Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 2.0 ABK LPG ]problem z podłączeniem przewodów WN

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

[Audi 80 2.0 ABK LPG ]problem z podłączeniem przewodów WN

Post autor: krisiun1 » 27 kwie 2008, 16:01

Witam

Po ostatniej wizycie w warsztacie silnik zaczął nierówno pracować, robione coś było przy przewodach wysokiego napięcia.Może mógłby ktoś opisać kolejność podłączenia przewodów WN do kopułki silnika ABK.

pzdr

szaaleniec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 wrz 2007, 10:25
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: szaaleniec » 27 kwie 2008, 17:27

Fazy rozrządu są następujące: 1 3 4 2.
1 to jest patrząc na kopułkę lewa dolna strona kopułki i kabel idzie na świecę 1 (pierwsza od chłodnicy) 3 jest nad 1 w górnej lewej części kopułki i kabel idzie do trzeciej świecy, 4 górna prawa część kopułki i kabel podłączamy do świecy nr 4, dolna prawa część kopułki to podłączenie kabla idącego do świecy nr 2. Na aparacie zapłonowym jest też kreska która określa położenie kabla nr 1. Tak więc dobrze jest zlokalizować ową kreskę (byle nie był to rant odlewu) i gniazdo kabla nad kreską to jest 1 a reszta tak jak napisałem.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 kwie 2008, 07:03

Jakby były pozamieniane przewody to byłby bardzo słaby gdyż niepracowałby napewno na dwóch cylindrach. Podejżewam że jednak uszkodzono ci któryć przewód i są przerwy i zanika iskra. Dość często się zdarza że nieumiejętne zdejmowanie przewodów kończy się ich uszkodzeniem.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 kwie 2008, 07:12

a to gdzie wpięty jest przewód WN 1 cylindra do kopułki to zależy od pozycji montażu aparatu zapłonowego!!! i nie można jednoznacznie powiedzieć że to akurat lewy dolny krucieć. kolejność zapłonu 1-3-4-2 jesli aparat jest poprawnie ustawiony do rozrządu to zapłon 1 cylindra jest oznaczony kreską na krawędzi aparatu zapłonowego i tam tez powinien wtedy być skierowany palec. Zgodnośc położenia tłoka 1 z zapłonem możesz sprawdzić przez wziernik w skrzyni biegów, w GMP 1 tłoka powinno w okienku pokazać się 0 ( dla pewności możesz wykręcić świece nr1 i za pomocą cienkiego wkrętaka namierzyć czy tłok 1 jest u samej góry.Pozdro :mrgreen:

szaaleniec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 wrz 2007, 10:25
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: szaaleniec » 28 kwie 2008, 08:57

Witam.
Rzeczywiście, Darecki3037 ma racje z tym montażem aparatu i zapłonowego i kopułki. Opis który podałem podałem na podstawie swojego auta 80-tki b3 1.8l. Jednak podałem też informacje o tym punkcie na obudowie aparatu zapłonowego, i jeśli ktoś nie dysponuje kanałem może być w 100% pewnym że kreska jest rzeczywiście punktem ustawienia palca rozdzielacza a zaraz nad nią, może lekko w lewą stronę, jest gniazdo kabla pierwszego cylindra. Uszkodzenie kabli też jest bardzo prawdopodobne, rzeczywiście zdarza się gdy jakiś "mechanik" amator złapie za kabel i ciągnie dopóki ten nie wyjdzie nie ważne cały czy nie. Sugerowałbym jeszcze sprawdzenie kopułki i palca rozdzielacza. Jeśli kopułka ma wewnątrz wypalone ścieżki węglowe może się przyczyniać do nierównej pracy. Ostatnio też miałem problem z kablami, samochód na wolnych obrotach szarpał i nierówno pracował do tego w dziwny sposób "cykał". Okazało się, że uszkodzony miałem kabel idący z cewki do kopułki. Po wymianie tego przewodu wszystko wróciło do normy :D. Jeszcze jedną rzeczą, która mogła by psuć całokształt pracy silnika to przebicia na kablach. Najprostszy i najstarszy sposób sprawdzenia tego zjawiska to w ciemnym pomieszczeniu lub nocą otworzyć maskę (silnik musi pracować) i patrzeć czy "nie skaczą diabły" (przebicie z kabli do bloku silnika, objawiają się iskrami koloru niebieskiego w przeróżnych kombinacjach nawet geometrycznych, a jeśli jest kłopot z cewką iskry maja kolor lekko żółtawy ;-)... taka ciekawostka).

Awatar użytkownika
banek84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:22
Lokalizacja: Baborów

pomocy jestem nowy

Post autor: banek84 » 08 paź 2008, 14:45

czesc mam pytanie w sumie to dwa jak podłaczyc przewody WN i i jak sie szuka na naszym forum bo wpisuje nazwe co potrzebuje i wyskakuje mi 90 stron i zero na to co pytałem np . pisze jak podłaczyć kopułkę i przewody WN """ i nic mi nie wyskakuje ... Prosze o pomoc . bo musz wymienic a nie wiem jak to zrobić

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 09 paź 2008, 20:00

Kolego, jak podłączyć kable masz wyżej <ok> a jak szukasz to nie pisz "jak wymienic..." tylko "wymiana..." pozdro 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl