Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1Z]dodatkowy włącznik wentylatorów

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1Z]dodatkowy włącznik wentylatorów

Post autor: hudy » 10 kwie 2008, 17:43

panowie czy jesli wepne sie w kable idace do czujnika w chłodnicy odpowiedzialnego za włanczanie sie wentylatorów przełącznikiem dwustopniowym to bedzie bez problemu działało dodatkowe włanczanie wentylatorów tym włąśnie przełącznikiem czy trzeba coś więcej pokombinowć??

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 10 kwie 2008, 18:11

Wpięcie w to ci nic nieda, jak chcesz mieć dodatkowe sterowanie wentylatorem to musisz się wpiąć w zasilanie, najlepiej przed samym wentylatorem. Nie wiem czy uruchomieniem went, steruje plus czy minus. Chodzi oto że jeden z tych sygnałów jest podłączony na stałe a drugi pojawia się jak czujnik go poda. Jeżeli minus jest na stałe to podłącz z pod spodu skrzynki bezpieczników plus przez włącznik i wepnij do wtyczki wentylatora (tylko do przewodu plusowego) bo inaczej zrobisz zwarcie.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 10 kwie 2008, 19:01

jak dobrze pamiętam żeby uruchomić wentylatory trzeba w wtyczce tej przy chłodnicy zewrzeć pierwszy i trzeci pin, to jak dobrze kombinuje to właśnie tam się można wpiąć, bo czujnik włączy wentylatory niezależnie od przełącznika, i ty jak masz taką potrzebę,a właściwie hudy, po co ci taki przełącznik :?:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 kwie 2008, 20:12

ten przełącznik to nie dla mnie tylko znajomy ma zamiar coś takiego zrobić.używa samochodu w pracy i bardzo dużo jezdzi po mieście.dziś było dość ciepło i jak stał w korku to wentylatory nie wydalały a co dopiero będzie jak upały sie zaczna.jak spioł wtyczke na pierwszym biegu to temperatura utrzymywała mu się cały czas 90 stopni i dlatego chce miec niezależne sterowanie przełącznikiem...

do czujnika idą 3 kable z czego dwa sa od 1 i 2 biegu wiatraków.1 z 2 daje pierwszy bieg a 1 z 3 daje drugi bieg.czyli jeśli dobrze mysle jak sie wepne w te kable i podłącze przełącznik na 3 pozycje to powinno działać.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 10 kwie 2008, 20:34

Proponuje zrobić tak: wepnij się w jednym przewodem w ten pierwszy a drugim w trzeci i poprowadź je do konsoli środkowej, tam dołóż włącznik taki jak do ogrzewania szyby i wepnij tak jak w ori włączniku te grube kable.

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 11 kwie 2008, 22:14

Sterowaniem silników wentylatorów zajmują się przekaźniki,więc najłatwiej tam się wpiąć i można sterować wtedy mikro włącznikami,zdublować impuls na cewkę przekaźnika-tak jakby włączał go czujnik,koniecznie jakąś diodkę świecącą aby to włączenie było pod kontrolą lub włącznik podświetlany(w dzień nie będzie zbyt widoczny).Z półki pod kierownicą blisko do przekaźników i pod maską żadnej ingerencji nie trzeba robić.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 11 kwie 2008, 22:50

Witam
Wiem że pytanie było dotyczące dodatkowego włącznika wentylatorów, ale tak sobie myślę że kolega zamiast kombinować, patrzeć pilnując wiatraka to powinien może wymienić płyn chłodniczy, może dla tego mu nie wydala wentylator(y).

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 13 kwie 2008, 13:52

MARCIN 80B4 pisze:jak dobrze pamiętam żeby uruchomić wentylatory trzeba w wtyczce tej przy chłodnicy zewrzeć pierwszy i trzeci pin, to jak dobrze kombinuje to właśnie tam się można wpiąć, bo czujnik włączy wentylatory niezależnie od przełącznika, i ty jak masz taką potrzebę,a właściwie hudy, po co ci taki przełącznik :?:
W którym dokładnie miejscu znajduje sie ten czujnik??? Chcialbym sparawdzic czy wszystko ok. z wentylatorami ale jakos nie moge znalesc. Czy znajduje sie on od strony kierowcy na samym dole chłodnicy (w rogu)???

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 13 kwie 2008, 13:59

szkodnik pisze:W którym dokładnie miejscu znajduje sie ten czujnik??? Chcialbym sparawdzic czy wszystko ok. z wentylatorami ale jakos nie moge znalesc. Czy znajduje sie on od strony kierowcy na samym dole chłodnicy (w rogu)???
tak o tym właśnie czujniku mowa

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 13 kwie 2008, 14:10

Aha.Czyli wystarczy ze zewre 1 i 3 pin przy uruchomionym silniku.

dzieki
Pozdrawiam
szkodnik

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 13 kwie 2008, 14:24

Aha.Czyli wystarczy ze zewre 1 i 3 pin przy uruchomionym silniku.
zewrzeć tak, ale nie trzeba mieć uruchomianego silnika wystarczy włączony zapłon, albo nawet i nie.

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 13 kwie 2008, 14:33

Dzięki wielkie włśnie sprawdziłem wszystkojestwjak najlepszym pożądku.

Ps.a tak dla mojej wiadomości przy jakiej tem. silnika załączają się wentylatory 95 stop. czy wyżej???

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 kwie 2008, 14:52

audiktom pisze:Witam
Wiem że pytanie było dotyczące dodatkowego włącznika wentylatorów, ale tak sobie myślę że kolega zamiast kombinować, patrzeć pilnując wiatraka to powinien może wymienić płyn chłodniczy, może dla tego mu nie wydala wentylator(y).
płyn ma wymieniony.termostat tez działa prawidłowo ogólnie wszytko jest ok tylko problem u niego wygląda tak że jak stoi w korku to włancza sie 1 bieg puźniej drugi.temperatura troche opada i puźniej znów rośnie.2 bieg znów sie włancza i temp znów spada tylko troche mniej niż za 1 razem i wiatrak sie wyłancza.za kazdym razem wiatrak działa podobnie długo jednak temperatura za kazdym razem spada mniej. kumpel chce mieć ten dodatkowy włącznik by mógł sam decydować jak długo mają działać wiatraki...

tedeiczek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 kwie 2008, 18:02
Lokalizacja: Mazury

Post autor: tedeiczek80 » 13 kwie 2008, 18:30

witam was serdecznie pozwólcie, że dołączę do tematu wentylatorów
Ja myślę, że pomimo długich postojów w korkach silnik 1,9 Tdi 1Z (też mam taki) nie powinien się przegrzewać. Myślę, że może być kilka przyczyn. Zacznę od najprostszych:
1. Niech zdejmie plastikową osłonę na przedzie maski
2. Niech sprawdzi termostat, czy otwiera mu duży obieg(przy temp. ok. 86 st. powinien robić się gorący dolny gruby przewód gumowy między termostatem a chłodnicą)
3. jeśli ubywa mu płyn niech sprawdzi czy niema wycieku pod głowicą cylindrów
4. i chyba ostatnia sprawa niech sprawdzi czujnik temperatury(znajduje się między silnikiem a filtrem paliwa tam gdzie wchodzi przewód z nagrzewnicy) może jest uszkodzony i oszukuje, ale mało prawdopodobne. Powodzenia

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 13 kwie 2008, 21:39

Nie wiem! na pewno coś jest nie tak, że chce założyć dodatkowy włącznik, na pewno kiedyś było wszystko ok. ja bym radził poszukać zamiast dokładać włącznik, może ma zapowietrzony układ :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl