Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 RU LPG] duże spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Frachu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 13 gru 2006, 17:19
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Frachu » 01 maja 2008, 15:31

Moze po nie w czasie ale u mnie też sciągneli ta rure co doprowadza cieple powietrze z kolektora a i rure od zimnego skierowali w strone przeciwna do kierunku jazdy. Wydawało mi sie to mało sitotne ale jak Krisch napisał to uświadomilem sobie ze moze sie przycinaćten silownik co steruje dopływem cieple zimne pow, a i wydaje mi sie ze ciepłe powietrze jest uboższe w tlen- jesli sie myle to poprawcie mnie.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 01 maja 2008, 21:45

Ciepłe powietrze jest lżejsze od zimnego , czyli w danej jednostce objętości jest mniej ciepłego powietrza a co za tym idzie i tlenu w nim zawartego .

talka06
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 29 sty 2008, 19:45
Lokalizacja: okolice Nysy

Post autor: talka06 » 01 maja 2008, 22:06

witam ja tez mam podobny roblem i powiedziano mi ze to wina gaznika i ze filtr bierze lewe powietrze i ze mam sobie wymienic gaznik i przejechac sie do autoryzowanej stacji

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 01 maja 2008, 22:10

talka06 pisze:powiedziano mi ze to wina gaznika i ze filtr bierze lewe powietrze i ze mam sobie wymienic gaznik i przejechac sie do autoryzowanej stacji
Chwila jak przez gażnik . Przecież to szczelne aluminium . Rozumie przez podstawe , gumowa może popenkać , albo jakiś wężyk lub rurka , ale gażnik na gazie jest w sumie nie potrzebny.

Gerpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 06 kwie 2007, 02:50
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: Gerpi » 05 maja 2008, 19:55

A czy na spalanie może mieć także wpływ nieszczelność uszczelki pokrywy zaworów?? Widzę,że mi tam dość konkretnie cieknie ,ale oleju nie ubywa za bardzo więc narazie tak jeżdżę tym bardziej,że nie wydaje mi się, żeby to miało jakieś większe znaczenie.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 05 maja 2008, 22:01

Gerpi pisze:A czy na spalanie może mieć także wpływ nieszczelność uszczelki pokrywy zaworów??
Zadnego, jedynie na spalanie oleju :-P

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 maja 2008, 22:16

bartek18150 pisze:Zadnego, jedynie na spalanie oleju
Myślę jednak, że to zależy od typu silnika. W tym konkretnym silniku rzeczywiście chyba nie ale np. w ABK lub innym wielopunkcie może to powodować zasysanie lewego powietrza, a więc i zły dobór mieszanki. Tak mi się wydaje.

Awatar użytkownika
lukeranger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 16 sty 2008, 14:42
Lokalizacja: Olsztyn

problem z gazem

Post autor: lukeranger » 20 maja 2008, 15:59

Witam!
Pozwólcie Panowie, że sie podczepie pod temat. W mojej Audiczce również mam problem z gazem. Przede wszystkim spalanie, w cyklu mieszanym spala mi koło 12 litrów i najśmieszniejsze jest to, że praktycznie nie ma różnicy w spalaniu po mieście czy w trasie, może nie cały litr, ale to różnie. Druga sprawa to problem z odpaleniem na gazie, ostatnioi to już wogóle się pogorszyło, muszę kręcić ze trzy albo cztery razy żeby zapalił i to też nie zawsze, najczęściej daje za wygraną i przełączam na benzynkę i od razu odpala, od pierwszego cyknięcia. Kolejny problem to to że na gazie nie trzyma obrotów, po odpaleniu trochę czasu trwa zanim wejdzie na swoje obroty (900-1000), tak to ledwo się kręci (200-300). Później jak już jadę pomimo że się rozchodził i zatrzymam się to znowu powtórka z rozrywki, obroty spadają, następnie jak ruszam muszę dodać więcej gazu bo się dławi. No i ostatnia sprawa to to że pod czas jazdy silnik dławi się i szarpie, oczywiście wszystko pod czas jazdy na gazie, bo jeśli chodzi o benzynę to śmiga prawie jak F1 :mrgreen: nie ma wówczas żadnych problemów. Osobiście podejrzewam, że to wszystko wina mieszalnika, jak już kupiłem furę to widać było, że coś musiało być robione z mieszalnikiem bo jest zaklejony silikonem, no i drugi powód mojego podejrzenia to to że przy próbie jakiejkolwiek regulacji niskich obrotów śrubą przy mieszalniku nie ma żadnej reakcji, czy ją całkiem wkręce czy będę wykręcał, jedynie jak już całkiem wykręce śrubę to silnik gaśnie.
Proszę o opinie co koledzy o tym sądzą, czy również uważacie że to wina mieszalnika i nadszedł jego kres? Bo w przyszłym miesiącu planuje jego wymianę.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 maja 2008, 17:49

czy również uważacie że to wina mieszalnika i nadszedł jego kres? Bo w przyszłym miesiącu planuje jego wymianę.
Przede wszystkim co masz na myśli pisząc "mieszalnik"? Jeśli chodzi Ci o reduktor (parownik) to napisz jeszcze co to za "zwierz" (producent). W zależności od producenta może być różna żywotność reduktora. Ponieważ jak widzę odpalasz od razu na gazie, a więc jego żywotność znacząco spadła i obawiam się, że rzeczywiście należy mu się wymiana.

Awatar użytkownika
lukeranger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 16 sty 2008, 14:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lukeranger » 20 maja 2008, 23:12

Chodzi oczywiście o parownik (reduktor) :) Parownik jest marki BRC model AT90E i z tego co sie doczytałem to rok produkcji 2000. Nie wiem jak wcześniej był użytkowany, jak odpalany, czy na gazie czy na benzynie, bo ja jestem właścicielem tego autka od 7 miesięcy i jeśli chodzi o odpalanie to zacząłem odpalać na gazie jak się zrobiło trochę cieplej, ale takie problemy z odpalaniem są od początku.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 maja 2008, 07:58

8 lat dla reduktora to bardzo dużo. Dla BRC szczególnie. Wymień reduktor, przy okazji wymień filtr gazu i powietrza, a po wymianie porządna regulacja z użyciem analizatora spalin, a nie kręcenie "na pałę" śrubkami.

Awatar użytkownika
lukeranger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 16 sty 2008, 14:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lukeranger » 21 maja 2008, 11:09

sie rozumie że po wymianie na regulację ;-) teraz próbowałem różnych kombinacji, bo chciałem sprawdzić czy będzie jakaś różnica, no i żeby się upewnić że to przyszedł czas na wymianę reduktora :-> Filtr gazu oczywiście też będzie nowy, a powietrze to nie dawno wymieniałem.
Dzięki za opinię i pomoc. Pozdrawiam!

arden

[b4 8C] duże spalanie

Post autor: arden » 31 paź 2008, 17:53

witam
mam prośbę otóż niedawno kupiłem audi b4 z 92 roku na gazie poj 2,3l
Osobiście nigdy nie chciałem kupic audi , polowałem raczej na carine ale namówił mnie znajomy i kupiłem. Przez pewien czas byłem zadowolony. Auto jest super (przesiadłem się z escorta ) ... do czasu gdy okazało sie że w mieście pali mi 19-20l(najczesciej odcinki 10 km predkosc ok 60 km/h, w korkachstoje b rzadko ) gazu a na trasie 13-14l przy prędkości 80 km/h.

wymienilem filtr gazu i powietrza , przewody wn , świece, i oczywiście regulacja gazu.
Teraz pali ok 19l :( - zaden postep
pozatym silnik mi sie nie zbiera za bardzo jest jakby mulowaty na te 133kM (carina to sie zbierala)i jak przyspieszam to przyspiesza nierowno.

czy on ma mi tyle palic?
Poratujcie mnie trochę chłopaki bo auto mi sie cholernie podoba i nie chce za bardzo z niego schodzic. Co moge jeszcze zrobic?
ps nie wiem czy to cos da ale na szybie mam napis procon ten (nie wiem czy to nie jakis inny silnik a mechanik u ktorego bylem powiedzial ze samochod ten z tym silnikiem nie powinien widziec gazu. :( i co tu teraz zrobic?
Ostatnio zmieniony 31 paź 2008, 18:29 przez arden, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 31 paź 2008, 18:16

spoko spoko będziesz zadowolony :mrgreen:
1. Co to za instalacja gazowa, która generacja i czyja produkcja?
2. procon ten-w skrócie jest to system linek które podczas zderzenia odciągają kierownicę.
3. popraw temat, prawidło np: [b4 8C] duże spalanie
4. masz coś takiego jak Szukaj search.php u góry strony, uzyj tego i poczytaj trochę bo jest to temat bardzo popularny.
5. Pomożemy <ok>

arden

[b4 8C] duże spalanie

Post autor: arden » 31 paź 2008, 18:35

to co mogę jeszcze zrobić?
Bo ze względu na duże spalanie audi stoi mi pod blokiem a ja przesiadłem sie na golfa zony.
jak ktoś ma warsztat to mogę dojechać .
a instalacja ma srobke do regulacji ale ma tez jakis komputer dawka sterowana jest elektronicznie. na wezyku obok srobki do regulacji jest takie czarne cos co tez steruje ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl