[80 b4 1Z] usterka przepływki i czujn. powietrza kol. dol.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 12:43
[80 b4 1Z] usterka przepływki i czujn. powietrza kol. dol.
WItam wszystkich !
mam taki nietypowy problemik w swojej niuni, vag wyswietla mi usterki- przepływomierz (zwarcie na plucie) i czujnik kolektora dolotowego ( open or short b+ ) czasami wskakuje jeszcze usterka czujnika temperatury paliwa, przepływomierz sprawdzałem na drugim silniku Z1 i vag nie pokazywał mi żadnej usterki , co do czujnika kolektora dolotowego to nabyłem nowy i sprawdzałem vagiem nie ma różnic usterka wciąż wisi po skasowaniu, jesli chodzi o czujnik temperatury paliwa- czekam na nowy do jutra,
Prosze o serdeczną pomoc ! nie wiem co mam już zrobic . wszystkiego próbowałem.
Proszę pamiętać o poprawnym tytułowaniu wątków, TAG ma się znajdować na początku tytułu, a nie w treści wątku. Następnym razem źle nazwany wątek wyląduje w koszu. Mod
mam taki nietypowy problemik w swojej niuni, vag wyswietla mi usterki- przepływomierz (zwarcie na plucie) i czujnik kolektora dolotowego ( open or short b+ ) czasami wskakuje jeszcze usterka czujnika temperatury paliwa, przepływomierz sprawdzałem na drugim silniku Z1 i vag nie pokazywał mi żadnej usterki , co do czujnika kolektora dolotowego to nabyłem nowy i sprawdzałem vagiem nie ma różnic usterka wciąż wisi po skasowaniu, jesli chodzi o czujnik temperatury paliwa- czekam na nowy do jutra,
Prosze o serdeczną pomoc ! nie wiem co mam już zrobic . wszystkiego próbowałem.
Proszę pamiętać o poprawnym tytułowaniu wątków, TAG ma się znajdować na początku tytułu, a nie w treści wątku. Następnym razem źle nazwany wątek wyląduje w koszu. Mod
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2008, 13:36 przez paweld1981, łącznie zmieniany 3 razy.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
u mnie też miałem błąd czujnika kolektora dolotowego i jeszcze 4 inne w tym położenia wału, przepływomierza i wtrysku sterującego , z tego dwa nie dało rady skasować położenia wału i czujnika kolektora, zacząłem od wymiany czujnika położenia wału, i błąd czujnika kol. dol. już nie wyskoczył. A jakie są objawy :?: .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 12:43
Fajnie sie rozpisałem az mi kompa zawiesiło coś najprzyjemniejszego :mrgreen:
więc krótko i zwęźliwie :
Objawy:
- przy jeździe na 2200 obr. szarpie i jak by ECU ograniczał motorownie
- na postoju, bieg jałowy, wchodzi normalnie na obroty jak by bez żadnych objawów
- do 2200 obr. jazda normalna i następny bieg
- silnik jest nagrzany do 80 cel. przy starcie pracuje na 1100 obr. , obroty spadają dopiero po upływie długiego czasu około 7 min.
Nie nadmieniłem jeszcze jednej usterki wykrytej Vagiem- czujnik temp. płynu chłodzącego (nie wiem czy dobrze nazwałem, jest to czujnik koloru niebieskiego dwu pinowy tuż przy wylocie od głowicy motoru do chłodnicy) dorzucam fotosik dla pewności
http://www.fotosik.pl/pok...b42a7b0a8b.html
czujnik został wymieniony na nowy i usterka zniknęła
Proszę o podpowiedz co mógłbym jeszcze opisać.
Dziś popołudniu dostane już czujnik temp. paliwa, jeśli będą jakieś zmiany opisze to odrazu
Pozdrawiam serdecznie
[ Dodano: 2008-04-22, 11:18 ]
co do objawów zapomniałem dodać ze powyżej 2200 obr. ostro szarpie i nie chce przyśpieszać jakby zaczynało sie hamowanie bez naciśnięcia hamulca
więc krótko i zwęźliwie :
Objawy:
- przy jeździe na 2200 obr. szarpie i jak by ECU ograniczał motorownie
- na postoju, bieg jałowy, wchodzi normalnie na obroty jak by bez żadnych objawów
- do 2200 obr. jazda normalna i następny bieg
- silnik jest nagrzany do 80 cel. przy starcie pracuje na 1100 obr. , obroty spadają dopiero po upływie długiego czasu około 7 min.
Nie nadmieniłem jeszcze jednej usterki wykrytej Vagiem- czujnik temp. płynu chłodzącego (nie wiem czy dobrze nazwałem, jest to czujnik koloru niebieskiego dwu pinowy tuż przy wylocie od głowicy motoru do chłodnicy) dorzucam fotosik dla pewności
http://www.fotosik.pl/pok...b42a7b0a8b.html
czujnik został wymieniony na nowy i usterka zniknęła
Proszę o podpowiedz co mógłbym jeszcze opisać.
Dziś popołudniu dostane już czujnik temp. paliwa, jeśli będą jakieś zmiany opisze to odrazu
Pozdrawiam serdecznie
[ Dodano: 2008-04-22, 11:18 ]
co do objawów zapomniałem dodać ze powyżej 2200 obr. ostro szarpie i nie chce przyśpieszać jakby zaczynało sie hamowanie bez naciśnięcia hamulca
Tak to jest ten niebieski czujnik. Używakj szukajki bo na temat szarpania było wiele razy: viewtopic.php?t=14340
viewtopic.php?t=14644
viewtopic.php?t=14644
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2008, 12:28 przez rczopik2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 12:43
rczopik2 przestudiowałem szukajke i nic nie zalazłem tego tematu a szarpanie odnośi sie do odpowiednich obrotów (2200 obr.) powyżej 2200 obr. nie dam rady jechać nie zależnie na jakim biegu i dodatkowo te usterki nie do zlikwidowania przy nowej zastępczej przepływce i czujniku kol. dolotowego w tym jest mankament, nastawnik odpada bo sam czyściłem i nie maialem już z nim problemu owszem wczśniej silnik falowal i nie dało sie jechać ale po przeczyśzczeniu wszystko znikło i jeżdziła jak rakietka aż do momentu usterek nie do skasowania VAGIEM jakie wczśniej opisałem
Dzieki za wsparcie Pozdrawaim
Dzieki za wsparcie Pozdrawaim
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 12:43
tak mam indukcyjny nastawnik (B4 AVANT 1Z 95 r.) i przepływka pierbruga, przewody od i do IC nie sprawdzałem jeszcze, jestem początkujący zaworka też nie sprawdzałem,
kąt wtrysku zanizony mam pokazuje 45 podskakuje do 48, dawka paliwa 3.5 na VAGU, mam tylko ten orzeszek do zgryzienia te dwie usterki, i czemu na grupie 000 w pozycji 9 nie pokazuje temp paliwa cały czas jest 000, a na grupie 001 w pozycju 4 mam -40 temperature
wiecie może dlaczego
kąt wtrysku zanizony mam pokazuje 45 podskakuje do 48, dawka paliwa 3.5 na VAGU, mam tylko ten orzeszek do zgryzienia te dwie usterki, i czemu na grupie 000 w pozycji 9 nie pokazuje temp paliwa cały czas jest 000, a na grupie 001 w pozycju 4 mam -40 temperature
wiecie może dlaczego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 12:43
czujnik temp. paliwa wymieniłem i spoko usterka znikła na kilka rozruchów i wróciła znów
nowością jaką znalazłem jest zszarpana izolacja z czujnika położenia wału korbowego faktycznie wyskakiwała mi usterka czasami tego czujnika ale ignorowałem ją ponieważ nie
wracała, zaizolowałem go i spoko jak narazie co do niego, ale cóż przepływka, cz. kol. dolotowego i cz. temp. paliwa dalej wiszą, najgorszy jest czas i nerwy :evil: do tego wszystkiego
prosze rczopik2 o położenie (gdzie sie znajduje) serwa i zaworka N75 bo jestem ciemniaty troszke
Uczę się od fachowców z forum to dlatego tak szybko łapie
Pozdrawiam forumowiczów "Audi 80 Klub Polska"
nowością jaką znalazłem jest zszarpana izolacja z czujnika położenia wału korbowego faktycznie wyskakiwała mi usterka czasami tego czujnika ale ignorowałem ją ponieważ nie
wracała, zaizolowałem go i spoko jak narazie co do niego, ale cóż przepływka, cz. kol. dolotowego i cz. temp. paliwa dalej wiszą, najgorszy jest czas i nerwy :evil: do tego wszystkiego
prosze rczopik2 o położenie (gdzie sie znajduje) serwa i zaworka N75 bo jestem ciemniaty troszke
Uczę się od fachowców z forum to dlatego tak szybko łapie
Pozdrawiam forumowiczów "Audi 80 Klub Polska"
Na początek coś co Cię napewno zainteresuje chyba że już to znasz, pełna diagnostyka twojego silnika, skoro masz problem z będami:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
Niedoczytałem się u Ciebie byś miał problem z mocą, ale proszę bardzo jak już pytasz.
Zaworek N75 często powoduje spadki mocy. Znajduje się u Ciebie obok osłony rozrządu. Ma podłączone 3 przewody ciśnieniowe ( czerwony, niebieski i czarny ) oraz wtyczkę.
A wygląda tak: http://moto.allegro.pl/item347901935_za ... i_n75.html
Pozostałe przewody o których wyżej wspomniałem również służą do sterowania i mogą to samo powodować.
Jeżeli masz lub kiedyś będziesz miał problem z moca silnika tzw.notlauf to zaglądnij do tego:
viewtopic.php?t=14063&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
Niedoczytałem się u Ciebie byś miał problem z mocą, ale proszę bardzo jak już pytasz.
Zaworek N75 często powoduje spadki mocy. Znajduje się u Ciebie obok osłony rozrządu. Ma podłączone 3 przewody ciśnieniowe ( czerwony, niebieski i czarny ) oraz wtyczkę.
A wygląda tak: http://moto.allegro.pl/item347901935_za ... i_n75.html
Pozostałe przewody o których wyżej wspomniałem również służą do sterowania i mogą to samo powodować.
Jeżeli masz lub kiedyś będziesz miał problem z moca silnika tzw.notlauf to zaglądnij do tego:
viewtopic.php?t=14063&postdays=0&postorder=asc&start=0
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 12:43
Dzięki !
jak już wspominałem to jestem początkujący i jeszcze sie nie nauczyłem jak mógłbym skopiować bloki VAG do exela- jak sie nie myle czy jakkolwiek
rczopik2 - stronke z pełną diagnostyką, nie mialem czasu doczytać do konca poniewaz pisze z pracy a czas jaki poświęcam niuni jest znikomy
jeśli chodzi o moc motorowni to do 2200 obr. jest jakby ok, problem dopiero zaczyna sie powyżej 2200 obr.
proszę jeszcze o wsparcie jak mógłbym skopiować bloki ?
jak już wspominałem to jestem początkujący i jeszcze sie nie nauczyłem jak mógłbym skopiować bloki VAG do exela- jak sie nie myle czy jakkolwiek
rczopik2 - stronke z pełną diagnostyką, nie mialem czasu doczytać do konca poniewaz pisze z pracy a czas jaki poświęcam niuni jest znikomy
jeśli chodzi o moc motorowni to do 2200 obr. jest jakby ok, problem dopiero zaczyna sie powyżej 2200 obr.
proszę jeszcze o wsparcie jak mógłbym skopiować bloki ?
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
[quote="paweld1981"]nowością jaką znalazłem jest zszarpana izolacja z czujnika położenia wału korbowego faktycznie wyskakiwała mi usterka czasami tego czujnika ale ignorowałem ją ponieważ nie
wracała[/qui
tu nie chce cię naciągać na ew koszty ale u mnie objawy były podobne ale na całym zakresie obrotów, wina tkwiła po stronie czujnika obrotów wału, właśnie pod tą izolacją jest przewód w ekranie, ważne tam są oporności jak się nie myle to właśnie ten przewód zaraz pod izolacją ma 1400 ohm. i może poruszaj wtyczką od czujnika wału na odpalonym silniku u mnie po prostu się przewód przy wtyczce oberwał,
jeszcze jedno jak by ten czujnik był walnięty to jak odepniesz wtyczkę od wtr. sterującego samochód nie odpali, na dobrym czujniku położenia wału podobno powinien odpalić z odpiętym sterującym
wracała[/qui
tu nie chce cię naciągać na ew koszty ale u mnie objawy były podobne ale na całym zakresie obrotów, wina tkwiła po stronie czujnika obrotów wału, właśnie pod tą izolacją jest przewód w ekranie, ważne tam są oporności jak się nie myle to właśnie ten przewód zaraz pod izolacją ma 1400 ohm. i może poruszaj wtyczką od czujnika wału na odpalonym silniku u mnie po prostu się przewód przy wtyczce oberwał,
jeszcze jedno jak by ten czujnik był walnięty to jak odepniesz wtyczkę od wtr. sterującego samochód nie odpali, na dobrym czujniku położenia wału podobno powinien odpalić z odpiętym sterującym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 12:43
ten przewód od czuj. poł. wału jest przy wtyczce i przy czujniku naderwana tzn. odczepiona izolacja i widac było ekran przewodu ale delikatnie to zaizolowałem taśmą izolacyjną, spróbuje sprawdzić oporność ale nie rozumiem jak mam ją sprawdzić omomierzem miedzy którymi liniami, bo jak sprawdzałem oporność to mam tylko na dwóch pinach a trzeci głuchy
sprawdze puzniej dokladniej i opisze jak czas pozwoli
[ Dodano: 2008-04-25, 18:55 ]
udało sie dzięki wytrwaniu i dniu wolnym od pracy (piątek) posiedzieć przy niuni i posprawdzać przewody ale cóż mylna diagnoza wiec zacząłem sie brać za komputer sterujący tą całą machiną i w elektronice znalazłem spaloną ścieżkę na płytce drukowanej od strony złącza dochodzącej do kondensatora 8-) po połączeniu pola przejścia ścieżki wszystkie usterki i wariacje jakie miałem na VAGU zniknęły.
Znów ciesze sie dynamicznym i wspaniałym burknięciem motorowni
Pozdrowionka wszystkim forumowiczom !!!
jeśli chodzi o dawke paliwa to mam 2.8-3.0
kąt wtrysku ustawiłem se na 49 skaczący do 51
Bez forum i forumowiczów "Audi 80 Klub Polska" to nie wiem czy bym se poradził jakkolwiek POZDRAWIAM ! serdecznie wszystkich
sprawdze puzniej dokladniej i opisze jak czas pozwoli
[ Dodano: 2008-04-25, 18:55 ]
udało sie dzięki wytrwaniu i dniu wolnym od pracy (piątek) posiedzieć przy niuni i posprawdzać przewody ale cóż mylna diagnoza wiec zacząłem sie brać za komputer sterujący tą całą machiną i w elektronice znalazłem spaloną ścieżkę na płytce drukowanej od strony złącza dochodzącej do kondensatora 8-) po połączeniu pola przejścia ścieżki wszystkie usterki i wariacje jakie miałem na VAGU zniknęły.
Znów ciesze sie dynamicznym i wspaniałym burknięciem motorowni
Pozdrowionka wszystkim forumowiczom !!!
jeśli chodzi o dawke paliwa to mam 2.8-3.0
kąt wtrysku ustawiłem se na 49 skaczący do 51
Bez forum i forumowiczów "Audi 80 Klub Polska" to nie wiem czy bym se poradził jakkolwiek POZDRAWIAM ! serdecznie wszystkich