Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] Szarpnięcie na niskich obrotch.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
maxer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała ok
Kontakt:

[80 B4 2.3 NG] Szarpnięcie na niskich obrotch.

Post autor: maxer » 04 mar 2008, 00:09

Witam wszystkich, szukałem podobnego tematu ale nie udało mi się znaleźć. Mój problem polega na tym iż czuję szarpnięcie przy niskich obrotach. Dzieje się to tylko na ciepłym silniku. Na biegu jałowym nic się nie dzieje, cały czas pracuje normalnie ale jak jadę na jakimś biegu i za szybko wrzucę wyższy, obroty zejdą mi poniżej 1000, dodając wtedy gazu zdarza się że szarpnie kilka razy lub raz. Dzieje się tak na benzynie i na gazie więc to niema nic wspólnego z rodzajem paliwa. Przykładowo ... jadę wolno na biegu 1 i wrzucam od razu 2, auto zacznie się powoli zbierać ale wtedy nagle jest odczuwalne szarpnięcie, tak jak by nie miało w tym momencie prądu przez ułamek sekundy, dzieje się to tylko do momentu aż nie rozpędzi się troszeczkę. Sprawa analogiczna do innych biegów. Przykładowo: jeśli jechał bym pod dużą górę i obroty zaczęły by mi spadać aż do zamulenia, zanim auto by się zatrzymało to mi szarpnęło by na tyle że miał bym tak spadek mocy że od razu bym się zatrzymał. Nawet jeśli wrzucił bym jedynkę i zaczął ruszać bez dodawania gazu, obroty spadły by na ok600 i zrobiła by mi się wcześniej opisana dziura w prądzie i auto by mi zgasło. Podkreślam że to tylko na ciepłym silniku i na bardzo małych obrotach. Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o info. Bardzo proszę aby nie wypisywać domysłów ponieważ nie chce mi się czytać bzdur :mrgreen:

[ Dodano: 2008-03-08, 11:16 ]
Ps. Chyba jestem jedynym przypadkiem spośród tutaj zgromadzonych albo mam najlżejszą nogę :roll:

Awatar użytkownika
emas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Lokalizacja: Wałbrzych

Odp

Post autor: emas » 14 mar 2008, 19:25

Witam Cię kolego, miałem podobny problem, dodatkowo kiedy jechałem ciągle na niskich obrotach czasem spadała moc i musiałem albo wcisnąć sprzęgło i ponownie je puścić, albo puścić gaz i znów gazu dodać - takie na początku miałem objawy, potem na jałowym obroty skakały jak wściekłe 500 za chwile 2000 za chwile znow 500 i znow 2000 i non stop... Okazało się że do wymiany miałem silnik krokowy... Ale życzę Ci aby to nie było to - drogie to gówno - u mnie w sklepie BOSCH - 530zł ale miałem farta i znalazłem nówkę BOSCHa ze sklepu na allegro za 350 z gwarancją

maxer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała ok
Kontakt:

Post autor: maxer » 15 mar 2008, 07:31

To nie silnik krokowy, on niema nic wspólnego z tym.

Awatar użytkownika
paruwka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 13 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: paruwka » 08 kwie 2008, 17:24

Witam.
U mnie Miałem to samo.
Kupiłem przewody do świeć nowe świece filtr paliwa.
W końcu wybrałem sie na warsztat.Podłączyli mnie pod komputer.
Okazało sie że to kopułka ( z palcem ) co idą od nie przewody zasilające ale to koszowało ok 30 zł
Drugą a ciemną sprawą co wyszło na komputerze to SONDA LAMBDA (W niektuórych autach są 2 sondy) Ale w Audi występuje 1 szt jest ona pod obudową Filtru powietrza..
SONDA LAMBDA 520 zł do tego doliczcie robocizne..(NIC TYLKO SIE ZAłAMAć!!!!

maxer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała ok
Kontakt:

Post autor: maxer » 08 kwie 2008, 19:22

Kopułkę i palec już wymieniłem ponieważ ten węglik który znajduje się w środku był tak wypalony że nie stykał się z palcem (o dziwo nic się nie działo w aucie, działało tak jak teraz), kable także wymieniłem wraz ze świecami (NGK). Jak wcześniej pisałem silnik krokowy kiedyś podmieniałem i nie było różnicy (oryginalny BOSCH do 2.3). Najrealniejsza przyczyna szarpnięcia to sonda lambda. Niestety nie mam możliwości sprawdzenia innej. Poza tym przy montażu można ją łatwo uszkodzić. Podejrzewałem ją wcześniej, ponieważ mój kolega w Hondzie CRX miał podobne problemy i po wymianie lambdy zniknął. Zakup nowej jest dla mnie przerażający, nie wiem czy opłaca się kupować ją zanim padnie całkiem. Zresztą może to trwać latami zanim się wykończy. Będę się trzymał większych obrotów i na razie powinno wystarczyć. To szarpanie jak opisałem występuje tylko po bardzo długiej jeździe i nie zdarza się zbyt często.

Awatar użytkownika
Włodek899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 24 lis 2007, 17:46
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Włodek899 » 08 kwie 2008, 19:32

paruwka pisze:SONDA LAMBDA 520 zł do tego doliczcie robocizne..(NIC TYLKO SIE ZAłAMAć!!!!
Gdzie ty takie drogie sondy widziałeś? <placze>

Awatar użytkownika
paruwka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 13 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: paruwka » 10 kwie 2008, 12:58

No wiadomo...... na Allegro może kupisz i taniej.
Ja Kupiłem ją w dobrym sklepie i jest to w 100% Oryginał.
Można też dostać tańszą ale to jakiś zamiennik.
Jak narazie umnię w Autku nic sie nie dzieje ,po wymianie sondy wydaje mi sie że nawet mniej pali...

A co do MAXERA to może zamiast kupować odrazu SONDE to przjedź sie do serwisu czy jakiegoś warsztatu i niech podłączą twoje auto pod komputer.Za to zapłacisz ok. 100 zł ale będziesz mniał przynajmniej pewność co mu dolega.Zresztą zrobisz jak uważasz.

pkowal007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 11 paź 2008, 12:52
Lokalizacja: Grójec pod Warszawą
Kontakt:

Post autor: pkowal007 » 20 paź 2008, 18:16

Witam,
ja mam podobny problem jak koledzy lecz troszkę udziwniony:/
U mnie ogólnie wszystko chodzi sprawnie. Silnik chodzi równo, nie ma żadnych szarpnięć przy ruszaniu.
Lecz jak pojeżdże nim dłużej, tak z 2 godzinki i później jadę w korku (ruszam i się zatrzymuje co chwilke) to po jakimś czasie zaczyba szarpać. To znaczy wrzucam jedynke, dodaje troszke gazu i puszczam sprzęgło i zaczyna mi szarpać tak jak bym ruszał z trójki albo czwórki (taki sam efekt). Jak dodam więcej gazu to szarpnie i już dalej pojedzie normalnie. O co chodzi? Czemu tak sie dzieje? Zaznacze, że jak jeżdże krótko to sie to nie dzieje. Dopiero po dłuższym czasie zaczyna szarpać.
Pozdrawiam i czekam na jakieś porady;)
Paweł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl