[B4]Zapalenie się kontrolki poduszki powietrznej
[B4]Zapalenie się kontrolki poduszki powietrznej
Zwracam się z prośbą oraz o pomoc w ustaleniu przyczyny zapalenia się kontrolki od poduszki powietrznej.Po powrocie żony z pracy poinformowała mmnie, że samoistnie podczas przekręcenia stacyjki na zapłon zaczyna migac (około 32 razy) a następnie zaświeca się kontrolka airbac. Podczas podłączenia vaga niestety, nie chce mi się połączy z poduszką powietrzną, z silnikiem łączy się bezproblemowo może macie jakiś pomysł, co mógłbym sprawdzi sam, domowym sposobem by usuną usterkę, wdzięczny jestem za każdą pomoc pozdrawiam
Audi ABK 115K 2, 0 ROK 1993
Audi ABK 115K 2, 0 ROK 1993
prawdopodobnie jest jakaś usterka po stronie sterowania Air Bag'ami
czesto bywa tak ze taśma poduszki powietrznej jest uszkodzona lub też czujniki uruchamiające poduszkę powietrzną.
ja bym odpioł klemę od akumulatora i poczekał aż sie układ "rozładuje" (10-15 min) po czym podpioł znowu uruchomił silnik i zrobił adaptację ECU aż do załączenia wentylatora.
bez gazowania, silnik musi chodzi na wolnych obrotach na paliwie. moze wtedy problem z poduszką zniknie. następnie spróbował bym znowu podpiąć sie VAGiem i spróbować się połaczyć z Air Bag'iem
czesto bywa tak ze taśma poduszki powietrznej jest uszkodzona lub też czujniki uruchamiające poduszkę powietrzną.
ja bym odpioł klemę od akumulatora i poczekał aż sie układ "rozładuje" (10-15 min) po czym podpioł znowu uruchomił silnik i zrobił adaptację ECU aż do załączenia wentylatora.
bez gazowania, silnik musi chodzi na wolnych obrotach na paliwie. moze wtedy problem z poduszką zniknie. następnie spróbował bym znowu podpiąć sie VAGiem i spróbować się połaczyć z Air Bag'iem
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Z tego co mi wiadomo ABK nie ma czegoś takiego jak adaptacja ECU(chyba że masz na myśli sterownik "poduch". Adaptacja ECU silnika dotycz np. twojej wersji ABT.widmo pisze: ja bym odpioł klemę od akumulatora i poczekał aż sie układ "rozładuje" (10-15 min) po czym podpioł znowu uruchomił silnik i zrobił adaptację ECU aż do załączenia wentylatora.
Po wyłączeni zapłonu ECU w ABK nie dostaje zasilania(steruje tym przekaźnik 30 znajdujący sie nad pedałami w konsoli dodadkowej).
Ale zawsze można odpiąć aku i przeczyścić styki w kierownicy, do czujek, bodajże pod tunelem środkowym tez jest jakiś sterownik, może to wina czasu i wilgoci.
!! ZABAWA Z PODUCHA NA WYL AKU !!
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2008, 12:20 przez Grzegorzbielsko, łącznie zmieniany 1 raz.
Mi się wydaje że trzeba to robić, bo gdy się jezdzi ze swieżo podpietym akumulatorem to auto pali jak smok. jak sie zrobi adaptacje to spalanie wraca do normy.Grzegorzbielsko pisze:Z tego co ja wiem to ABK nie ma czegoś takiego jak adaptacja ECU. Dotycz to np. twojej wersji ABT.
pozatym kiedyś obserwowałem VAGiem i oscyloskopem zachowanie silnika po odpięciu Akumulatora i po zrobionej adaptacji. wiekszość odczytów sie różniła a zwłaszcza te związane z obrotami, zużyciem paliwa czyli wole zrobić adaptację i przynajmniej jest spokój
Witam dziekuje wszystkim za podpowiedzi ,dzisiaj biorę się za znalezienie pod tunelem środkowym sterownika i wyczyszczenie styków. Chociaż zastanawia mnie to czy jest sens ruszać i czyścić skoro i tak nie bendę mógł skasować błęda ponieważ nie odnajduje mi sterownika poduszki. Ze serownikem ABS oraz silnika łączy mi się bezproblemowo,zreszto sami zobaczcie ,nie odnajduje airbag .Samochodem jeździ żona więc uważam że poduszka musi być sprawna w końcu tu chodzi o bezpieczeństwo. Sciąganie klemy nic nie dało wychodzi na to że błąd jest w sterowniku zapisany ,jeżeli możecie to dajcie mi namiar gdzie mogę szukać czujnikiod poduszki, wychodzi na to że poduszka nie posiada bezpiecznika ,nigdzie w opisie nie mogę znaleź airbag.
By jjjanek1 at 2008-04-20
By jjjanek1 at 2008-04-20
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
nie bardzo kojarze miejsce sterownika airbaga. wydaje mi sie ze w tunelu środkowym. ale nie jestem pweien na 100%
co do naklejki to informuje ona o dacie upływu terminu ważności wkładu poduszki powietrzenej. czyli do lipca 2009 poduszka po stronie kierowcy jest na "gwarancji" po upływie tego terminiu nalezy ją wymienic na nową.po upływie tego terminu istnieje szansa ze poduszka nie wypali
co do naklejki to informuje ona o dacie upływu terminu ważności wkładu poduszki powietrzenej. czyli do lipca 2009 poduszka po stronie kierowcy jest na "gwarancji" po upływie tego terminiu nalezy ją wymienic na nową.po upływie tego terminu istnieje szansa ze poduszka nie wypali
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Na tunelu pod deską, jjanek. W tym temacie viewtopic.php?t=14586&start=0 na fotkach którymi Solskier uwiecznił jedno ze swoich rezanek, jest widoczny ten moduł (takie aluminiowe pudełko z czerwoną nalepką).jjanek pisze:sterownik do poduszki gdzie się znajduje?
U mnie tez sie wyswietlal blad poduszki taki sam jak opisany wyzej podpielismy kompa i blad dalej byl nie mozna bylo go wykasowac . Odlaczylismy poduszke i dalej to samo wiec sie wpielismy przed tasma poduszki okazalo sie ze tasma poduszki jest uszkodzona. Prawdopodobnie zerwala sie podczas ustawiania zbieznosci kol i przestawieniu kierownicy(jezeli byla krzywo) owa tasma ma tyle samo obrotu w lewo i prawo co kierownica wiec pod zadnym pozorem nie przestawiajcie kierownicy:)
Właśnie dzisiaj żona poinformowała mnie, że kontrolka od poduchy nie gaśnie. Nie wiadomo od czego, tak po prostu się zaświeciła z dnia na dzień i nie gaśnie. Wyczytałem kilka informacji między innymi o jakiejś taśmie, która mogłaby się zerwać. Wyczytałem też o próbie odłączenia akumulatora na 10min. i że z tym jest związana jakaś adaptacja ECU, żeby silnik nie palił jak smok. Może ktoś się wypowiedzieć w tych kwestiach?? Gdzie by szukać tej taśmy i o co chodzi z tą adaptacją ECU?? Czy system air bag posiada odrębny bezpiecznik zasilania?