Od jakiegoś czasu, jak już rozgrzeje silnik to zaczyna mi stukać jakaś pompka przy silniku. Wymieniłem olej (gość jeździł na pełnym syntetyku mobila) a ze względu że już stukneło juz 200tyś to zalałem półsyntetyk "valvolaine" czy coś podobnego, ale bardzo polecany przez paru moich kumpli. Ale to nie pomogło, dalej stuka od czasu do czasu. Jak udało mi się zlokalizować co to stuka, odkręciłem ją. Jest tam taki tłoczek, który pracuje przy wałku, wyczyściłem go drobnym papierem, ucichło na jakiś czas. Ale jak pisałem dalej od czasu do czasu słychać tą pompkę. Nie wiem jak ona się fachowo nazywa.
Teraz moje pytanie:
Da się to jakoś naprawić, zregenerować czy nie ma co śię z tym bawić?
Jak to się fachowo nazywa?
Jakie koszty wymiany tego urządzenia?
Jakie ma zastosowanie w naszych silnikach?
Z góry dzieki za odpowiedzi i pomoc.
pozdrawiam sympatyków Audi
Chciałem wrzucic fotke ale wyskoczyło mi "Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum."
Szkoda, ale pompka znajduje się patrząc od przodu, przy głowicy po jej prawej stronie.
[B4 2.3 NG] stukanie jakiejś pompki
Nie rozumiem, wyjęcie tego tak po prostu? A do czego to urządzenie jest, co to za pompka? Jak wyjmę to, to będzie dalej wszystko działać :?: Wolałbym tego nie robić, tylko naprawić a jak sie nie da to najwyżej wymienić. Tak bardzo mi to nie dokucza, ale czasem słychać tą pompkę wiec chce żeby to chodziło wszystko jak należy.Danek pisze:najprostszą metodą jest wyjęcie tego pręta
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Napisałem przecież, że to zasłyszana opinia. Poszperałem trochę w archiwum sąsiadów i jednym ze sposobów jest odwrócenie pręta stronami, drugim czyszczenie całości pompy (bez odkręcania jej od głowicy, odkręca się tylko jej część - podobno jakąś głowiczkę), trzecim wymiana zaworków (podobno pasują od pompy paliwa od Żuka).Marcin501 pisze:Nie rozumiem, wyjęcie tego tak po prostu?
PS. prawidłowa nazwa to Vaccum Pompa - pompa podciśnienia.
spróbuj odkręcić tą pompkę (dwie śrubki) i postukaj tym prętem w wałek rozrządu, wtedy bedziesz wiedział czy to to. Taki metaliczny dźwięk identyczny jak wcześniej. Jak chcesz to mogę Ci wysłać fotkę która to pompka.mlodysowa pisze:ale po twojej wypowiedzi wnioskuje że u mnie jest to samo
Dzięki Danek, postaram sie zrobić to co piszesz i zobacze czy pomoże.
pozdr
panowie właśnie wymieniłem ten trzpień (wałek) u siebie i nic nie pomogło dalej napiernicza jak by ktoś młotkiem w głowice walił wiec wsadziłem stary trzpień bo nowy oddam (100 PLN) i wszedłem na nasze cudowne forum :mrgreen: i znalazłem wypowiedz Danka żeby wyjąć ten trzpień i tak też zrobiłem :mrgreen: i wiecie co?? jest zajefajnie! i nie ma różnicy od stanu z przed i po rezanku tak więc dziękuję wam przyjaciele <ok>.
Wszystko pięknie Rex'io ale na przyszłość stosuj się do Regulaminu (błędy, wielokrotne wykrzykniki itp.), dziękuję.
Wszystko pięknie Rex'io ale na przyszłość stosuj się do Regulaminu (błędy, wielokrotne wykrzykniki itp.), dziękuję.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2008, 15:14 przez REX-io, łącznie zmieniany 1 raz.