Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Za duza bieze oleju ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Koras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 20 mar 2007, 19:36

[B4 2.0 ABT] Za duza bieze oleju ?

Post autor: Koras » 02 maja 2008, 18:38

tak jak w opisie mam B4 ABT 2110.000 Km przebiegu i tu moje pytanie co 1000 KM musze mu dolac litr oleju na poczatku myslałem ze cieknie wymieniłem uszczelke pod miska i głowica i problem nie znikną myslałem ze silnik mam do remontu ale tesc ma znajomego który ma taki sam problem i moje pytanie brzmi czy to normalne czy nie ?

dawid_gti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 maja 2008, 19:35

Post autor: dawid_gti » 02 maja 2008, 18:44

to raczej uciążliwe ze tyle bierze... jak niema innych wycieków to sprawdz mu kompresje (i tutaj z próbą olejową) ...wtedy bedziesz wiedział czy pierscionki czy uszczelniacze (jak uszczelniacze to lajt).

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 02 maja 2008, 18:57

Miałem to samo. Stawiam na uszczelniacze zaworów w moim przypdaku ich wymiana pomogła i jak narazie prawie zero zużycia oleju.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 02 maja 2008, 19:06

ja robiłem kapitalkę głowicy i dalej bierze olej chyba trzeba będzie się zabrac za pierścionki. Czy ktoś wie jakie są najlepsze uszczelniacze zaworowe? ja zakładałem victor reinz...

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 02 maja 2008, 19:32

kokolino1 pisze:Miałem to samo. Stawiam na uszczelniacze zaworów w moim przypdaku ich wymiana pomogła i jak narazie prawie zero zużycia oleju.
Dokładnie, wymień uszczelniacze i powinno pomóc, tak to już jest przy tym przegiegu ~ 200 tys

uwe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 kwie 2008, 00:22

Post autor: uwe » 04 maja 2008, 20:36

ja bym zaczoł od zmierzenia ciśnienia na cylindrach jeżeli jest powyżej 10 to wymień uszczelniacze zaworów.

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 04 maja 2008, 21:10

uwe pisze:ja bym zaczoł od zmierzenia ciśnienia na cylindrach jeżeli jest powyżej 10 to wymień uszczelniacze zaworów.
Pierścienie tzw olejowe nie mają nic wspólnego z kompresją i tu jest problem.
Bez zdejmowania głowicy to tylko stan świec możesz ocenić czy nie mają nagaru i jak wyglądają,to podpowie trochę o stanie pierścieni zgarniających.

Zajcew
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 15 kwie 2008, 21:47

Post autor: Zajcew » 15 cze 2008, 13:24

uszczelniacze zaworowe do wymiany

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 24 cze 2008, 21:44

Ja wymieniłem uszczelniacze na zaworach i za bardzo nie pomogło, w najbliższym czasie mam zamiar wymienić pierścienie. Najciekawsze jest jak wlałem naftę na tłoki i olej wymieszał się z naftą to zużycie oleju zmniejszyło się, prawdo podobnie było to spowodowane tym ze nafta rozpuszcza nagar (możliwe że są zużyte pierścienie olejowe i szybko brudzą się nagarem).

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 25 cze 2008, 20:28

kokolino1 pisze:Miałem to samo. Stawiam na uszczelniacze zaworów w moim przypdaku ich wymiana pomogła i jak narazie prawie zero zużycia oleju.
tak samo u mnie tylko że na 10000km ok. 0.7 łyknął :-)

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 27 cze 2008, 23:41

a moja niunia łykała blisko 1,5 litra oleju na 1000 km, ale tak jak u kolegów: wymiana uszczelniaczy załatwiła sprawę, choć przygotowany byłem na pierścieniowanie :-P ale się obyło :lol:
pozdrawiam 8-)

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 15 lip 2008, 21:10

Mam takie pytanie, czym najlepiej zalać silnik żeby go oczyścić z nagaru?? Bo wydaje mi się ze winą za branie oleju jest, że pierścienie są oblepione nagarem i nie zbierają dokładnie oleju.

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 15 lip 2008, 22:32

ja bym nie polecał "płukania " silnika z nagaru bo dopiero wycieki się mogą zacząć. to raczej mało prawdopodobne by przyczyną "brania oleju" był nagar na pierścieniach. a jakiego oleju używasz teraz?
pozdrowienia :-)

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 16 lip 2008, 08:03

mobil super s półsyntetyk

[ Dodano: 2008-08-20, 22:51 ]
Dzisiaj wiozłem się za wymianę pierścieni, olejowe były styrane, ale czy przestanie brać olej okaże się w przyszłości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl