Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ALL ] Kolizyjne silniki

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Frachu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 13 gru 2006, 17:19
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

[ ALL ] Kolizyjne silniki

Post autor: Frachu » 18 kwie 2008, 22:33

Witam kolegów.
Pytanie moje dotyczy silnika 1,8 RU czy jest on kolizyjny.
Chce sie zabrać za wymianę rozrządu i boje sie ze jak coś pójdzie nie tak to czy duża lipę będę miał.
Które silniki z produkcji Audi i VW są kolizyjne. Było by miło zebrać te jak że cenne informacje w jednym poście.
Pozdrawiam <piwo>

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 18 kwie 2008, 23:03

kolizyjne sa napewno wszystkie 16v vag'a oraz zasilane dieslem...jutro sprawdze jak jest z kolizyjnością 2.8 v6 ponieważ mam go akurat w warsztacie w maku :)

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 18 kwie 2008, 23:41

kilka miechów nazad bawiłem się w ustawienie rozrządu i tp. w swoim autku.
z początku nie mogłem dojść co-jak ale w końcu dało rade. mogę powiedzieć że mój silnik 3A jest napewno bezkolizyjny

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 19 kwie 2008, 12:21

ABT też jest bezkolizyjny - sam tego doświadczyłem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Selfish
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 27 cze 2007, 17:46
Lokalizacja: Nowhere

Post autor: Selfish » 19 kwie 2008, 13:52

ABT (moj Ojciec takie ma w B4), SF (Ja mam w swojej B3) i RU (bardzo podobny do SF też na gaźniku tylko ma inaczej ustawiony zapłon) to silniki bezkolizyje.

Wystarczy spojrzeć pod mache i wiadać ze oprocz osprzętu do silnika (bo jak wiadomo ABT był dopiero w B4 a RU i SF w B3)i układu wstryskowego silniki te są bardzo podobne dla laika nie do odrożnienia.


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 19 kwie 2008, 15:44

kolego po wymianie paska i tak należy obrócić wałem 2x za pomocą klucza nasadowego ręcznie w celu upewnienia się że wszystko jest ok i znaki się pokryją ponownie, wtedy już będziesz miał jasnośc czy dobrze poskładałeś autko bo jeśli źle a silnik jest kolizyjny to w pewnym momencie Ci się zablokuje i będziesz już wiedział że jest źle założony pasek.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 kwie 2008, 18:02

Darecki3037 pisze:po wymianie paska i tak należy obrócić wałem 2x za pomocą klucza nasadowego ręcznie w celu upewnienia się że wszystko jest ok
Święte słowa, kumpel robił głowice w Nissanie Micrze po regeneracji za którą dał jakieś 200zł załorzył, wszystko poskładał no i co trzeba odpalać... Załorzył pompkę paliwa bez jakigoś dystansu, a że była napędzana z rozrządu zablokowała go, poszedł pasek i pogieło zawory. Kolejne 200zł poszło a za 500zł mógł kupić drugie takie auto na chodzie tylko bez prawa rejestracji.

Frachu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 13 gru 2006, 17:19
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Frachu » 19 kwie 2008, 21:13

Może wiecie gdzie jest jakiś znak na bloku silnika lub do jakiego znaku ustawia sie kolo walka pośredniego?? Czy ustawia sie go do kola korbowodu?? Czy po takiej operacji trzeba bedzie ustawiać zapłon?? co sie dzieje z palcem. Prosił bym jakąś instrukcje tylko po polskiemu. A co do znaku na kole pasowym wału korbowego to jesli przekręce go o 360 stopni to czy wtedy bede musiał kręcić wałkiem na wałku u góry???
Proszę o wyrozumiłośc co do moich pytań, nigdy nie robilem nic przy rozrządzie i nie mam o tym pojecia a chce sie czegoś nauczyć przy tym.
pozdrawiam

nera1981
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 paź 2007, 20:02

Post autor: nera1981 » 19 kwie 2008, 21:17

a jak jest z silnikiem PM?
jest kolizyjny? :-|

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 19 kwie 2008, 23:22

Może przy takich pytaniach warto by napisać coś więcej niż oznaczenie silnika??
np,pojemność,ilość zaworów ?? nie każdy ma wgłowie tabele z oznaczeniami....

znalazłem :-/
PM [JN]

Pojemność [cm3] 1781
Typ / Rodzaj zasilania R4 / PM: wtrysk jednopunktowy Mono-Jetronic lub Mono-Motronic [JN: wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE- Jetronic]

Jest bezkolizyjny

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 20 kwie 2008, 06:14

ogólnie rzecz biorąc na wale znaki są na kole zamachowym przy skrzyni biegów (kreska-od zapłonu i 0 - GMP tłoka), rozrząd ma znak OT pokrywający się z kreską na obudowie wew netrznej rozrządu nad pokrywą zaworów, koło zębate od aparatu zapł również ma znaczek OT ale do tej pory nie udało mi się odnaleźć znaku na bloku silnika przypisanego do tego koła. Jesli silnik będzie ustawiony na GMP 1 tłoka rozrząd na OT to koło od zapłonu należy ustawic tak aby palec w aparacie zapłonowym był na wprost kreski na jego obudowie czyli wskazywał na podanie iskry na 1 tłok. Tyle filozofii, powodzenia. :mrgreen:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 kwie 2008, 11:06

Wał silnika można ustawić tak jak mówi kolega Darecki3037 w tym okienku do sprzęgła kręcąc silnikiem aż pojawi się 0 przy dolnej krawędzi. Albo z przodu silnika jak takie małe wcięcie na kole pasowym będzie na przeciw strzałki na osłonie paska rozrządu. Jak osłona zdjęta to jak będzie to wcięcie w miejscu krzyżowania się z kołem napędu pompy olejowej i rozrządu (wałek pośredni). Na wałku pośrednim też jest chyba znak, który trzeba ustawić w miejscu krzyżowania się koła wałka pośredniego i koła pasowego. Wałek rozrządu oprócz znaku OT można ustawić wg kropki na kole, którą widać z drugiej strony i musi się ona pokrywać z wierzchem głowicy. Wszystko widać dokładnie na rysunkach.
Rysunek 1 | Rysunek 2 | Rysunek 3
Frachu pisze: A co do znaku na kole pasowym wału korbowego to jesli przekręce go o 360 stopni to czy wtedy bede musiał kręcić wałkiem na wałku u góry???
Wystarczy jak ustawisz wszystko wg. instrukcji.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2010, 19:56 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 20 kwie 2008, 18:19

Hej mam motor 2.0 ABK 8 zaworow o mocy 115KM i jestem ciekaw czy ten moj motor tez jest bezkolizyjny ?? Bo jesli by tak bylo to bym sie bardzo ucieszyl poniewaz nieraz sie balem tego ze jadac w daleka droge i pedzac moim autem moze dojsc do zerwania paska i wiadomo co dalej moze nastapic. Prosze o odpowiedz, pozdro

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 20 kwie 2008, 19:55

A wie ktoś może jak jest z silnikami V6 (2.6, 2.8) ?

BogdanC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 12 cze 2007, 12:02
Lokalizacja: olesnica

Post autor: BogdanC » 21 kwie 2008, 18:19

Przyłącze się do tematu.
Może któryś z kolegów wie,czy silnik 1,6 ADA jest kolizyjny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl