[B4] 1.9 TD wskaźnik poziomu paliwa
[B4] 1.9 TD wskaźnik poziomu paliwa
Witam ma problem ze wskaźnikiem paliwa, nie wskazuje dokladnie poziomu, gdy zapale silnik po chwili pokazuje stan paliwa, za jakis czas juz wskazuje mniej, a po chwili znowu pokazuje porzedni stan paliwa i tak w kolko. co moze bys uszkodzone czy moze to jest normalna rzecz ??????
i co powiecie o tym silniku 1.9 TD jestem od nie dawna posiadaczem tego auta. moze macie jakies uwagi co do użytkowania???
i co powiecie o tym silniku 1.9 TD jestem od nie dawna posiadaczem tego auta. moze macie jakies uwagi co do użytkowania???
Kolego o tym silniku poczytaj m.in tu:https://audi80.pl/viewtopic.php?t=8441
Solskier pisze:Jesli wariuje Ci w czasie jazdy to wszystko jest w pozadku, a jesli tyko na postoju to wygladało by to na chwilwa utrate sygnału albo jakiś spadek napiecia, co do silnka to dobry wybór. <ok>
czemu twierdzisz ze jesli podczas jazdy warjuje to jest ok. Pytam bo od czasu do czasu dzieje mi sie tak.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Dokładnie o to mi chodziło :mrgreen:afro pisze:solskierowi chodzi chyba o to ze jesli autem wejdziesz szybciej w zakret to paliwo sie przelewa na jedna czesc zbiornika i wskaznik chwilowo wtedy oszukuje pokazujac mniej lub wiecej paliwa niz jest w baku zalezy w ktora strone przechylisz auto
W takim razie musisz wyjac licznik i podkrecić niec rezerwe do góry, albo zapmietać sobie ze na tej drugiej kresce zrobisz przykładowo jeszcze 100km <ok>gozdi pisze:wczoraj wlalem jakies 6litrow na pusty zbiornik i wychylila sie wskazowka tylko na druga kreske, czyli albo zle wskazuje albo u mnie jest wieksza rezerwa
nie trzeba rozkrecac licznika zeby skalibrowac wzkaźnik. mozna to zrobic tym ""pickiem" wystajacym z szybki wzkaźników. tym schowanym po prawej. trzeba wyciagnac z niego zaslepke (najlepiej delikatnie kombinerkami bo tam jest plastik na wcisk) i wtedy malutkim imbusem (nie pamiietam wielkosci, mozeT-6) kreci sie tym precikiem.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
I to tak jest stworzone przez fabryke (ma taka funkcje) czy to tylko taki patent na skróty?? Co by nie bylo to jest szybsze od wyciagania licznka, moze nie duzo ale szybe i wygodniejszejasiekddd pisze:nie trzeba rozkrecac licznika zeby skalibrowac wzkaźnik. mozna to zrobic tym ""pickiem" wystajacym z szybki wzkaźników. tym schowanym po prawej. trzeba wyciagnac z niego zaslepke (najlepiej delikatnie kombinerkami bo tam jest plastik na wcisk) i wtedy malutkim imbusem (nie pamiietam wielkosci, mozeT-6) kreci sie tym precikiem.
Solskier, to jest fabryczne. sam kiedys sie zastanawialem do czego jest ten wcisniety precik i gdzies na tym forum znalazlem ze on właśnie sluzy do kalibracji wzkaźnika paliwa. jest polączony kołem zębatym ze wzkazówką.
oczywiście plywak na ramieniu przyczepionym do gory zbiornika plywa sobie na wierzchu paliwa ,na tym rsamieniu jest styk dotykajacy ciagle prostego ukladu elektrycznego jakim jest potencjometr ( czyli cos co zmienia napiecie wychodzace z ukladu w zaleznosci od polozenia stykow- powoduje to cewka znajdując sie w srodku). plywak zmieniajac swoje polozenie w zbiorniku powoduje zmiane polozenia styku, co z kolei powoduje zmianę napiecia na wyjsciu potencjometru. wzkaźnik paliwa jest woltomierzem wyskalowanym w litrach/czesciach zbiornika(1/2, 1/4 itd)
jesli pisze bzdury prosze o poprawienie mnie, bo ta teorie wymyslilem na poczekaniu, ale zdaje mi sie, ze to moze byc prawda, tym bardziej ze ten wzkaznik jest na pewno zalezny od regulatora napiecia. jesli regulator pada to wzkaźnik szaleje.
1.9 TD - prosty, trwały, podatny na mody. szkoda ze nie TDI.
[ Dodano: 2008-04-14, 11:40 ]
co do spalania w rodzinie mam 1.9 TD to pali 6-7. zeby to chcialo sie zwawo ruszac to trzeba cisnac albo zwiekszyc dawke paliwa, bo w serii to ciutke mulasty jest
hmm. dokladnie nie wiem, ale myśle ze jest to tak:gozdi pisze:a w jaki sposob jest mierzony poziom w zbiorniku ???moze u mnie zawiodl wlasnie ten mechanizm ???
oczywiście plywak na ramieniu przyczepionym do gory zbiornika plywa sobie na wierzchu paliwa ,na tym rsamieniu jest styk dotykajacy ciagle prostego ukladu elektrycznego jakim jest potencjometr ( czyli cos co zmienia napiecie wychodzace z ukladu w zaleznosci od polozenia stykow- powoduje to cewka znajdując sie w srodku). plywak zmieniajac swoje polozenie w zbiorniku powoduje zmiane polozenia styku, co z kolei powoduje zmianę napiecia na wyjsciu potencjometru. wzkaźnik paliwa jest woltomierzem wyskalowanym w litrach/czesciach zbiornika(1/2, 1/4 itd)
jesli pisze bzdury prosze o poprawienie mnie, bo ta teorie wymyslilem na poczekaniu, ale zdaje mi sie, ze to moze byc prawda, tym bardziej ze ten wzkaznik jest na pewno zalezny od regulatora napiecia. jesli regulator pada to wzkaźnik szaleje.
1.9 TD - prosty, trwały, podatny na mody. szkoda ze nie TDI.
[ Dodano: 2008-04-14, 11:40 ]
co do spalania w rodzinie mam 1.9 TD to pali 6-7. zeby to chcialo sie zwawo ruszac to trzeba cisnac albo zwiekszyc dawke paliwa, bo w serii to ciutke mulasty jest
wczoraj zagladalem do zbiornika i jeszcze bylo z litr paliwa, a wskaznik jest ponizej ostatniej czerwonej kreski, chcial bym teraz wykalibrowac licznik, czyli wleje 4 litry paliwa i chce ustawic tak zeby 4 litry byly na drugiej kresce czerwonej na wskazniku, jak to ustawic???? tym pickiem, wyjmowalem tak jak wyzej koledzy pisali ale nie moglem nic wyjac tzn tej niby zawleczki??? jak to wykalibrowac bez rozbierania zegarow