[B4 ABT] wyciek płynu chłodniczego
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
[B4 ABT] wyciek płynu chłodniczego
Witam
Cieknie mi płyn chłodzący z silnika od strony kabiny z miejsca gdzie wychodzi wąż gumowy z silnika i idzie do nagrzewnicy. Możecie mi powiedzieć co jest do wymiany i jak to się nazywa (żeby w sklepie wiedzieli o co biega)?
Chciałem zarzucić fotkę ale chyba coś nie można wrzucać załączników ostatnio
Cieknie mi płyn chłodzący z silnika od strony kabiny z miejsca gdzie wychodzi wąż gumowy z silnika i idzie do nagrzewnicy. Możecie mi powiedzieć co jest do wymiany i jak to się nazywa (żeby w sklepie wiedzieli o co biega)?
Chciałem zarzucić fotkę ale chyba coś nie można wrzucać załączników ostatnio
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dokładnie. Dodam tylko że przykręcony jest do głowicy na dwie śruby. Potrzebujesz krućca i oringa. Może ci się też przydać dobry silikon, bo może się okazać że masz wżery w głowicy w miejscu przylegania oringu i musisz to jakoś uszczelnić. Tak niestety to wyglądało u mnie bez silikonu się nie obeszło.ST38 pisze:Krociec to takie coś plastikowe z tyłu silnika i biegnie z niego wąż do nagrzewnicy.
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Czy specjalny oring, raczej nie, zwyczjny bo tylko płyn uszczelnia... średnica wewnętrzna 36 mm grubość gumy 3 mm - pomierzone suwmiarką, więc mniej więcej. Hmm... jak się kupuje w miarę dobrą podróbkę to taki oring już jest w tym rowku i wystarczy wstawić nawy króciec w miejsce starego. Są tam tulejki stalowe wprasowane w otwory króćca, więc w miarę mocno dokręcamy - na tyle mocno na ile śruba szóstka pozwala. Jak są wżery w głowicy to tak jak kokolino1 napisał-jakiś silikon powinien załatwić sprawę-żadnych innych uszczelek tam nie ma.
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Ale tam nie ma uszczelki tylko ten oring który powinien być w rowku i tyle a jak go nie ma to wymiary podałem z dokładnością 0.5 mm średnica a grubość to 3 mm.
:-| wiecie co? zmieniłem bo walnąłem orta a na fazie byłem i teraz trochę mi głupio jak to zobaczyłem :cry:
:-| wiecie co? zmieniłem bo walnąłem orta a na fazie byłem i teraz trochę mi głupio jak to zobaczyłem :cry:
Ostatnio zmieniony 06 maja 2008, 21:06 przez ST38, łącznie zmieniany 2 razy.
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Zmienione, wszystko śmiga jak złoto. Stary króciec w czasie odkręcania pękł na dwie części więc nic dziwnego że mi się tak lało.
Wszystko dobrze tylko mam jeszcze takie pytanie. Żeby wymienić króciec odkręciłem taką metalową rurkę która szła w kierunku prawej strony silnika od puszki filtra powietrza. Była ona strasznie zasyfiona i tu moje pytanie: do czego ona służy, gdzie prowadzi i skąd tam taki syf?
Wszystko dobrze tylko mam jeszcze takie pytanie. Żeby wymienić króciec odkręciłem taką metalową rurkę która szła w kierunku prawej strony silnika od puszki filtra powietrza. Była ona strasznie zasyfiona i tu moje pytanie: do czego ona służy, gdzie prowadzi i skąd tam taki syf?
Mam trochę inny silnik więc nie jestem pewny tego co piszę. Sądzę, że chodzi ci o tzw. odmę, służy ona do odpowietrzenia skrzyni korbowej. Ten syf to po prostu olej, czasami płyn chłodzący, który tam się osadził i należy co jakiś czas taką rurkę oczyścić. Im silnik tłok-cylinder bardziej zużyty tym przedmuchy większe i więcej syfu w rurce.