[80 b4 1Z] Elektryczne szyby - problem nie rozwiazany
[80 b4 1Z] Elektryczne szyby - problem nie rozwiazany
Chcialbym wznowic temat elektrycznych szyb bo niestety nie doszukalem sie odpowiedzi w zeszlych tematach. Kilka miesiecy temu padly mi elektryczne szyby - pojechalem do elektryka wyjal odpowiedni przekaznik (363 chyba - 1.9TDI 94 ) podlutowal zimny lut jakis i niby wszystko zaczelo dzialac.. no wlasnie niby.
1. Szyby dzialaja nawet bez przekreconego kluczyka (tak nie bylo wczesniej) - pobor ok 1A - po 7 dniach na parkingu w akumulatorze pustostan.
2. Lampku podswietlajace przyciski od szyb potrafia sie palic wszystkie, a czasem zadna sie nie pali, a czasem ktoras zgasnie - nie zauwazylem prawidlowosci (oczywiscie bez kluczyka rowniez)
3. Po interwencji elentryka powrocila wlasnosc, ze szyba od kierowcy sie opuszcza autmatycznie po nacisniecu przycisku, w gore juz trzeba trzymac (tego nie bylo przed awaria).
Pytanie - czy to przekaznik robi takie sztuczki? CZy moze problemu szukac gdzie indziej?
1. Szyby dzialaja nawet bez przekreconego kluczyka (tak nie bylo wczesniej) - pobor ok 1A - po 7 dniach na parkingu w akumulatorze pustostan.
2. Lampku podswietlajace przyciski od szyb potrafia sie palic wszystkie, a czasem zadna sie nie pali, a czasem ktoras zgasnie - nie zauwazylem prawidlowosci (oczywiscie bez kluczyka rowniez)
3. Po interwencji elentryka powrocila wlasnosc, ze szyba od kierowcy sie opuszcza autmatycznie po nacisniecu przycisku, w gore juz trzeba trzymac (tego nie bylo przed awaria).
Pytanie - czy to przekaznik robi takie sztuczki? CZy moze problemu szukac gdzie indziej?
- rajdowiec86
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
- Lokalizacja: Kamienna góra
Rozebralem przekaznik (jednak numer to 343) i poogladalem sciezki i styki. W paru niepewnych miejscach troche oczyscilem ale niestety nic to nie dalo w glownej kwestii (stale dzialajacych szyb), bo to czy mrugaja lampki musze dluzej poobserwowac.
Zaraz po zalozeniu przekaznika szyby nie dzialaja przy wylaczonym kluczyku (czyli ok), ale wystarczy raz go przekrecic i od tej pory dzialaja non stop (czy wlaczony kluczyk czy nie).
Ponizej zdjecie mojego przekaznika, moze ma ktos jakis pomysl....
[ Dodano: 2008-04-22, 19:01 ]
aha - na zdjeciu zaznaczylem czerwona obwodka te 3 styki ktore (wg wskazan miernika) sa polaczone.
[ Dodano: 2008-04-22, 19:12 ]
aha - na zdjeciu zaznaczylem czerwona obwodka 3 styki ktore (wg wskazan miernika) sa polaczone - czy tak powinno byc?
Zaraz po zalozeniu przekaznika szyby nie dzialaja przy wylaczonym kluczyku (czyli ok), ale wystarczy raz go przekrecic i od tej pory dzialaja non stop (czy wlaczony kluczyk czy nie).
Ponizej zdjecie mojego przekaznika, moze ma ktos jakis pomysl....
[ Dodano: 2008-04-22, 19:01 ]
aha - na zdjeciu zaznaczylem czerwona obwodka te 3 styki ktore (wg wskazan miernika) sa polaczone.
[ Dodano: 2008-04-22, 19:12 ]
aha - na zdjeciu zaznaczylem czerwona obwodka 3 styki ktore (wg wskazan miernika) sa polaczone - czy tak powinno byc?
bo ci ktoś podłączył prąd do sterowania szyb omijajac ten zimny lut w przekażniku i teraz masz tak ża działa cały czas chyba że wyjmiesz bezpiecznik od szyb lub przekaznik na chwile u mnie jakiś geniusz dał prąd od elektrycznych lusterek i nawat nawiewy działały bez kluczyka bo przekaznik nie rozłączał ich ale był ciepły sprawdź czy u ciebie nio poszedł na łatwizne i zobacz w panelu sterującym szybami przewody czy nic nie idzie od sterowania lusterek
- rajdowiec86
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
- Lokalizacja: Kamienna góra
Niekoniecznie jest to celowe działanie być może styki w pierwszym przekażniku w tym module są sklejone i dlatego masz cały czas napięcie w obwodzie szyb.marros1 pisze:bo ci ktoś podłączył prąd do sterowania szyb omijajac ten zimny lut
Przekaźniki w tym module są Siemensa i są niedostępne ja zakupiłem w elfie podobne dostosowałem je(wystarczyło przylutować w module jeden kabelek bo noga w przekaźniczku nie pasuje).Dodatkowo podczas wymiany przekaźnika wymieniłem dwa kondensatory odpowiadające za sterowanie cewki.Napewno dojdziesz które to są wystarczy prześledzić ścieżki. <ok>
Zaraz po zalozeniu przekaznika szyby nie dzialaja przy wylaczonym kluczyku (czyli ok), ale wystarczy raz go przekrecic i od tej pory dzialaja non stop (czy wlaczony kluczyk czy nie).
Zobacz czy po wylączeniu zapłonu zgasną lampki podświetlające przyciski (około 20 sekund) jeżeli zgasną to znaczy ze moduł wszedł w fazę czuwania, wyjściem z tego stanu jest naciśnięcie obojętnie którego przycisku do sterowania szyb (wtedy swiecą podświetlenia w przyciskach) natomiast całkowite wyłączenie modułu (do momentu włączenia zapłonu) następuje przy podaniu masy na cienki przewód koloru brązowo-żóltego biegnącego do krańcówki od strony kierowcy.
Jeżeli po wyłączeniu zapłonu i zwłoce czasowej moduł nie przechodzi w fazę czuwania to oznacza że jest uszkodzony.
Zobacz czy po wylączeniu zapłonu zgasną lampki podświetlające przyciski (około 20 sekund) jeżeli zgasną to znaczy ze moduł wszedł w fazę czuwania, wyjściem z tego stanu jest naciśnięcie obojętnie którego przycisku do sterowania szyb (wtedy swiecą podświetlenia w przyciskach) natomiast całkowite wyłączenie modułu (do momentu włączenia zapłonu) następuje przy podaniu masy na cienki przewód koloru brązowo-żóltego biegnącego do krańcówki od strony kierowcy.
Jeżeli po wyłączeniu zapłonu i zwłoce czasowej moduł nie przechodzi w fazę czuwania to oznacza że jest uszkodzony.
Zgadzam się z Mobilkiem.
Wszystko jest OK i tak ma być. Masz nie podłączony przewód od wyłącznika drzwi kierowcy.
Przy podłączonym szyby działają po wyjęciu kluczyka do momentu jak kierowca wyjdzie z auta - czyli musi otworzyć i zamknąć drzwi, zamknięcie drzwi daje masę na ten przewodzik i szyby się zupełnie wyłączają. Po wyjęciu kluczyka podświetlenie gaśnie po jakimś czasie ale jak naciśniesz któryś przycisk to podświetlenie się włączy i wszystko działa.
Wszystko jest OK i tak ma być. Masz nie podłączony przewód od wyłącznika drzwi kierowcy.
Przy podłączonym szyby działają po wyjęciu kluczyka do momentu jak kierowca wyjdzie z auta - czyli musi otworzyć i zamknąć drzwi, zamknięcie drzwi daje masę na ten przewodzik i szyby się zupełnie wyłączają. Po wyjęciu kluczyka podświetlenie gaśnie po jakimś czasie ale jak naciśniesz któryś przycisk to podświetlenie się włączy i wszystko działa.
No to powoli mi sie zaczyna wyjasniac...
Rzeczywiscie - lampki gasna po 20 sekundach po zamknieciu samochodu - slychac "pykniecie" przekaznika. Wyglada na to ze przekaznik dziala tak jak powinien (dziwne, tylko ze przed awaria szyb szyba kierowcy opuszczala sie tak samo jak pozostale, ale nic to ...).
Musze zatem przedefiniowac problem - nawet po wywaleniu przekaznika (szyby kompletnie nie dzialaja) i zamknieciu samochodu - bierze prad z akumulatora - nie mam czym sprawdzic jaki to prad - zdejmuje tylko kleme od akumulatora (+) i dotykam nia do styku - iskrzy lekko. Czyli chyba tak nie powinno byc. Moge normalnym miernikiem sprawdzic jaki to prad? (koles w serwisie akumulatorow mial miernik z obejma w ktora musial tylko wsadzic kabel zeby sprawdzic jaki prad bierze, ja mam tylko mierniki uniwersalne).
Kolesiowi wyszlo ze pobor jest ok 1 Ampera - co moze brac taki prad?? Jak to dziadostwo namierzyc?
[ Dodano: 2008-04-23, 21:25 ]
Dodam moze garsc informacji - padal mi jakis czas temu akumulator (juz po awarii szyb) - wymienilem akumulator (padniety calkiem byl). Ale problem nie znikal. Pierwsza mysl alternator - dalem do elektryka - wymienil szczotki komutator itd. - podobno wszystko ok. Ladowanie alternator daje takie jak trzeba.
Z tego co wyczylalem w innych postach - moze byc jeszcze - lampka od bagaznika - (jesli to ta przy dachu to jest zgaszona) i pompka centralnego - (pompka przy zamykaniu drzwi kierowcy wydaje dziwne dzwieki - ale dziala).
Jak moge sprawdzic gdzie lezy przyczyna?
(Sorry za amatorskie pytania, zdaje sobie sprawe, ze nie jeden moze sie czuc urazony)
Rzeczywiscie - lampki gasna po 20 sekundach po zamknieciu samochodu - slychac "pykniecie" przekaznika. Wyglada na to ze przekaznik dziala tak jak powinien (dziwne, tylko ze przed awaria szyb szyba kierowcy opuszczala sie tak samo jak pozostale, ale nic to ...).
Musze zatem przedefiniowac problem - nawet po wywaleniu przekaznika (szyby kompletnie nie dzialaja) i zamknieciu samochodu - bierze prad z akumulatora - nie mam czym sprawdzic jaki to prad - zdejmuje tylko kleme od akumulatora (+) i dotykam nia do styku - iskrzy lekko. Czyli chyba tak nie powinno byc. Moge normalnym miernikiem sprawdzic jaki to prad? (koles w serwisie akumulatorow mial miernik z obejma w ktora musial tylko wsadzic kabel zeby sprawdzic jaki prad bierze, ja mam tylko mierniki uniwersalne).
Kolesiowi wyszlo ze pobor jest ok 1 Ampera - co moze brac taki prad?? Jak to dziadostwo namierzyc?
[ Dodano: 2008-04-23, 21:25 ]
Dodam moze garsc informacji - padal mi jakis czas temu akumulator (juz po awarii szyb) - wymienilem akumulator (padniety calkiem byl). Ale problem nie znikal. Pierwsza mysl alternator - dalem do elektryka - wymienil szczotki komutator itd. - podobno wszystko ok. Ladowanie alternator daje takie jak trzeba.
Z tego co wyczylalem w innych postach - moze byc jeszcze - lampka od bagaznika - (jesli to ta przy dachu to jest zgaszona) i pompka centralnego - (pompka przy zamykaniu drzwi kierowcy wydaje dziwne dzwieki - ale dziala).
Jak moge sprawdzic gdzie lezy przyczyna?
(Sorry za amatorskie pytania, zdaje sobie sprawe, ze nie jeden moze sie czuc urazony)
To zależy, w module 343 nie trzeba trzymać żeby szybka sama jechała do góry, pod warunkiem że ma się podłączony niebieski cieńki przewód z dwupinowej białej kostki do sygnału ładowania, tak aby po uruchomieniu silnika pojawił sie tam plus , i szybka jeździ sama. Podejrzewam że w pozostałych modułach jest tak samo, może się jedynie różnić kolor przewodów.Benito pisze:i tak ma być, gdy podnosisz trzeba trzymać, a przy opuszczaniu naciskasz i szyba od kierowcy otwiera się cała.meow pisze:szyba od kierowcy sie opuszcza autmatycznie po nacisniecu przycisku, w gore juz trzeba trzymac (tego nie bylo przed awaria).
moszesz sprawdzic zwyklym miernikiem przelaczasz na amperomierz rozlaczasz kleme od aku i wpinasz sie miernikiem miedzy klema + a stykiem aku. i masz podany pobor.
A radio przypadkiem ci nie wciaga zaduzo pradu ??
A zeby sprawdzic czy szyby dzialaja ok wlacz zaplon zeby zasiwecilyu sie przyciski szyb, wylacz zaplon poczekaj ok. 20 sek powinien przekaznik cyknac, i po tym otworz drzwi i w tym czasie nasluchuj powinien znowu cynkac rozlaczyc calkowicie przekaznik wtedy na 100% masz wszytsko ok w szybach.
A radio przypadkiem ci nie wciaga zaduzo pradu ??
A zeby sprawdzic czy szyby dzialaja ok wlacz zaplon zeby zasiwecilyu sie przyciski szyb, wylacz zaplon poczekaj ok. 20 sek powinien przekaznik cyknac, i po tym otworz drzwi i w tym czasie nasluchuj powinien znowu cynkac rozlaczyc calkowicie przekaznik wtedy na 100% masz wszytsko ok w szybach.