[1.9 TDI 1Z] Szarpanie ??
[1.9 TDI 1Z] Szarpanie ??
W dieslu bez dodawania gazu auto powinno ruszać płynnie. I tak było. Jednak od pewnego czasu auto lekko szarpie czasami nawet nie przestaje na wyzszych obrotach.Dzieje sie tak gdy auto stoii,natomiast gdy sie lekko toczy szarpanie ustaje.
Nastawnik za co odpowiada??
[ Dodano: 2008-04-17, 15:13 ]
Już wiem i lepiej zeby to nie był nastawnik. Ale gdyby to było sprzęgło to nie przyśpieszał by (miałem tak w benzynie mogłem puscic sprzęgło dać gazu a samochód stał w miejscu,gdy chciałem przyspieczyć obroty rosły a pre dkośc nie)ale w dieslu nie wiem jak to wygląda, moze to coś przy sprzęgle,???
[ Dodano: 2008-04-17, 15:13 ]
Już wiem i lepiej zeby to nie był nastawnik. Ale gdyby to było sprzęgło to nie przyśpieszał by (miałem tak w benzynie mogłem puscic sprzęgło dać gazu a samochód stał w miejscu,gdy chciałem przyspieczyć obroty rosły a pre dkośc nie)ale w dieslu nie wiem jak to wygląda, moze to coś przy sprzęgle,???
Jeżeli Ci szarpie tylko przy zmianie biegów to sprzęgło zaczyna się ślizgać, jeżeli podczas dodawania gazu przy załączonym juz biegu to naprawdopodobnie nastawnik. A na wolnych obrotach równo pracuje silnik?
Szarpanie może być nawet spowodowane zanieczyszczoną tarczą sprzęgła.
A w benzynie defakto z tego co piszesz to pewnie już tarczy nie było.
Szarpanie może być nawet spowodowane zanieczyszczoną tarczą sprzęgła.
A w benzynie defakto z tego co piszesz to pewnie już tarczy nie było.
Może któraś poduszka silnika zerwana? Znajomy ostatnio wymieniał z tego powodu. Jeśli to samo występuje na wstecznym tylko z trochę inna charakterystyką to może być poducha. A czy łomocze przy tym trochę nadwozie, również przy odpalaniu i gaszeniu?Neo pisze:Silnik pracuje bez zarzutu,a szarpie lekko tylko podczas ruszania z jedynki
[ Dodano: 2008-04-20, 20:17 ]
Jeśli działo się tak w benzynie (diesel też, bez znaczenia) to prędzej docisk wymiękł niż okładziny w starej B2 w dieslu miałem to samo wymieniłem docisk, tarcza ta sama została i slizganie ustąpiło. W tym przypadku napisz dokładnie jakie to jest szarpanie. Może skacze ci auto jak "zając", również przy puszczaniu gazu, to by wyglądało na sprężyny tarczy sprzęgłowej i z takim problemem też się spotkałem w obecnej B3 i po wymianie sprzęgła szarpanie ustąpiło. Okazało się że w tarczy nie pozostała nawet jedna sprężyna...Neo pisze: [ Dodano: 2008-04-17, 15:13 ]
..Ale gdyby to było sprzęgło to nie przyśpieszał by (miałem tak w benzynie mogłem puscic sprzęgło dać gazu a samochód stał w miejscu,gdy chciałem przyspieczyć obroty rosły a pre dkośc nie)ale w dieslu nie wiem jak to wygląda, moze to coś przy sprzęgle,???
Witam!
Miałem ten sam problem, to moze byc naprawde każda część w zawieszeniu
Proponuje sprawdzić stan tulei metalowo-gumowych, jest ich 4, wahacz na tym siedzi. Zobaczysz je jak zajrzysz pod spód autka. Koszt niewielki 10 zeta za szt u mnie wybija sie własnie to i powoduje efekt szarpania przy ruszaniu. Ciekawe że jak z 2 ruszam to nie szarpie :shock: :shock:
Pozdr
Miałem ten sam problem, to moze byc naprawde każda część w zawieszeniu
Proponuje sprawdzić stan tulei metalowo-gumowych, jest ich 4, wahacz na tym siedzi. Zobaczysz je jak zajrzysz pod spód autka. Koszt niewielki 10 zeta za szt u mnie wybija sie własnie to i powoduje efekt szarpania przy ruszaniu. Ciekawe że jak z 2 ruszam to nie szarpie :shock: :shock:
Pozdr
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 paź 2008, 12:52
- Lokalizacja: Grójec pod Warszawą
- Kontakt:
Witam,
ja mam podobny problem jak koledzy lecz troszkę udziwniony:/
U mnie ogólnie wszystko chodzi sprawnie. Silnik chodzi równo, nie ma żadnych szarpnięć przy ruszaniu.
Lecz jak pojeżdże nim dłużej, tak z 2 godzinki i później jadę w korku (ruszam i się zatrzymuje co chwilke) to po jakimś czasie zaczyba szarpać. To znaczy wrzucam jedynke, dodaje troszke gazu i puszczam sprzęgło i zaczyna mi szarpać tak jak bym ruszał z trójki albo czwórki (taki sam efekt). Jak dodam więcej gazu to szarpnie i już dalej pojedzie normalnie. O co chodzi? Czemu tak sie dzieje? Zaznacze, że jak jeżdże krótko to sie to nie dzieje. Dopiero po dłuższym czasie zaczyna szarpać.
Pozdrawiam i czekam na jakieś porady;)
Paweł
ja mam podobny problem jak koledzy lecz troszkę udziwniony:/
U mnie ogólnie wszystko chodzi sprawnie. Silnik chodzi równo, nie ma żadnych szarpnięć przy ruszaniu.
Lecz jak pojeżdże nim dłużej, tak z 2 godzinki i później jadę w korku (ruszam i się zatrzymuje co chwilke) to po jakimś czasie zaczyba szarpać. To znaczy wrzucam jedynke, dodaje troszke gazu i puszczam sprzęgło i zaczyna mi szarpać tak jak bym ruszał z trójki albo czwórki (taki sam efekt). Jak dodam więcej gazu to szarpnie i już dalej pojedzie normalnie. O co chodzi? Czemu tak sie dzieje? Zaznacze, że jak jeżdże krótko to sie to nie dzieje. Dopiero po dłuższym czasie zaczyna szarpać.
Pozdrawiam i czekam na jakieś porady;)
Paweł