Witam!
Czytam od paru godzin posty na temat hamulców w naszych niuńkach, ale nie mogę odnaleść bezpośredniej odpowiedzi na moje pytanie. Mianowicie, dzis na przeglądzie facet który sprawdzal moje auto jak tylko wsiadl powiedzial ze mam cos nie tak z hamulcami, wjechal na te rolki itp do pomiarów i okazało się ze hamulce są sprawne, wszystkie łapią tak jak w książce pisze, ale fachowiec stwierdzil ze pedał hamulca wpada za głęboko (trzeba go troche daleko wcisnąc zeby zalapaly hamulce). Po chwili namysłu stwierdzil ze to korektor hamowania, ale on jest ok (hamulce hamują równo), pózniej mial kilka innych genialnych pomyslów, z których kazdy zaprzeczylem udowadniajac ze to o czym facet mowi jest sprawne.
Podsumowując, hamulce są ok ale jednak za nisko biorą. Doszedłem do wniosku ze odpowietrze sobie jeszcze układ, ale jak bede odpowietrzal to odrazu wymienie pyn hamulcowy.
I tu są moje pytania: pierwsze to powiedzcie mi czy dobrze kombinuje? drugie to ile płynu wchodzi do układu hamulcowego? Jaki płyn bedzie najlepszy? I jak wykonac wymiane plynu, odkrecic wszystkie wężyki i wylac caly plyn czy jak?
Moje autko to 80 B3 1.8 PM
Z góry dziekuje za odpowiedzi
[80 B3 1.8 PM] Dziwna sprawa z hamulcami.
- Silvesters
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
- Lokalizacja: Zgorzelec
Dobrze kombinujesz . Płyn powinien być wymieniany co 2 - 3 lata .
Polecam lekturę
viewtopic.php?t=11729&highlight=wymiana ... amulcowego
Ja stosuje metodę każde koło osobno - nie ma problemu z odpowietrzeniem .
Polecam lekturę
viewtopic.php?t=11729&highlight=wymiana ... amulcowego
Ja stosuje metodę każde koło osobno - nie ma problemu z odpowietrzeniem .
- Silvesters
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
- Lokalizacja: Zgorzelec
Pracę tą wykonuje się w 2 osoby , jedna pompuje pedałem hamulca a druga odpowiednio odkrąca i zakręca odpowietrzniki w poszczegulnych kołach
1. Wyciągnij stary płyn ze zbiorniczka strzykawką
2. wlej świerzy do pełna i przepompuj po kolei każde koło zaczynając od prawego tylnego , lewe tylne , prawe przednie , lewe przednie
3. cały czas uważaj , żeby nie zabrakło płynu w zbiorniczku bo zapowietrzysz układ
1. Wyciągnij stary płyn ze zbiorniczka strzykawką
2. wlej świerzy do pełna i przepompuj po kolei każde koło zaczynając od prawego tylnego , lewe tylne , prawe przednie , lewe przednie
3. cały czas uważaj , żeby nie zabrakło płynu w zbiorniczku bo zapowietrzysz układ
Według mnie hamulec ręczny niema tu nic do żeczy. Za prawidłową odległość szczęk od bębna odpowiada samoregulator szczęk. Ewentualnie on może nie działac prawidłowo.Mobilek pisze:Witam
Powodem do niskego pedału może być za słabo podciągnięty hamulec ręczny, co do odpowietrzania to dodam tylko tyle że trzeba naciągnąć sprężynę od korektora bo nie będziesz miał ciśnienia w cylinderkach z tyłu.
Pozdro
- Silvesters
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
- Lokalizacja: Zgorzelec