Witam chlopaki ja tylko na chwilkę i mam pytanie jak odróżnić silnik (2.3 20v) przed liftingiem i ten po. Jakie są wizualne różnice miedzy tymi silnikami gdy otworze pod maske na co mam patrzeć. Szukalem odp. i nie moglem znaleźć wiem tylko ze te po lifcie sa lepsze i wychodziły od polowy 1990r.
Dzieki i pozdrawiam
[B3 2.3 20v 7A] jak odroznić modele
[B3 2.3 20v 7A] jak odroznić modele
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2008, 23:26 przez omen-25, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [90 B3 2.3 20v] jak odroznić modele
Tutaj bym polemizował, te po lifcie mają 3KM mniej, i mniejszy moment obrotowy, no i nie mają "baranka". Ich zaletą jest diagnostyka za pomoca kompa a nie błysków.omen-25 pisze:wiem tylko ze te po lifcie sa lepsze i wychodziły od polowy 1990r.
Dzieki i pozdrawiam
Co do reszty to w starszych jest kolektor wydechowy w postaci "baranka" czyli równoodległosciowy, a w nowych przyoszczedzili i już jest normalny. Zatem pierwsza różnica to inne obudowy kolektorów wydechowych.
No i starsze są na osprzęcie Hitachi, niestety dość awaryjnym. W związku z tym w starszych krokowiec jest umieszczony nad filtrem powietrza, przed przepłwyką, a w nowszych krokowiec jest zainstalowany w tej gumie łączącej przepłwykę z przepustnicą. Czyli kolejna różnica to rozkład rurek po lewej stronie komory silnika