A wiec i mnie sytacja zmusza do zaczerpniecia informacji od Was.
Problem pierwszy : Audiczka kopci na czarno przy dodaniu gazu.
widac wyrazny wyciek oleju ale dokladnie nie wiem czy to z pod glowicy czy z rozrządu.
pytanie mi sie nasówa czy to moze byc problem.
Czy to moze katalizator badz EGR czy moze wtryski czy porpostu TD tak ma ze kopci sobie.
Koncowka wydechu czarna co swiadczy o wyplówaniu oleju.
Problem drugi :
Zgrzyta mi skrzynia przy wbijaniu trójki. Teraz wyjasnienie ..
jak wbijam z dwójki na trojkę wybijajac na luz i dopiero wbijajac 3 to nie zgrzyta i ladnie bez problemu wchodzi. Bez robienia przerwy na luziku slychac zgrzyt.
W przypadku redukcji z czwórki na tójke zgrzyta zawsze.
Dodatkowo wyciagnolem impulsator i mialem problem z wsadzeniem go na swoje miejsce.
Wziolem srubokret z magntyczna koncowka i okazalo sie ze znajduja sie tam opilki .
Czy konieczna jest wymiana skrzyni w takim przypadku ????
jak tak to czy podejdzie mi skrzynia od 1.6 TD lub 1.9 TDI ????
problem trzeci :
nie dziala predkosciomierz.
na impulsatrze widac przetarcie wiec prawdopodobnie to on jest powodem ale do tego zauwazylem ze wtyczka od impulsatora lekko pognila .... wiec nie wiem co teraz czy wymiana wtyczki i przewodu czy wystraczy impulsator sam zmienic ???
czekam na wasze opinie i wasze propozycjie z góry dziekuje.
[80 B4 1.9 TD] - kilka problemow
Re: [80 B4 1.9 TD] - kilka problemow
Nie prawda mamy ten sam silnik koncówka wydechu jest obkopcona i to nie musi być wypluwanie oleju :!:Deamon pisze:
Koncowka wydechu czarna co swiadczy o wyplówaniu oleju.
Po prostu przy ostrym bucie końcówka sie brudzi i tyle a jezeli nie jest czyszczona to efekt jest jaki jest :roll:
Co do problemu z zegarami to czekamy na Specjaliste czyli Cobre niech on sie wypowie
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Co do kopcenia przyczyn moze byc mnustwo, od lejacego wtrysku poprzez zbyt małe cisnienie doładowania, po zle ustawiony kat, a kończac na złym paliwie i zbyt duzej dawnec. Natomiast co do pobierania oleju to raczej nie mozesz stwierdzic po smaej końcówce wydechu i na tej podstawie stwiedzić ze go pali, olej sprawdzasz na bagnecie i wtedy wyraznie widac czy go ubywa czy nie, jesli masz wyciek ten o którym piszesz i leje naprawde duzo to równiez jest przyczyna ubytków oleju... (odrazu napisz dokładniej w krótym miejscu jest ten wyciek- bo z tego co napisałes wyobrazam sobie go z czoła silnka - gdzie również moze ciec z uszczelki pod klawiatura, badz z uszczelniacza wału nie pomijajac również glowicy). Kolejan sprawa ubywanie oleju moze byc spowodowane zurzyciem silnka (tak jak pisza to koeldzy, być moze stare juz uszczelniacze badz turbinka łyka juz swoje - kolejna sprwaw jest tak ze jesli pałujesz auto i nie postepujesz z godnie z zasadami to równiez łyknie Ci duze ilosci oleju - to tak nawiasem).Deamon pisze:Problem pierwszy : Audiczka kopci na czarno przy dodaniu gazu.
widac wyrazny wyciek oleju ale dokladnie nie wiem czy to z pod glowicy czy z rozrządu.
pytanie mi sie nasówa czy to moze byc problem....
Deamon pisze:Problem drugi :
Zgrzyta mi skrzynia przy wbijaniu trójki. Teraz wyjasnienie ..
jak wbijam z dwójki na trojkę wybijajac na luz i dopiero wbijajac 3 to nie zgrzyta i ladnie....
Tu również obstawiałbym kończacy sie synchronizator 3 biegu tak jak ppodopowiada Ci to kolega jasiekddd, a najlepszym na to dowodem jest to ze prestaje Ci zgrzytać kiedy wrzucisz na luz - tzn kiedy wyhamujesz skrzynie z obrotów, pewnie tak samo zachowa sie jesli przytrzymasz noge dłuzej na sprzegle i poczekasz az zmneijsza sie obroty skrzyni...
Nie odrazu ale im predzej to naprawisz tym lepiej, bo jesli stanie sie tak ze urwie sie fragment synchronizatora to mozesz narobić sobie biedy a dodatkowo narobisz ja sobie jak stanie sie to daleko od domu a auto nagle stanie. Skrzynia z 1.6 i z 1.9 podejdzie bez problemu, z tym ze moga być róznice w srednicy półosi (samych ich mocowań - tych kielichów) wiec wtedy wystarczy przełozyc mocowania półosi i po sprawie.Deamon pisze:Czy konieczna jest wymiana skrzyni w takim przypadku ????
jak tak to czy podejdzie mi skrzynia od 1.6 TD lub 1.9 TDI ????
Deamon pisze:problem trzeci :
nie dziala predkosciomierz.
na impulsatrze widac przetarcie wiec prawdopodobnie to on jest powodem ale do tego zauwazylem ze wtyczka od impulsatora lekko pognila ....
Nim coś zmienisz i zaczniesz wydawać pieniadze, proponuje wziasc kawałek kabla wpiac sie nim powyżej uszkodzeń i sprawdzić na którko czy winna jest wiazka czy sam czujnik, po tym zabiegu bedizesz widział czego szukac. <ok>
Dziekuje za Wasze wyczerpujace wypowiedzi.
Wiec tak moc auta nie spadla przynajmniej mi sie tak wydaje.
No oleju troszke bierze ale nie wiem czy silnik go wciaga czy tez wyrzuca ... bo szczerze mowiac widac ze silnik jest mokry i to w okolicach rozrzadu na wysokosci uszczelki pod glowica ...przy rozrzadzie wiec nie wiem .
Co do kopcenia kopci jak dostaje buta wtedy jak z kotlowni na czarno
Jeszcze raz dziękuje za wyczerpujace odpowiedzi i porady .
pozdrawiam Deamon
Wiec tak moc auta nie spadla przynajmniej mi sie tak wydaje.
No oleju troszke bierze ale nie wiem czy silnik go wciaga czy tez wyrzuca ... bo szczerze mowiac widac ze silnik jest mokry i to w okolicach rozrzadu na wysokosci uszczelki pod glowica ...przy rozrzadzie wiec nie wiem .
Co do kopcenia kopci jak dostaje buta wtedy jak z kotlowni na czarno
Jeszcze raz dziękuje za wyczerpujace odpowiedzi i porady .
pozdrawiam Deamon