[80 B4 2.0 16V quattro ACE] Amory nie pasuja do kolumn McPh
[80 B4 2.0 16V quattro ACE] Amory nie pasuja do kolumn McPh
Kto wie w jakim modelu B4 quattro sa kolumny mcphersona do amortyzatorów na tzw. grubą rurę, wymiar obudowy amortyzatora M55X1.5. Mam B4 2.0E 16V quattro i kupione do niego amortyzatory Bilsteina B6 komplet, zgodnie z katalogiem Bilsteina ale przednie amory PE3-3086 nie pasuja do kolumn, sa za grube. Tylnie sa ok. Potrzebuje nowych przednich mchpersonow o większej srednicy. Według katalogu Bilsteina te PE3-3086 maja pasowac do wszystkich B4 quattro ale zaczynam miec wątpliwości. Załatwilem sobie sobe kolmny uzywane z B4 quattro 2.6E V6 i tez sa do nich za grube a wedlug katlaogu powinno byc ok. Podobno w S2 zawsze były grubsze. Z tego co sie dowiadywalem Audi B4 byly w wersjach z amortyzatorami grubszymi M55X1.5. i cienszymi M52X1.5. Moze ktos z was wie z praktyki w jakim modelu B4 w stardzie byly zawsze te grubsze zeby mozna bylo takie kolumny bez ryzykla zamowic, ze przyjada na cienka rure zamiast na gruba.
[80 B4 2.0 16V quattro ACE] Amory nie pasuja do kolumn McPh
Dzieki za info, że potrzebne są kolumny McPhersona z Audi S2. Byłem w serwisie Audi i lipa. Okazało sie, że muszą mieć VIN nadwozia z wersji Audi S2 z podwoziem z kolumnami na grubą rurę M55x1,5. Audi S2 jest także w wersji na cienką rurę 52x1,5 i nie chcą ryzykować ze przyjadą kolmny wlasnie w tym rozmiarze zamiast tych o większej średnicy. Muszę mieć nr Vin z wersji S2 z kolumnami na grubą rure, bez tego nie zamówie nowych McPhersonów. Wielka prosba, czy ktoś ma taki numer ze swojego S2 albo z ETKI. Moze być z coupe albo sedana. Ważne aby kolumny pasowały do amorów Bilsteina w rozmiarze M55x1,5
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Sprawa jest dość prosta do rozwiązania... jeśli masz cieńsze wkłady do grubszych kolumn - dorabia się jedynie tulejkę na gwint, która przychodzi pomiędzy obudowę mcphersona a wkład amortyzatora - i tyle. W miejsce gdzie jest powietrze pomiędzy amorek a kolumnę mcphersona wlewa się olej. I masz załatwioną sprawę. Jest to sprawdzony sposób, bo z racji tego, że 1 amortyzator do S2 kosztuje 450 zl. najtaniej, stosuje się amortyzatory z B4 zwykłego sportowe, cieńsze wkłady, i dorabia właśnie takie tulejki, wtedy koszt za całe zawieszenie zamyka się w 700 zl. i po krzyku.
Powodzenia.
Powodzenia.
Rada jest dobra ale w przypadku gdzy sie ma kolumny o dużej średnicy i amory o małej. U mnie jest odwrotnie. Mam wkłady-amory Bilsteina B6 sport o średnicy M55x1,5 i za małe do nich kolumny McPhersona. Chcę dokupic nowe kolumny o większej średnicy tzw na grubą rurę. Żeby kupić takie nowe potrzebuje nr Vin Audi S2 z wersji o takich kolumnach. Inaczej sie nie da tego załatwić. Takie jest stanowisko serwisu Audi. Chore jest to, ze w schematach Audi nie ma danych co do rozmiarów kolumn. Moze jak ma ktoś ETKE to może sprawdzić Vin albo podać Vin swojej bryki jeśli od poczatku miała ona amory na grubą rure.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
w tych rocznikach i modelach ETKA nie rozpoznaje części po VINie. I rzeczywiście, sprawdzałem w etce i nie ma rozróżnienia która kolumna jest gruba a która nie - niestety. Nie poradzę tutaj nic innego, poza tym ,żeby dzwonić do znanych ludzi, którzy handlują częściami do S2 i prosić o zmierzenie kolumn wewnątrz.
Niedźwiadek, Wojtal22, oraz Koraszewski, nie wiem kto jeszcze mógłby mieć takie kolumny - myślę, że powinieneś spróbować jeszcze poszperać po allegro.
Niedźwiadek, Wojtal22, oraz Koraszewski, nie wiem kto jeszcze mógłby mieć takie kolumny - myślę, że powinieneś spróbować jeszcze poszperać po allegro.