[80 b3 1.8 PM LPG] lambda- dziwne wskazania
[80 b3 1.8 PM LPG] lambda- dziwne wskazania
od dawno martwilo mnie dosyc duze spalanie mojej b3, pozstanowilem sprawdzic napiecie jakie daje sonda lambda, wskazanie jakie dal mi wskaznik napiecia zaskoczyly mnie, na wolnych obrotach kiedy silnik pracowal na lpg wskazanie lambdy = od 0.75V do 0.96!! przy 2500obr/min spadalo po kilkunastu sekundach do war ok 0.55-0.60V ==> wniosek oczywiscie za bogata mieszanka, na bp wyglądało to troche lepiej, ale tylko troche. Nie wiem teraz tylko jednego po odlączeniu sondy lambda silnik pracowal dalej w zasadzie bez zmian, czy jesli zainwestuje i kupie nowa poprawa musi nastąpić? no i od razu pytanie jakie firmy brac pod uwage? NGK? BOSCH? jak wyglądają ceny sond? ja mam jednoprzewodową
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
To jest najprawdopodobniej emulator sondy. Mogę się mylić oczywiście więc proponuję sprawdzić czy na wężu idącym od reduktora do miksera jest zwykła śruba regulacyjna (register) czy może silniczek krokowy. Jeśli register to masz I generację, jeżeli silniczek to II generacja ale co to za zwierz to zabij nie mam pojęcia. Nie widziałem jeszcze takiego loga, a po nazwie niewiele można powiedzieć.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie zagiąłeś . W takim razie to jest taka niby II generacja. Sterownik stworzony na potrzeby przepisów, które zostały wprowadzone odnośnie czystości spalin. Niestety nie są to najlepsze sterowniki. Twoje wskazania lambdy na LPG mogą być spowodowane właśnie nienajlepszą pracą tego sterownika, a na benzynie rozjechaną mapą benzynową (o czym wspomniał już WOJTEK26)tommad pisze:to cie zagne bo jest i to i to
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Na początek reset ECU i adaptacja na benzynie. W żadnym wypadku nie przełączaj na LPG. Teraz trzeba za pomocą oscyloskopu sprawdzić działanie sondy lambda. Jeśli okaże się, że sonda pracuje tak jak trzeba to pozostaje próba regulacji gazowni. Jednakże jeśli sonda od nowości nie była wymieniana, a autko ma już swoje na karku (np. ze 200 tys.) to moim zdaniem sondę należy wymienić bo na pewno nie pracuje już tak precyzyjnie i szybko jak nowa. Wymiana elektroniki nie jest konieczna o ile regulacja gazowni przy 100% sprawnej sondzie przyniesie pożądane skutki.
to moze miec sens, w tym albo w nastepnym tygodniu szarpne sie na nowa sonde i krokowca, badanie miernikiem unwersalnym rzeczywiscie nie jest precyzyjne i trzeba tu oscyloskopu. ostatnio odlaczylem na caly dzien lambde i autko jezdzilo bez problemu, dziwne bo nawet lepiej na lpg, fajnie sie zbieralo i nie bylo problemow z wolnymi obrotami na cieplym silniku, jeszcze sie odezwe...