[B3 1.8] Jak wymienic uszczelniacze ?
[B3 1.8] Jak wymienic uszczelniacze ?
Witam. Od miesiąca zauważyłem strasznie duże spalanie oleju tzn. ok 2l na 1000 km. Czytałem dość sporo na forum w tej sprawie i doszedłem do wniosku ,że poszły uszczelniacze zaworów lub co gorsza pierścionki. Postawiłem na te uszczelniacze , lecz nie wiem jak się do tego zabrać , ponieważ nie wiem gdzie one sie znajdują i jak je wymienić.Bardzo proszę o jakieś instrukcje w tej sprawie .Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2008, 07:08 przez dzialus, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam...jeżeli chodzi o wymiane uszczelniaczy to nie jest to takie trudne...jeżeli masz smykałke do mechaniki to dasz sobie rade...jeżeli nie to na twoim miejscu sam bym do tego sie niebrał...bo bez wiedzy ogólnej mogą ci zawory wpaść do cylindrów ...jest na forum pare tematów na ten temat...prosze przeczytać je uważnie i wszystko sie do wiesz...pozdrawiam
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
powiedzcie mi jak wy to widzicie . Czy żeby wymienić te uszczelniacze to trzeba ściągać glowice czy tez nie ,bo ten mój znajomy mechanik co ma amatorski warsztat i się tak strasznie deklarował ,ze mi wymieni te uszczelniacze bez ściągania głowicy zaczął mnie unikać .Byłem w dwóch warsztatach i tam mi powiedzieli ,że bez ściągania głowicy się nie obejdzie , a koszt to 500-600 zł !
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 wrz 2007, 10:25
- Lokalizacja: Choszczno
Cześć.
Uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy. Jest taka metoda, którą stosuję, nie dość, że pozwala szybko i bezboleśnie wymienić uszczelniacze to jeszcze do tego umożliwia sprawdzenie szczelności cylindra (uszczelkę, pierścienie i zawory). Mianowicie:
ze starej świecy należy zrobić dyszo-zawór. Obtłukujemy porcelanę, środek gwintujemy wkręcamy tam dopasowaną nagwintowaną rurkę, do rurki za pomocą opaski mocujemy 20 cm węża do końcówki węża zawór przelotowy jednokierunkowy dmuchający przez rurkę a blokujący wylot powietrza w drugą stronę.
Wykręcamy wszystkie świece, zdejmujemy pokrywę zaworów i wałek rozrządu, wyjmujemy szklanki z gniazd, tłoki ustawiamy w połowie cylindrów i blokujemy je w tej pozycji. Najlepiej zablokować koło pasowe i wrzucić 1 bieg.
wkręcamy dyszo-zawór w gniazdo świecy, pompujemy cylinder do 6 atmosfer zazwyczaj to wystarcza żeby scisnąć sprężyny i zdjąć zamki z zaworów. Sprężyny zdejmujemy i układamy tak, żeby nie pomylić ich i założyć na te same zawory.
Stare uszczelniacze zdejmujemy i zakładamy nowe uzbrajamy zawory, spuszczamy powietrze z cylindra(zalecane jeśli nie chcemy zrobić sobie krzywdy i uszkodzić głowicy)0. Powtórzyć czynność dla każdego cylinda . Jeśli uszczelka, zawór, gniazdo zaworu albo pierścienie leżą to nie napompujemy cylindra. Po zakończonych manewrach należy sprawdzić ustawienie paska rozrządu oraz fazy rozrządu. To tak w skrócie w razie jakichś pytań można do mnie napisać na gg 1807382 albo zadzwonić 608074088 byle nie po 24 ( na gg najczęściej jestem niewidoczny). :-o :mrgreen: Pozdrawiam Egon
Uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy. Jest taka metoda, którą stosuję, nie dość, że pozwala szybko i bezboleśnie wymienić uszczelniacze to jeszcze do tego umożliwia sprawdzenie szczelności cylindra (uszczelkę, pierścienie i zawory). Mianowicie:
ze starej świecy należy zrobić dyszo-zawór. Obtłukujemy porcelanę, środek gwintujemy wkręcamy tam dopasowaną nagwintowaną rurkę, do rurki za pomocą opaski mocujemy 20 cm węża do końcówki węża zawór przelotowy jednokierunkowy dmuchający przez rurkę a blokujący wylot powietrza w drugą stronę.
Wykręcamy wszystkie świece, zdejmujemy pokrywę zaworów i wałek rozrządu, wyjmujemy szklanki z gniazd, tłoki ustawiamy w połowie cylindrów i blokujemy je w tej pozycji. Najlepiej zablokować koło pasowe i wrzucić 1 bieg.
wkręcamy dyszo-zawór w gniazdo świecy, pompujemy cylinder do 6 atmosfer zazwyczaj to wystarcza żeby scisnąć sprężyny i zdjąć zamki z zaworów. Sprężyny zdejmujemy i układamy tak, żeby nie pomylić ich i założyć na te same zawory.
Stare uszczelniacze zdejmujemy i zakładamy nowe uzbrajamy zawory, spuszczamy powietrze z cylindra(zalecane jeśli nie chcemy zrobić sobie krzywdy i uszkodzić głowicy)0. Powtórzyć czynność dla każdego cylinda . Jeśli uszczelka, zawór, gniazdo zaworu albo pierścienie leżą to nie napompujemy cylindra. Po zakończonych manewrach należy sprawdzić ustawienie paska rozrządu oraz fazy rozrządu. To tak w skrócie w razie jakichś pytań można do mnie napisać na gg 1807382 albo zadzwonić 608074088 byle nie po 24 ( na gg najczęściej jestem niewidoczny). :-o :mrgreen: Pozdrawiam Egon
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk