[b4 AAZ] obrotomierz od benzyniaka
Jestes pewien ze ich tyle jest? Heh juz potrafie...manq pisze:oporonik jest koloru zielonego. paski na nim to:pomarańczowy,czerwony,żółty,czerwony,fioletowy,żółty.
Jest to rezystor 32.4k z dokladnoscia 0,1%
Sprobuj ustawic potencjometr na 15k i zobacz co sie bedzie dzialo... Jesli nic nie pomorze, ja jutro wyciagne specjalnie swoje o zobaczymy jeszcze raz.
W sumie moze nie specjalnie, bo musze jeszcze wlutowac 2 piny do zegarka, bo zapomnialem!!!
A skad jestes jesli moge zapytac!?
witam.
kombinowałem już z tym potencjometrem firmowym w obrotomierzu ale nie przyniosło większego rezultatu. Najniżej jak mi się udało zejść za pomocą dodatkowego potencjometru i firmowym przekręconym do min. to jest ok1000obr/min.Spróbuje jeszcze większy potencjometr 22k bo teraz mam 10k i tak jak pisałeś żeby spróbować na większym. Jestem z Sokółki/woj.podlaskie.Chyba daleko od Ciebie
kombinowałem już z tym potencjometrem firmowym w obrotomierzu ale nie przyniosło większego rezultatu. Najniżej jak mi się udało zejść za pomocą dodatkowego potencjometru i firmowym przekręconym do min. to jest ok1000obr/min.Spróbuje jeszcze większy potencjometr 22k bo teraz mam 10k i tak jak pisałeś żeby spróbować na większym. Jestem z Sokółki/woj.podlaskie.Chyba daleko od Ciebie
No raczej daleko...manq pisze:witam.
kombinowałem już z tym potencjometrem firmowym w obrotomierzu ale nie przyniosło większego rezultatu. Najniżej jak mi się udało zejść za pomocą dodatkowego potencjometru i firmowym przekręconym do min. to jest ok1000obr/min.Spróbuje jeszcze większy potencjometr 22k bo teraz mam 10k i tak jak pisałeś żeby spróbować na większym. Jestem z Sokółki/woj.podlaskie.Chyba daleko od Ciebie
Wez tak jak pisales ten wiekszy i krec nim w calym zakresie, czyli od 0 do 22k i wtedy zobaczymy!!!
przylutowałem większy potencjometr i kręciłem nim we wszystkich zakresach.jedyna różnica między potencjometrem 10k a 22k to taka, że tym większym można regulować większy zakres obrotów.natomiast chcąc ustawić minimalne to w obu przypadkach dam rady wyregulować na ok 1000 no może ciut niżej na jakies 980obr/min.po tym jak ruszę jeszcze to w obu przypadkach wskazówka spada na 0.odnośnie potencjometru tego ori to musi on byc na minimum bo inaczej np ustawiając go do połowy udaje sie ustawic minimalny poziom obrotow na 1100.
manq... ja musiałem trochę cofnąć wskazówkę by spadała na wyłączonym silniku do ok -300obr/min.... ale zablokowałem mechanizm by jednak zatrzymywała się na 0...
i tak Cię to nie ominie bo podczas jazdy obroty będą zawyżane ( akurat o te 300rpm)...
napisałem Ci maila cobyś podał adres do wysyłki przełożenia CDY... bo nie znam twego adresu mailowego...
i tak Cię to nie ominie bo podczas jazdy obroty będą zawyżane ( akurat o te 300rpm)...
napisałem Ci maila cobyś podał adres do wysyłki przełożenia CDY... bo nie znam twego adresu mailowego...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kurcze, panowie ja takich problemów nie miałem :shock: Miałem dwa obrotomierze VDO i w obu przypadkach wlutowałem potencjometr 21 i miałem regulację jaką tylko chciałem. Nie było problemów z ustawieniem minimum ani nic takiego. Co dziwne wskazania były chyba idealne, zgodne przynajmniej z tym co kiedyś podesłał mi cobra, czyli w każdym przypadku na każdym biegu przy ustalonych prędkościach obrotomierz wskazywał (i wskazuje) dokładnie takie obroty jakie powinien. Nie wiem czy tylko ja takie szczęście miałem czy co
Jedyne czego nie mogę zegrać to obroty biegu jałowego, ale to przez to że chyba mam za wysokie te obroty. Muszę kiedy je wyregulować bo autko faktycznie coś za szybko mi chodzi na luzie.
Jedyne czego nie mogę zegrać to obroty biegu jałowego, ale to przez to że chyba mam za wysokie te obroty. Muszę kiedy je wyregulować bo autko faktycznie coś za szybko mi chodzi na luzie.
Labiel, ja tez nie mam u siebie problemu... wsio chodzi jak powinno, ale minmalnie moge zejsc do 900rpm... nizej sie nie da bo wskazowka spada na 0 (zero). Szukam w sumie czarnych/bialych podkladek, tylko z ta roznica,ze chce wlasnie dla diesla, bo inaczej sa rozmieszczone napisy z obrotami...
A co do samego problemu, to wlasnie sie zastanawiam, czy kolega ktory ma problem, ma faktycznie obrotek z VDO, bo u nas jest rezystor jest inny (1.25k), niz u kolegi (32.4k)... a skoro zegary sa identyczne, to raczej cos jest nie tak!!przynajmniej po kolorach paskow na rezystorach tak wynika!
Szczerze mowiac, to ja i tak sobie wskazowke troche podnioslem, mam ja gdzies tak ok.1000rpm...
A jak znajde oznaczenia mojej skrzyni biegow (bo jak narazie to nie wiem gdzie sa) to bede patrzyl na przeliczenia...
A co do samego problemu, to wlasnie sie zastanawiam, czy kolega ktory ma problem, ma faktycznie obrotek z VDO, bo u nas jest rezystor jest inny (1.25k), niz u kolegi (32.4k)... a skoro zegary sa identyczne, to raczej cos jest nie tak!!przynajmniej po kolorach paskow na rezystorach tak wynika!
Szczerze mowiac, to ja i tak sobie wskazowke troche podnioslem, mam ja gdzies tak ok.1000rpm...
A jak znajde oznaczenia mojej skrzyni biegow (bo jak narazie to nie wiem gdzie sa) to bede patrzyl na przeliczenia...
oznaczenie znajdziesz na naklejce w bagażniku
początkowo tez nie mogłem ustawić wolnych obrotów na 900rpm... ale po regulacji tym potencjometrem fabrycznym zszedłem do wymaganego pułapu...
dodatkowo w aaz wyregulowałem wskazówkę na ok 1300rpm i o 3 opuściłem (by było na 1000rpm)... dzieki temu wskazania w trasie są ok i pokrywają się z tabelką przełożeń, no i wolne obroty są ok
początkowo tez nie mogłem ustawić wolnych obrotów na 900rpm... ale po regulacji tym potencjometrem fabrycznym zszedłem do wymaganego pułapu...
dodatkowo w aaz wyregulowałem wskazówkę na ok 1300rpm i o 3 opuściłem (by było na 1000rpm)... dzieki temu wskazania w trasie są ok i pokrywają się z tabelką przełożeń, no i wolne obroty są ok
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Najwidoczniej sprawdza sie "teoria" cobry... jedni wyreguluja mniej wiecej, a drudzy musza opuszczac wskazowke...
Po 2 co zauwzylem, te rezystory sa strasznie dokladnie... dokladnosc rzedu 0,1% byla dla mnie do tej pory nie spotykana!
Panowie... a mozecie mi jeszcze powiedzec tak na szybko, gdzie znajde oznaczenia swojej skrzyni biegow?
A... i jeszcze pytanko do tego jak umocowaliscie pozniej ten potencjometr po wlozeniu juz licznika, bo narazie jezdze z nim na zewnatrz, ale bede musial go schowac i sie zastanawiam jak i gdzie zeby bylo ok...
Po 2 co zauwzylem, te rezystory sa strasznie dokladnie... dokladnosc rzedu 0,1% byla dla mnie do tej pory nie spotykana!
Panowie... a mozecie mi jeszcze powiedzec tak na szybko, gdzie znajde oznaczenia swojej skrzyni biegow?
A... i jeszcze pytanko do tego jak umocowaliscie pozniej ten potencjometr po wlozeniu juz licznika, bo narazie jezdze z nim na zewnatrz, ale bede musial go schowac i sie zastanawiam jak i gdzie zeby bylo ok...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: