[80 b3] czujnik wiatraka?
[80 b3] czujnik wiatraka?
wczoraj podczas drogi z miedzyzdrojów włączył mi się wiatrak .. temperatura była normalna, niecałe 70 stopni. dzisiaj rano po wlaczeniu zapłonu na zimnym zilniku wiatrak się załączył. mam pytanie gdzie znajduje sie czujnik wiatraka .. czy jest łatwo go wymontować i dostać.ewentualnie ile taka rzecz kosztuje..
[ Dodano: 2008-04-18, 15:54 ]
na allegro patrzyłęm jak wygladają czujniki.coś podobnego jest we wtyczce koło samego wentylatora .. ale nie jestem pewien czy to jest ten czujnik.chciałem się też dowiedizeć czy mozna tak jezdzić tak z włączonym wentylatorem.jak jechalem temperatura była normalna .. dodam ze to benzynka a nie diesel.
[ Dodano: 2008-04-18, 15:54 ]
na allegro patrzyłęm jak wygladają czujniki.coś podobnego jest we wtyczce koło samego wentylatora .. ale nie jestem pewien czy to jest ten czujnik.chciałem się też dowiedizeć czy mozna tak jezdzić tak z włączonym wentylatorem.jak jechalem temperatura była normalna .. dodam ze to benzynka a nie diesel.
Witam
Czujnik (wyłącznik termiczny wentylatora) znajduje się na dole chłodnicy po lewej stronie (patrząc od strony silnika) wymontować go jest dość prosto (przed wymianą należy zlać płyn poprzez któryś z węży przy pompie wodnej) wyciągasz z czujnika wtyczkę z przewodami, odkręcasz kluczem, zakładasz nowy (zakręcasz z wyczuciem ok 25 Nm) resztę czynności przeprowadza się odwrotnie do demontażu. Dodatkowo po wlaniu płynu odpowietrza się układ przewodem dochodzącym do nagrzewnicy. Na temat dostępności i ceny odpowiedziałeś sobie sam.
Przed jakimkolwiek zakupem upewniłbym się czy aby to na pewno czujnik, poprzez wyciągnięcie z niego kostki z przewodami, jeżeli wyciągniesz i wiatrak będzie chodził dalej to może oznaczać że skleił się przekaźnik lub gdzieś masz zwarcie w instalacji. A jeśli wyciągniesz wtyczkę i przestanie się kręcić wiatrak to na bank czujnik.
Pozdro
Czujnik (wyłącznik termiczny wentylatora) znajduje się na dole chłodnicy po lewej stronie (patrząc od strony silnika) wymontować go jest dość prosto (przed wymianą należy zlać płyn poprzez któryś z węży przy pompie wodnej) wyciągasz z czujnika wtyczkę z przewodami, odkręcasz kluczem, zakładasz nowy (zakręcasz z wyczuciem ok 25 Nm) resztę czynności przeprowadza się odwrotnie do demontażu. Dodatkowo po wlaniu płynu odpowietrza się układ przewodem dochodzącym do nagrzewnicy. Na temat dostępności i ceny odpowiedziałeś sobie sam.
Przed jakimkolwiek zakupem upewniłbym się czy aby to na pewno czujnik, poprzez wyciągnięcie z niego kostki z przewodami, jeżeli wyciągniesz i wiatrak będzie chodził dalej to może oznaczać że skleił się przekaźnik lub gdzieś masz zwarcie w instalacji. A jeśli wyciągniesz wtyczkę i przestanie się kręcić wiatrak to na bank czujnik.
Pozdro
Przekaźnik od wentylatora jest w skrzynce bezpieczników ma nr 14 a napiecie na czujniku sprawdzaj przy włączonym zapłonie(obwód czujnika bezpiecznik nr 15 a wentylatora nr 5)gaav1000 pisze:DziÄki Mobilek. A wie ktoĹ moĹźe ktĂłry przekaĹşnik jest od wentylatora jakie ma oznaczenie i gdzie siÄ znajduje bo u mnie coĹ nie Ĺmiga ten wentylator. Sam jest sprawny ale na czujnik nie idzie napiÄcie wiÄc o ile dobrze myĹlÄ to padĹ przekaĹşnik
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
Chłopaki podepnę się pod temat bo mam problem z załączaniem się wiatraków a są dwa.
Sprawdzałem bezpiecznik i jest ok, sprawdzałem wtyczkę przy czujniku i przy załączonym zapłonie jak zewrzę 2 piny to wiatraki nie chodzą nie wiem o co kaman. Piszecie o przekaźnikach no więc pytanie gdzie u mnie i który jest za to odpowiedzialny?Ponieważ w ogólnej rozpisce jest mowa o nr 2, 3 ,14 ale u mnie np 2 i 3 wcale nie ma
Dodam że przy zwieraniu pinów słychać charakterystyczne pstrykanie z okolic skrzynki bezpieczników pomórzcie bo upały lada dzien
Sprawdzałem bezpiecznik i jest ok, sprawdzałem wtyczkę przy czujniku i przy załączonym zapłonie jak zewrzę 2 piny to wiatraki nie chodzą nie wiem o co kaman. Piszecie o przekaźnikach no więc pytanie gdzie u mnie i który jest za to odpowiedzialny?Ponieważ w ogólnej rozpisce jest mowa o nr 2, 3 ,14 ale u mnie np 2 i 3 wcale nie ma
Dodam że przy zwieraniu pinów słychać charakterystyczne pstrykanie z okolic skrzynki bezpieczników pomórzcie bo upały lada dzien
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
Chłopaki pomórzcie bo już sam nie wiem co jest grane
zwieram te przewody przy czujniku
no i słyszę jak "psztyka" mi ten przekaźnik pod półką nad nogami kierowby ale wentylatory się nie załączają
zajżałem pod podwozie no i podałem z aku + i - na przewody na tej płytce i wentylatory zadziałały
już sam nie wiem o co chodzi :?:
Do tej płytki dochodzą wszystkie przewody z wentylatorów tj 3 na styk EI jeden gruby z góry na E2 i 2+1 gruby na E3+ jak na nie podaje napięcie to wentylatory działają ale jak je stykam z sobą na zapłonie to już nie.
Czy to znaczy że nie dochodzi napięcie gdzie leży przyczyna? Już mi ręce opadają bo nic nie wiem. Żadnej usterki ostatnio nie miałem ani mechanicznej więc... jeszcze miesiąc temu wszystko było ok....
[ Dodano: 2010-03-27, 14:43 ]
czy nikt nie ma żadnego pomysłu?? :-|
zwieram te przewody przy czujniku
no i słyszę jak "psztyka" mi ten przekaźnik pod półką nad nogami kierowby ale wentylatory się nie załączają
zajżałem pod podwozie no i podałem z aku + i - na przewody na tej płytce i wentylatory zadziałały
już sam nie wiem o co chodzi :?:
Do tej płytki dochodzą wszystkie przewody z wentylatorów tj 3 na styk EI jeden gruby z góry na E2 i 2+1 gruby na E3+ jak na nie podaje napięcie to wentylatory działają ale jak je stykam z sobą na zapłonie to już nie.
Czy to znaczy że nie dochodzi napięcie gdzie leży przyczyna? Już mi ręce opadają bo nic nie wiem. Żadnej usterki ostatnio nie miałem ani mechanicznej więc... jeszcze miesiąc temu wszystko było ok....
[ Dodano: 2010-03-27, 14:43 ]
czy nikt nie ma żadnego pomysłu?? :-|