[80 b4 1Z] skad wziazc 12V po stacyjce?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 wrz 2007, 10:25
- Lokalizacja: Choszczno
Nie bardzo wiem co ma zmienić podłączenie się od stacyjki, czy jak to określiłeś po stacyjce. Jeśli teraz zabiera dużo prądu to po podłączeniu inaczej też będzie to robił (nie wymyślono jeszcze perpetuum mobile, które pozwoliło by zabrać więcej prądu niż wymaga sprzęt, dostarczając go mniej ). Chyba, że masz na myśli to, że radio pobiera prąd na postoju nie włączone, wtedy należałoby dopatrywać się jakiegoś zwarcia. Albo wstawienie sporego pojemnościowo kondensatora zapobiegnie przygasaniu zarówno radia jak i świateł oraz ustabilizuje pracę innych odbiorników prądu (mówię o podłączeniu kondzioła do radia a właściwie przed nim, taki mały "układ" stabilizujący napięcie, jeśli to właśnie o to chodzi). Pozdrawiam Egon
przcyzuje:
do radia ida 2 napiecia 12: bat, i acc. Bat powinno byc na stale do podtrzymania napiecia, a acc jak sie przekreci kluczyk w stacyjce. Na ten moment mam na stale podpiete 12v w oba miejsca. no i mam pobor 0,13A przy wylaczonym wszystkim. Jak odepne radio to spada do 0,02. Wogole sobie tym glowe zawracam bo - rozladowuje mi to badziewie akumulator - jak zostawie na tydzien samochod. A poza tym nie potrzebuje miec zasilanego radia jak nie pracuje silnik.
do radia ida 2 napiecia 12: bat, i acc. Bat powinno byc na stale do podtrzymania napiecia, a acc jak sie przekreci kluczyk w stacyjce. Na ten moment mam na stale podpiete 12v w oba miejsca. no i mam pobor 0,13A przy wylaczonym wszystkim. Jak odepne radio to spada do 0,02. Wogole sobie tym glowe zawracam bo - rozladowuje mi to badziewie akumulator - jak zostawie na tydzien samochod. A poza tym nie potrzebuje miec zasilanego radia jak nie pracuje silnik.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
jak już koniecznie chcesz podłączyć tak jak napisałeś to najprostszy sposób to zdjąć osłonę nad nogami kierowcy, wziąć kontrolkę do szukania prądu ( może być zwykła żarówka na 12v z dwoma kabelkami) jeden kabelek do masy a drugim poszukac prądu po włączeniu zapłonu. Od stacyjki na pewno w wiązce znajdziesz nie jeden taki gruby ( chyba nawet czarny), odizoluj kawałek- lutownica i heja do przodu z kawałkiem kabla odpowiedniej grubości do radia. Nie polecam zabierania prądu z najbliższego miejsca np zasilanie włącznika biegów wentylatora ( skutkuje to nieraz przeciązeniem tego obwodu i przepalaniem się bezpiecznika- efekt brak radia i nadmuchu)
Jak masz firmowe radyjko to powinieneś mieć konfiguracje na kablach po wyjściu z radia do kostki z instalacji samochodu, chyba że to tą kostkę masz podłączoną w ten sposób, że tam masz zmostkowane te dwa przewody. Jutro wrzuce foto o co mi chodzi bo teraz już spać uciekam
Sprawdź za radiem bo może kabel ACC i kabel BAT masz połączone (na zdjęciu pioneer'ek) w panasonicu jest podobnie tylko inne końcóweczki są
Natiomast jeżeli masz pokombinowane z kostką to takim prostym i doraźnym sposobem (brat tak miał jak miał zrąbane radio które cały czas prąd żarło bo go pobierało na końcówkę mocy) jest wpięcie przełącznika w przewód ACC między radiem a kostką, lub... szukanie dalej
Powodzenia
Sprawdź za radiem bo może kabel ACC i kabel BAT masz połączone (na zdjęciu pioneer'ek) w panasonicu jest podobnie tylko inne końcóweczki są
Natiomast jeżeli masz pokombinowane z kostką to takim prostym i doraźnym sposobem (brat tak miał jak miał zrąbane radio które cały czas prąd żarło bo go pobierało na końcówkę mocy) jest wpięcie przełącznika w przewód ACC między radiem a kostką, lub... szukanie dalej
Powodzenia
Chyba sie wyjasnilo
Mam radyjko Sony CDX-S22. Wczoraj znalazlem nad przekaznikiem po lewej od 343 (taki sam duzy) ladne miejsce do wpiecia na 12v po stacyjce. Zrobilem sobie ladny kabelek z bezpiecznikiem 5A. popodpinalem wszytko i.... na samym bat ciagnie menda 0,12A.
Tak sobie przypominam, ze kiedys jak mialem stary akumulator (od 2 mcy mam nowy mocniejszy) - to nie mialem problemu z rozladowywaniem - wszystko wskazuje ze cos walnelo w radyjku.
Jest chyba gwarancja jeszcze to sie upomne.
Mam radyjko Sony CDX-S22. Wczoraj znalazlem nad przekaznikiem po lewej od 343 (taki sam duzy) ladne miejsce do wpiecia na 12v po stacyjce. Zrobilem sobie ladny kabelek z bezpiecznikiem 5A. popodpinalem wszytko i.... na samym bat ciagnie menda 0,12A.
Tak sobie przypominam, ze kiedys jak mialem stary akumulator (od 2 mcy mam nowy mocniejszy) - to nie mialem problemu z rozladowywaniem - wszystko wskazuje ze cos walnelo w radyjku.
Jest chyba gwarancja jeszcze to sie upomne.
Probowalem sie raz jeszcze przyjrzec kablom i radyjku - zglupialem mocno.
Jak juz pisalem jakis czas temu znalazlem miejsce do wpiecia na 12V po stacyjce. Podpialem zatem do czerwonego ten sygnal, a stale zasilanie do zoltego (w kostce iso).
Tak jak pisalem ciagnie przy wylaczonym (0,13A), ale jest jeszcze jedno dziwne cos - jak radio gra i je wylacze i wyjme kluczyk ze stacyjki - z glosnikow wydaje sie cos jakby sygnal bledu - kilka powtarzajacych sie bledow (jak byly podpiete oba na stale nic takiego nie bylo).
Pomyslalem, ze moze zolty i czerwony mam odwrotnie - podpialem wiec odwrotnie i "prawie" dobrze - pradu nie bierze (0,02A po wyjeciu kluczyka), radio dziala tylko po wlaczeniu zaplony, ale ... memo nie dziala i za kazdym wlaczeniem zaplonu jest reset....
Na tymczasowo bede mial chyba tak podpiete bo lepiej ustawiac za kazdym razem stacje niz ladowac akumulator nonstop (sprawdzilem, ze wzroslo mi spalanie z 5,7 w mieszanym na o litr wiecej).
Przyznam, ze jesli to radio jest zepsute to jakos mocno finezyjnie chyba...
Niestety nie mam drugiego zeby podpiac i sprawdzic czy to wina radia.
Jakies pomsyly?
Jak juz pisalem jakis czas temu znalazlem miejsce do wpiecia na 12V po stacyjce. Podpialem zatem do czerwonego ten sygnal, a stale zasilanie do zoltego (w kostce iso).
Tak jak pisalem ciagnie przy wylaczonym (0,13A), ale jest jeszcze jedno dziwne cos - jak radio gra i je wylacze i wyjme kluczyk ze stacyjki - z glosnikow wydaje sie cos jakby sygnal bledu - kilka powtarzajacych sie bledow (jak byly podpiete oba na stale nic takiego nie bylo).
Pomyslalem, ze moze zolty i czerwony mam odwrotnie - podpialem wiec odwrotnie i "prawie" dobrze - pradu nie bierze (0,02A po wyjeciu kluczyka), radio dziala tylko po wlaczeniu zaplony, ale ... memo nie dziala i za kazdym wlaczeniem zaplonu jest reset....
Na tymczasowo bede mial chyba tak podpiete bo lepiej ustawiac za kazdym razem stacje niz ladowac akumulator nonstop (sprawdzilem, ze wzroslo mi spalanie z 5,7 w mieszanym na o litr wiecej).
Przyznam, ze jesli to radio jest zepsute to jakos mocno finezyjnie chyba...
Niestety nie mam drugiego zeby podpiac i sprawdzic czy to wina radia.
Jakies pomsyly?
Szczerze mówiąc to nie bardzo widzę związek zepsutego radia ze spalaniem a już na pewno nie takim dużym. Nie wiem co byś musiał po włączać żeby disel litr na 100 km. więcej wychlipał. Jak już kiedyś pisałem nie jestem zwolennikiem podłączania się "gdzie kolwiek" bo rodzi to potem dziwne problemy. Jeśli chodzi o 12 V po stacyjce to jest w skrzynce bezpieczników kilka wolnych pinów do których spokojnie możesz się podpiąć. A co do samego radia to wiele razy podłączałem radyjka bez opcji 12 V po stacyjce czyli ACC i zawsze wszystko działało bez rozładowywania aku. Z tego co pamiętam to w panasonic'u jest opcja ACC do ustawienia w radiu z tym że nie wolno jej włączać jak nie ma w stacyjce takiego położenia kluczyka bo właśnie rozładuje aku.