Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S] problemy z wolnymi obrotami na gazie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
irek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2008, 22:46

[80 B3 1.8S] problemy z wolnymi obrotami na gazie

Post autor: irek2 » 12 kwie 2008, 16:27

Pomóżcie ? mam problemy z wolnymi obrotami na gazie. Po odpaleniu na automacie i przejscie na gaz wolne obroty spadaja do 500 i chwilami silnik przygasa , gdy przytrzymam gaz na wysokich obrotach jest ok. Po jakimś czasie problem znowu sie powtarza , naet jak juz jest rozgzany chodzi chwilę obroty spadają do 500 i szarpie silnikiem. Prosze moze ktoś wie co może byc tego przyczyną . Niedawno przeprowadziłem regulację gazu.

marian65
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 sie 2007, 15:28
Lokalizacja: mikołów

Post autor: marian65 » 14 kwie 2008, 00:53

Kolego radził bym sprawdzić przewody ssące czy nie zaciąga powietrza między przepływomierzem a gaźnikiem. :-)

Raclet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 21 sie 2007, 09:25
Lokalizacja: kraków

Post autor: Raclet » 14 kwie 2008, 09:43

Ja mam to samo z tymi obrotami. Mi gość który zakłada gaz powiedział że reduktor do remontu lub wymiany. Koszt zestawu naprawczego to około 170 zł za LOVATO. Sam radzę sobie z tym tak że jak już mi przerzuci na gaz i mam te kulawe obroty załączam z powrotem na bęzynę czekam aż obroty się wyregulują i już bez automatu wrzucam na gaz tak żeby gaz wskoczył przy obrotach 1000 i już tak zostaje na gazie. U mnie to pomaga:) Podobnie możesz spróbować przełączać na gaz bez automatu. Ręcznie tak żeby gaz wskoczył bez dodawania gazu czyli przy około 1000 obr/min. Tylko że tak jak mówie to jakieś doraźne bawienie się a problem tkwi tak jak mi mówia w reduktorze. Za miesiąc wymienie ten reduktor to się przekonam. Możesz się pobawić. Pozatym popróbuj go samemu troszkę podregulować masz w sumie 3 elementy do regulacji. Zaworek na wężu powietrza o ile masz stary gaz. ( gruby wąż który idzie do parownika mniej więcej w połowie masz zamontowany zawór. W prawo jak będziesz kręcił zaoszczędzisz na gazie ale auto bedzie słabsze w lewo odwrotnie. Polecam regulację w zakresie do pół obrotu w prawo w lewo. Zobaczysz jak ci będzie się silniczek zachowywał. Póżniej masz taki potencjometr przy reduktorze i śrubkę do regulacji. Tym też delikatnie można poruszać i obserwować co się dzieje z obrotami. Jak się boisz regulacji to zqaznacz sobie oryginalne położenie i wróć do poprzedniego. Piszę o tym dla tego że żaden fachowiec mi tego nie zrobił lepiej niż ja sam. Jeżdże autem i dokładnie go obserwuje. Po pierwszej regulacji przez fachowca auto gasło mi na każdym skrzyżowaniu. Później sobie sam poprzestawiałem było ok ale auto żarło 16 l gazu/100. Aż doszedłem do optymalnych ustawień czyli silnik w miare stabilne obroty i spalanie około 9l gazu. Nie wiem czy ci tym moim sprawozdaniem pomogłem czy zaszkodziłem ale popróbować warto

irek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2008, 22:46

Post autor: irek2 » 14 kwie 2008, 23:45

dzięki za rady spruboję narazie z tymi przewodami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl