[B4] coś dziwnego z obrotomierzem
[B4] coś dziwnego z obrotomierzem
witam, mało kiedy pisze bo drobne kłopoty staram sie rozwiazywac sam za pomoca szukajki na forum.
teraz przytrafiło mi się coś dziwnego. ale od poczatku... jak silnik był nagrzany i pracował na wolnych obrotach obrotomierz zawsze pokazywał obroty na 2 kresce pomiedzy 0 a 1000 czyli jakies 600-700obr.
od dwóch dni jak silnik jest nagrzany to obrotomierz pokazuje mi obroty na 1 kresce tak jakby silnik miał jakies 300-350obr.
dodam jeszcze ze obroty silnika są moim zdaniem prawidłowe. silnikiem nie rzuca, nie szarpie. feler jedynie w tym ze obrotomierz jakby zaczął zaniżac wskazanie.
co moze być przyczyną takiego stanu rzeczy? moze ktoś miał podobne objawy?
silnik to 2.3 NG
teraz przytrafiło mi się coś dziwnego. ale od poczatku... jak silnik był nagrzany i pracował na wolnych obrotach obrotomierz zawsze pokazywał obroty na 2 kresce pomiedzy 0 a 1000 czyli jakies 600-700obr.
od dwóch dni jak silnik jest nagrzany to obrotomierz pokazuje mi obroty na 1 kresce tak jakby silnik miał jakies 300-350obr.
dodam jeszcze ze obroty silnika są moim zdaniem prawidłowe. silnikiem nie rzuca, nie szarpie. feler jedynie w tym ze obrotomierz jakby zaczął zaniżac wskazanie.
co moze być przyczyną takiego stanu rzeczy? moze ktoś miał podobne objawy?
silnik to 2.3 NG
Z tego co się orientuje to obrotek bierze sygnał z alternatora, sprawdz podłączenie czy nie ma jakiś luzów. Może po prostu kabelek Ci się naderwał. Druga opcja to wyjmij zegary i z tyłu masz potencjometr do regulacji wskazań obrotka. Jeśli silnik chodzi ok to na luzie ustaw potencjometrem wskazanie na 900RPM. Trzecia opcja pisz PW do cobry on na licznikach zeby pozjadał.
Powodzenia
Powodzenia
w NG sygnał obrotów jest brany z cewki
problem może polegać na zaśniedziałych stykach na płycie głównej licznika lub we wtyczce...
odradzam jednak przekręcanie tym potencjometrem o którym pisał Selfish, bo się namęczysz żeby to wyregulować jak należy a przy tym tylko pogorszysz sprawę... to takie łatanie dziury od tyłu <ok>
problem może polegać na zaśniedziałych stykach na płycie głównej licznika lub we wtyczce...
odradzam jednak przekręcanie tym potencjometrem o którym pisał Selfish, bo się namęczysz żeby to wyregulować jak należy a przy tym tylko pogorszysz sprawę... to takie łatanie dziury od tyłu <ok>
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt: