[b4 2.8] Klimatyzacja
[b4 2.8] Klimatyzacja
Panowie mam pytanie czy klimatronik od audi coupe z silnikiem 2.8 będzie pasował do audi sedan z silnikiem 2.8 czy jest tu jakąś różnica? Czy ktoś może wypisać wszystkie elementy niezbędne do podłączenia klimatronika z takim silnikiem?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 18:29 przez klepa, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tego co rozmawiałem z gościem to mówił że klima jest kompletna nie mam pewności czy mówi prawdę ale zaryzykuje i kupie tylko ze w Suwałkach nikt nie chce podjąć się montażu i tu mam problem a za razem pytanie do Ciebie bo w jednym z postów pisałeś że służysz pomocą to czy Byś chciał się pobawić i wrzucić mi klimę do mojej audi oczywiście wiadomo nic za darmo,czarekj pisze:Zasadniczo powinien pasować. Proponuje jednak sprawdzić wszystko w ETKA, czy ewentualne różnice da się "przeskoczyć".
Musisz "wysupłać" kompletne wiązki z całości instalacji "dawcy", by było mniej pracy przy montażu.
A co do etki to jak ktoś posiada to proszę żeby odpowiedział na moje pytanie? Jakie są potrzebne części do zamontowania kompletnego klimatronika z silnikiem audi b4 2.8
Musisz od sprzedawczy wyegzekwować, by wiązka klimatyzacji był apełna. Złączki czerwona, brązowa i żółta muszą pisiadać obydwie strony - męską i żeńską. Chodzi o wiązki od nagrzewnicy do skrzynki bezpieczników.
W skład kompletnej wiązki wchodzą m.in. przewdody do czujników ciśnienia (na skraplaczu), przewód czujnika prędkości obrotowej kompresora, wiązka do dodatkowego czujnika temperatury płynu, przewód do listwy rezystancyjnej wentylatora, wiazka do czujnika temperatury w zderzaku i przewód sprzęgła kompresora. Jakby co do damy sobie radę i bez tego, ale jak ma się "dawcę" to trzeba to brać bo i tak przewody pójdą zapewne "na miedź". W zestawie powinieneś mieć też dwa przekaźniki z podstawką, które sa montowane w listwe przekaźników dodatkowych.
Bardzo ważną rzeczą są czujniki temperatury z podsufitki, zderzaka i deski rozdzielczej (wraz z pompką). Niestety sa to czujniki robione na specjalne zamówienie Audi i nie ma ich w handlu. Składać ich z kilku nie ma sensu w serwisie trzeba płacic po ok. 100 PLN. Bez kompletu czujników nie ma co zaczynac roboty. Bo rozbieranie deski dwa razy nie ma sensu.
Na sam koniec warto wspomnieć o kompresorze, skraplaczu, osuszaczu i rurkach. Najlepiej jakbyś wyjmując klimatyzację zbierał do pudełka każda śrubkę i uchwyt. Ułatwi to montaż. Przy zespole nagrzewnicy trzeba sprawdzić czy są wszystkie silniczki regulacyjne, czujnik i wiązka.
Panel sterowania musisz zakupić z ramką ozdobną, metalowymi zatrzaskami oraz całą kratka centralną nawiewu, gdyz są w niej uchwyty elastyczne na panel.
Dodatkowe przydatne elementy:
-kształtka montażowa osuszacza,
-guma przelotowa złącza parownika;
-plastikowy przewód podciśnienia - sterowanie recyrkulacją;
-składane koło pasowę na wał - napęd kompresora - jeżeli jest potrzebne;
-pasek klinowy;
-uchwyt czujnika temperatury zewnetrznej;
-trójnik na niebieski czujnik temperatury silnika.
W skład kompletnej wiązki wchodzą m.in. przewdody do czujników ciśnienia (na skraplaczu), przewód czujnika prędkości obrotowej kompresora, wiązka do dodatkowego czujnika temperatury płynu, przewód do listwy rezystancyjnej wentylatora, wiazka do czujnika temperatury w zderzaku i przewód sprzęgła kompresora. Jakby co do damy sobie radę i bez tego, ale jak ma się "dawcę" to trzeba to brać bo i tak przewody pójdą zapewne "na miedź". W zestawie powinieneś mieć też dwa przekaźniki z podstawką, które sa montowane w listwe przekaźników dodatkowych.
Bardzo ważną rzeczą są czujniki temperatury z podsufitki, zderzaka i deski rozdzielczej (wraz z pompką). Niestety sa to czujniki robione na specjalne zamówienie Audi i nie ma ich w handlu. Składać ich z kilku nie ma sensu w serwisie trzeba płacic po ok. 100 PLN. Bez kompletu czujników nie ma co zaczynac roboty. Bo rozbieranie deski dwa razy nie ma sensu.
Na sam koniec warto wspomnieć o kompresorze, skraplaczu, osuszaczu i rurkach. Najlepiej jakbyś wyjmując klimatyzację zbierał do pudełka każda śrubkę i uchwyt. Ułatwi to montaż. Przy zespole nagrzewnicy trzeba sprawdzić czy są wszystkie silniczki regulacyjne, czujnik i wiązka.
Panel sterowania musisz zakupić z ramką ozdobną, metalowymi zatrzaskami oraz całą kratka centralną nawiewu, gdyz są w niej uchwyty elastyczne na panel.
Dodatkowe przydatne elementy:
-kształtka montażowa osuszacza,
-guma przelotowa złącza parownika;
-plastikowy przewód podciśnienia - sterowanie recyrkulacją;
-składane koło pasowę na wał - napęd kompresora - jeżeli jest potrzebne;
-pasek klinowy;
-uchwyt czujnika temperatury zewnetrznej;
-trójnik na niebieski czujnik temperatury silnika.
Witam panowie,skoro już temat był założony dotyczący klimy do 2.8 to nie będe nowego zakładać tylko się podepne chociaż długo tu się nic nie pisało
A więc mam problem.Posiadam climatronic.Pierwsza rzecz jaka jest podejrzana to dziwny odgłos.W momencie gdy załącze prędkość na ponad połowe zaczyna buczeć w aucie i trząść,wydaje się jakby jakaś turbina się włączyła. Drugą rzecz którą zauważyłem to jest samoczynne zwiększanie się prędkości nadmuchy.Gdy sobie nastawię na 2 kreseczki , czasami nagle samo do połowy dochodzi.Trzecią rzeczą jaką zauważyłem i najbardziej mnie niepokoi jest brak możliwości włączenia nadmuchu w 2 lub 3 położeniach. Czyli jak włącze tylko nadmuch szyby , dmucha tylko na szybę.Jeśli do tego włącze nadmuch na kratkę , to na szybę się wyłącza i na kratki zaczyna chodzić.Jeśli ustawię w 3 (szyba,kratki i nogi) również działa tylko jedno.Czy to jest normalne?Jeśli nie to co może padać?Nagrzewnica,termostat?
A więc mam problem.Posiadam climatronic.Pierwsza rzecz jaka jest podejrzana to dziwny odgłos.W momencie gdy załącze prędkość na ponad połowe zaczyna buczeć w aucie i trząść,wydaje się jakby jakaś turbina się włączyła. Drugą rzecz którą zauważyłem to jest samoczynne zwiększanie się prędkości nadmuchy.Gdy sobie nastawię na 2 kreseczki , czasami nagle samo do połowy dochodzi.Trzecią rzeczą jaką zauważyłem i najbardziej mnie niepokoi jest brak możliwości włączenia nadmuchu w 2 lub 3 położeniach. Czyli jak włącze tylko nadmuch szyby , dmucha tylko na szybę.Jeśli do tego włącze nadmuch na kratkę , to na szybę się wyłącza i na kratki zaczyna chodzić.Jeśli ustawię w 3 (szyba,kratki i nogi) również działa tylko jedno.Czy to jest normalne?Jeśli nie to co może padać?Nagrzewnica,termostat?