Witam!
Obecnie moje Audi B3 ma założone oryginalne felgi aluminiowe 14" 6Jx14 H2 ET 45. Zamierzam zamienić je na 15" RONALa 7Jx15 H2 ET 37, stąd mam kilka pytań:
1. Czy w związku z różną wartością ET nadal będę mógł używać fabrycznych śrub czy czeka mnie zakup nowych?
2. Czy będę potrzebował pierścieni centrujących?
3. Jaki rozmiar opon kupić żeby nie przekłamywały licznika? Dodam, że na pewno nie chce 205 tylko jak już to 195.
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi!
Zdjęcie felgi, które chcę kupić
[B3] ET 37 a oryginalne śruby?
Ad 1. ET nie ma wpływu na długość śrub. Standardowe, czyli M14x1.5x27 powinny więc pasować. Napisałem "powinny", bo jest jeszcze kwestia kształtu gniazda pod łeb śruby - stożkowe, albo sferyczne.
Ad 2. Sprawdź, czy na felgach nie ma gdzieś wybitej średnicy otworu centrującego. Jeśli jest 57.1 mm to będa pasować bez pierścieni.
Ad 3. W stosunku to fabrycznych opon w B3 najbliższym rozmiarem będzie 195x55R15
Ad 2. Sprawdź, czy na felgach nie ma gdzieś wybitej średnicy otworu centrującego. Jeśli jest 57.1 mm to będa pasować bez pierścieni.
Ad 3. W stosunku to fabrycznych opon w B3 najbliższym rozmiarem będzie 195x55R15
Fabrycznie opony w B3 mają rozmiar 175/70R14 i do takich opon przystosowany jest prędkościomierz.
Kolega SCK napisał, że najodpowiedniejsze dla B3 przy 15" będą 195/55R15. A ile licznik będzie przekłamywał w przypadku opon standardowych do B4, czyli 195/65R15?
Co do felg to myślę, że mają gniazda sferyczne bo w sumie RONAL produkował alusy dla Audi i te co chce kupić są bardzo podobne do moich oryginalnych 14" tylko że są 15" i mają 4cm polerowany rancik
Słyszałem, że śruby do stalówek są za twarde do alusów i mogą je niszczyć-czy to prawda?
[ Dodano: 2008-05-09, 18:24 ]
Felgi mam już w domu. Po długich negocjacjach dałem za nie 470zł, a na allegro wystawione były za 619
Wracając do tematu to gniazda na śruby w zakupionych felgach są sferyczne, czyli fabryczne śruby od stalówek pasują. Moje pytanie to czy oryginalne śruby do stalówek nie zniszczą mi alusów, bo gdzieś czytałem, że mogą być za twarde?
I co z oponami do felg 15". Ile licznik będzie przekłamywał na oponach 185/65R15 albo 195/65R15 skoro prędkościomierz fabrycznie przystosowany jest do rozmiaru 175/70R14? Pytam bo mam okazje tanio kupić w takim rozmiarze.
Kolega SCK napisał, że najodpowiedniejsze dla B3 przy 15" będą 195/55R15. A ile licznik będzie przekłamywał w przypadku opon standardowych do B4, czyli 195/65R15?
Co do felg to myślę, że mają gniazda sferyczne bo w sumie RONAL produkował alusy dla Audi i te co chce kupić są bardzo podobne do moich oryginalnych 14" tylko że są 15" i mają 4cm polerowany rancik
Słyszałem, że śruby do stalówek są za twarde do alusów i mogą je niszczyć-czy to prawda?
[ Dodano: 2008-05-09, 18:24 ]
Felgi mam już w domu. Po długich negocjacjach dałem za nie 470zł, a na allegro wystawione były za 619
Wracając do tematu to gniazda na śruby w zakupionych felgach są sferyczne, czyli fabryczne śruby od stalówek pasują. Moje pytanie to czy oryginalne śruby do stalówek nie zniszczą mi alusów, bo gdzieś czytałem, że mogą być za twarde?
I co z oponami do felg 15". Ile licznik będzie przekłamywał na oponach 185/65R15 albo 195/65R15 skoro prędkościomierz fabrycznie przystosowany jest do rozmiaru 175/70R14? Pytam bo mam okazje tanio kupić w takim rozmiarze.