszukać w necie , gdzieś o tym czytałem o przesterowaniu , podmiance ale reasumując , to tak do końca nie wiem jak z tym jesthct pisze:trzeba by kompa zmieniac znowu ?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Musiałbyś zmieniac kompa na tego od AFNa ale turbawki ze zmienna geometria słabo znosza chip tuning - urywaja sie oski.hct pisze:ja bym tez chcial taka turbawke. trzeba by kompa zmieniac znowu ?
No spokojnie wytrzymuje 350nMna metr a dol silnka około 800-900PS. Euglen to niezły rezacz jest w tym swoim SBku wymienił juz wszystko co tylko sie dało.Vision pisze:a AAZ jest odporniejszy na Niutona budowa jak w 1Z tak słyszałem
jak by były takie złe to by ich nie stosowano , jak każda rzecz ma swoje ograniczeniaSolskier pisze:turbawki ze zmienna geometria słabo znosza chip tuning - urywaja sie oski.
dlatego są różne modele o różnych parametrach
skąd takie dane?Solskier pisze:No spokojnie wytrzymuje 350nMna metr a dol silnka około 800-900PS.
A bazą nie był SB tylko 1V
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Ich głownym ograniczeniem jest cieńka ośka przez co sie uwala...zwłaszcza jak dostaje ostro w palnik coś powyzej 1.5bara, na forum vw Cowboy doskonale to opisał i sam nawet uwalił oske przy 1.35bara doładowaniu w nowej turbinie, ale nie pamietam czy VNT czy VTG ale ogólnie to ta sama turbina tylko inna nazwa stosowana przez producenta.Vision pisze:jak by były takie złe to by ich nie stosowano , jak każda rzecz ma swoje ograniczenia
dlatego są różne modele o różnych parametrach
Kiedyś widziałem na niemickiem kanale jakis program i tam o tym było ponad póltorej godziny... myśle ze zrozumiałem co do danych wszystko dobrze bo juz kiedyś też w innym źródle spotkałem sie z opisem silnka 1Z w którym było nadmienione ze dól wytrzymuje 1000PS a korby 400nM na metr... A co do silnka euglena to mała niepamiec, ale jak wymodził 125PS czy jakoś tak bo juz równiez nie pamietam to jest mega szacun dla niego chociaż 1V to praktycznie to samo co SB rózni sie tlyko gratami a euglen akurat graty wymienił wszyskie.Vision pisze:No spokojnie wytrzymuje 350nMna metr a dol silnka około 800-900PS.
skąd takie dane?
A bazą nie był SB tylko 1V
jak każda rzecz ma swoje ograniczenia , dlatego są różne modele o różnych parametrach nowa z Allegro i cena , w skrócie ma nadal VNTSolskier pisze:Ich głownym ograniczeniem jest cieńka ośka przez co sie uwala...zwłaszcza jak dostaje ostro w palnik coś powyzej 1.5bara, na forum vw Cowboy doskonale to opisał i sam nawet uwalił oske przy 1.35bara doładowaniu w nowej turbinie, ale nie pamietam czy VNT czy VTG ale ogólnie to ta sama turbina tylko inna nazwa stosowana przez producenta.
:mrgreen: blok , skrzynia , głowica 1V to prawie robi różnice , ja mam CY prawie SB , 1Z prawie AFNSolskier pisze:1V to praktycznie to samo co SB rózni sie tlyko gratami a euglen akurat graty wymienił wszyskie.
Solskier pisze:co najwazniejsze jest w stanie wytworzyć bez meki 1.5bara.
niech ocenią inni
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Dla mnie nie ma róznicy czy to 1Z czy to AFN czy czos jeszcze innego wszystko da sie podkrecic do tego samego poziomu <ok> i myśle ze mój 1Z jest tego dobrym przykładem. Silniki o których mowa sa z jednej lini rodzinnej wiec maja podobne ogranicznenia. Napewno TDI ma wikesze mozliwosc jak TD chocby z racji lepszych głowicy i odporniejszych korb. Doskonale wiem ze pewnych granic nie da sie przeskoczyc i tu napewno nie ma o czym dyskutowac. Ale również wiem ze 1V moze być równie silny jak SB i to w obu przypadkach moga byc auto po modach.Vision pisze: blok , skrzynia , głowica 1V to prawie robi różnice , ja mam CY prawie SB , 1Z prawie AFN
A co do pompowania turbo to w golfie mk3 miałem maluteńka kkk k03 i bez wiekszych problemów przez 60tys km (potem zmieniło auto właciciela) ta malutka turbinka pompowała około 1.6 bara nie powiem ze sie przy tym nie meczyla ( bo to była by brednia) ale porównujac VNT z K03 to róznia wielkosci jest ogromna wiec 1.5bara (pamietamy dotatkowo ze VNT pompuja seryjnie 1.2-1.3bara.....wiec 0.2bara wg mnie jest w tym przypadku zadnym wysiłkiem). Takie jest moje zdanie, nabyte nie z suchej pisemnej wiedzy ksiazkowej ale z paro letniej praktyki, moze wiedzy nie mam jakis ogrom i zdazaja mi sie pomyłki, jednak wierze w rzeczy do których sam doszedłem i które okazały sie słuszne, nikt nie musi sie ze mna zgadzac i nikt nie musi tego popierac, to jest tylko i wyłacznie moje zdanie
dla mnie róniwez to te same silniki róniace sie turbina, wtryskami i pompa a dól i góra ta sama, jestem za solskierem skoro na własnym doswiadczeniu doswiadczyl ze turba ze zminna geo sa mniej wytrzymale tzn walki to mysle ze tak jest :mrgreen: a czytajac co on ze swoja audica robi i jescze chce zrobic no to szacuneczekSolskier pisze:Dla mnie nie ma róznicy czy to 1Z czy to AFN