[80b3] parowanie szyb a nagrzewnica
[80b3] parowanie szyb a nagrzewnica
Witam
Wymienilem uszczeke pod glowica. Jednak zuwazylem lekki wyciek plynu chlodniczego. POdczas gdy szyby sa zaporowane wlaczenie wentylacji kompletnie nic nie pomaga. Czyli wychodzi na nagzrewnice. Powiem szcezrze koszt wymiany jest niski. Jednak dostanie sie do niej juz nie. Co wogole sadzicie o tych srodkach przeciw parowniu szyb?.
ps. moze by wymienic termostat? moze on powodowac parownie szyb? jaki jest objaw wadliwego temostatu?
Wymienilem uszczeke pod glowica. Jednak zuwazylem lekki wyciek plynu chlodniczego. POdczas gdy szyby sa zaporowane wlaczenie wentylacji kompletnie nic nie pomaga. Czyli wychodzi na nagzrewnice. Powiem szcezrze koszt wymiany jest niski. Jednak dostanie sie do niej juz nie. Co wogole sadzicie o tych srodkach przeciw parowniu szyb?.
ps. moze by wymienic termostat? moze on powodowac parownie szyb? jaki jest objaw wadliwego temostatu?
Jeżeli parują ci szyby to masz wilgoć w samochodzie, jedną z przyczyn jest właśnie nagrzewnica którą będziesz musiał zmienić.
Termostat jeżeli się zepsuje samochód w trasie nie będzie trzymał dobrze temperatury będzie za niska, taki objaw jest kiedy termostat zatnie się w pozycji otwartej.
Natomiast kiedy zatnie się w pozycji zamkniętej, płyn w układzie chłodzenia może się zagotować i wskazania temperatury są wysokie.
Termostat jeżeli się zepsuje samochód w trasie nie będzie trzymał dobrze temperatury będzie za niska, taki objaw jest kiedy termostat zatnie się w pozycji otwartej.
Natomiast kiedy zatnie się w pozycji zamkniętej, płyn w układzie chłodzenia może się zagotować i wskazania temperatury są wysokie.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Z tego co piszesz pozostaje Ci zrobić sobie jeden dzien wolny i od rana zabrać sie za rozkopanie deski i wymiane nagrzewnicy, do warsztatu raczej nie warto sie udawac bo cena nie bedize niska, jesli wogóle ktoś bedize chciał to robić, a po drugie wiesz jak składaja auta w warsztatach - pózniej bedize wszystko czeszczało i bedizesz musiał poprawiac i tak samemu <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
Dołącze sie do tematu.
U mnie jak tylko silnik się zagrzeje i włącze ogrzewanie to z kratek leci biały dym, dywanik pod nogami jest suchy ale czuć w samochodzie zapach petryga i widac białą maź na szybach, płynu minimalnie ubywa, cały układ chłodzenia przy silniku jest szczelny tak więc nagrzewnica jest do wymiany.
Tak samo jak kolegę Kumariego interesuje mnie dostanie się do nagrzewnicy, zdjęcie deski rozdzielczej. Wiem ze temat był juz poruszany kilkakrotnie na forum ale nic nie znalazłem. Byłbym wdzięczny o jakies fotostory całej operacji:-)
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-04-19, 10:03 ]
Aha mam jeszcze jedno pytanie czy ta nagrzewnica będzie pasowała? http://moto.allegro.pl/item348492420_na ... 9030b.html
U mnie jak tylko silnik się zagrzeje i włącze ogrzewanie to z kratek leci biały dym, dywanik pod nogami jest suchy ale czuć w samochodzie zapach petryga i widac białą maź na szybach, płynu minimalnie ubywa, cały układ chłodzenia przy silniku jest szczelny tak więc nagrzewnica jest do wymiany.
Tak samo jak kolegę Kumariego interesuje mnie dostanie się do nagrzewnicy, zdjęcie deski rozdzielczej. Wiem ze temat był juz poruszany kilkakrotnie na forum ale nic nie znalazłem. Byłbym wdzięczny o jakies fotostory całej operacji:-)
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-04-19, 10:03 ]
Aha mam jeszcze jedno pytanie czy ta nagrzewnica będzie pasowała? http://moto.allegro.pl/item348492420_na ... 9030b.html
Mówisz i maszpiomal1987 pisze:Dołącze sie do tematu.
U mnie jak tylko silnik się zagrzeje i włącze ogrzewanie to z kratek leci biały dym, dywanik pod nogami jest suchy ale czuć w samochodzie zapach petryga i widac białą maź na szybach, płynu minimalnie ubywa, cały układ chłodzenia przy silniku jest szczelny tak więc nagrzewnica jest do wymiany.
Tak samo jak kolegę Kumariego interesuje mnie dostanie się do nagrzewnicy, zdjęcie deski rozdzielczej. Wiem ze temat był juz poruszany kilkakrotnie na forum ale nic nie znalazłem. Byłbym wdzięczny o jakies fotostory całej operacji:-)
Pozdrawiam
LINK fotostory wymiany nagrzewnicy
Zaznaczam że poradnik NIE JEST mojego autorstwa. pobrany i użyty przeze mnie ze strony http://www.centrum.audi80.pl Wielkie podziękowania dla autora Michała
Plik umieściłem na swoim serwerze ftp żeby nie było problemów ze sciąganiem
Kliknąć prawym i wybrać ZAPISZ ELEMENT DOCELOWY JAKO ... lub poprostu kliknąć i sie otworzy jeśli jest zainstalowany Acrobat Reader
Będzie pasowałapiomal1987 pisze:[ Dodano: 2008-04-19, 10:03 ]
Aha mam jeszcze jedno pytanie czy ta nagrzewnica będzie pasowała? http://moto.allegro.pl/item348492420_na ... 9030b.html
ja juz wymieniałem nagrzewnice 4 razy (raz u siebie, raz u brata i 2 razy na fuche znajomym) nie jest tak źle w koncu ludzie to montowali Zyczę powodzenia przy wymianie <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
hehe mnie tez wymiana zawiechy czeka czesci mam kupione a czasu nie ma
jakto mowią szewc w podartych butach chodzi ...
a co do wymiany nagrzewnicy to jak robiłem to pierwszy raz u siebie to zajeło mi to jakies 8 h za drugim razem było juz 6,5 h
ostatnio to robiłem dwum znajomym i czas zszedł do 4,5 h jakto mówią praktyka czyni mistrza 8-)
jakto mowią szewc w podartych butach chodzi ...
a co do wymiany nagrzewnicy to jak robiłem to pierwszy raz u siebie to zajeło mi to jakies 8 h za drugim razem było juz 6,5 h
ostatnio to robiłem dwum znajomym i czas zszedł do 4,5 h jakto mówią praktyka czyni mistrza 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
jeśli masz dostęp do węża ogrodowego to na jeden krociec podłączas węża a drugi krociec zaślepiasz. Odkręcasz wodę która jest pod pewnym ciśnieniem i sprawdzasz czy nowa nagrzewnica jest szczelna czy nie.piomal1987 pisze:jak najlepiej sprawdzic czy nowa nagrzewnica jest idealnie szczelna? zalac ją wrzątkiem i pozostawic?
tylko zeby była całkowicie zalana wodą wtedy nie bedzie kłopotu pęcherzykiem powietrza wewnątrz niej.
to samo mozesz zrobic jesli masz dostęp do kompresora.
do jednego kroćca podłączas wyjscie z kompresora a drugi zaślepiasz. puszczas powietrze pod cisnieniem i wkładasz taką nagrzewnicę do pojemnika z wodą. jak nie bedą banki powietrza ciurkiem lecieć to jest ok
swoją drogą to juz 4 razy to robiłem i wszystkie nagrzewnice były sprawne. montowałem oczywiscie nowe. ja polecam nagrzewnice FEBI naprawdę solidnie wykonane, w komplecie gąbka do wytłumienia nagrzewnicy i nowa guma zaślepiająca otwór w grodzi silnika. cena około 40 zł
nie wiem jak jest z innymi firmami czy są dobrze wykonane i czy aby nie przeciekają juz jako nowe.
chyba ze masz wiecej kasy to zainwestuj w oryginalną firmy Behr wtedy masz spokój na lata