[b4 2,0 ABK +LPG] tarcza sprzęgłowa się kończy
[b4 2,0 ABK +LPG] tarcza sprzęgłowa się kończy
Witam. Koledzy proszę o poradę kończy mi się tarcza sprzęgła i moje pytanko czy mam wymienić cały komplet sprzęgła tzn.: tarcza, docisk i łożysko czy mogę tylko samą tarczę wymienić. Mam takie objawy że wysoko mi bierze sprzęgło co utrudnia podjazdy z małą prędkością takie np: parkowanie w garażu i taki jeszcze objaw jak sobie jadę powoli i chcę dalej kontynuować jazde wkładam 1 i puszczam powoli to zaczyna szarpać autkiem np: przed skrzyżowaniem czy rondem wkurza trochę.
Proszę o pomoc i dzięki z góry :roll:
Proszę o pomoc i dzięki z góry :roll:
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dokładnie i jeszcze czekanie na to kiedy reszta padnie. W\g mnie również jak wymieniać to calość po co później żyć w niepewności.audiktom pisze:Moim zdaniem również wszystko, jak już się rozdziera to bym wymienił całość, jeśli tarcza sie kończy to nie wiadomo kiedy reszta! i rozbiórka na nowo cię będzie czekać gdy by coś się działo.
witam.
w intercarsie koszt kompletu ok 700-800zl plus robocizna to wyjdzie ok. 1000zl.chyba ze sam bedziesz rozbieral. takze koszty nie sa takie male. jak juz rozbierzesz to sprawdzisz jak to wyglada-glownie docisk. jezeli jest ok to wymien tylko tarcze i lozysko.docisk zuzywa sie najmniej,no chyba, że nity w tarczy juz wystawaly,sprezyna pekla itp. i porysowalo tarcze to wtedy wszystko wymien.
w intercarsie koszt kompletu ok 700-800zl plus robocizna to wyjdzie ok. 1000zl.chyba ze sam bedziesz rozbieral. takze koszty nie sa takie male. jak juz rozbierzesz to sprawdzisz jak to wyglada-glownie docisk. jezeli jest ok to wymien tylko tarcze i lozysko.docisk zuzywa sie najmniej,no chyba, że nity w tarczy juz wystawaly,sprezyna pekla itp. i porysowalo tarcze to wtedy wszystko wymien.
do ABK sprzęgło 228mm
jakieś włoskie badziewie 310 zł
LUK 428 zł
Sachs 530 zł
robota 300zł
Ceny podane dla kompletu.
lepiej wymienić komplet i jest spokój, przy jednej robocie, przynajmnie nie wyskoczy niespodzianka.
Wymieniałem sprzęgło w ABK u kolegi Ogr
miał robione trochę wcześniej to samo tylko wymieniana była tylko tarcza.
padło łożysko i słoneczko w docisku było zryte.
teraz sprzęgło chodzi jak masełko
a szumi łożysko wyciskowe ? (charakterystyczny szum przy naciskaniu/puszczaniu sprzęgła na biegu jałowym)
jakieś włoskie badziewie 310 zł
LUK 428 zł
Sachs 530 zł
robota 300zł
Ceny podane dla kompletu.
lepiej wymienić komplet i jest spokój, przy jednej robocie, przynajmnie nie wyskoczy niespodzianka.
Wymieniałem sprzęgło w ABK u kolegi Ogr
miał robione trochę wcześniej to samo tylko wymieniana była tylko tarcza.
padło łożysko i słoneczko w docisku było zryte.
teraz sprzęgło chodzi jak masełko
a szumi łożysko wyciskowe ? (charakterystyczny szum przy naciskaniu/puszczaniu sprzęgła na biegu jałowym)
na co zwrócić uwagę ??
tzn na co zwócić iuwagę mechanikowi który Ci to zrobi:
1. Zeby uzył smaru na wałku sprzęgłowym
2. j/w tylko posmarował tulejkę po której chodzi łozysko wyciskowe
3. j/w tylko posmarował miejasca łapy sprzęgła w których chodzi wysprzęglik i łożysko wyciskowe
zeby umiejętnie założyć tarczę sprzęgła, odpowienią ją wycentrować względem osi wałka sprzęgłowego. dokręcić docisk odpowiednią siłą
można wymieniać dużo opcji....
co do firmy sprzęgła to wg mnie liczą się tylko LUK i Sachs
Valeo jest zbyt drogie a różnica miedzy innymi jest znikoma (czyt. niezauważalna)
szczerze polecam LUK'a naprawdę solidne sprzęgła.
Sachs podobno lepszy ale nie odczułem żadnej różnicy poza tym, że łożysko w Sachsie jest trochę cichsze z racji kompozytowej powłoki (zamiast metalowej) która dociska do Słoneczka docisku, Która i tak czy siak się wytrze i bedzie jak zwykłe w LUK'u
pozatym cena chyba jest wiadoma... płacisz za firmę.
Zamienników (za miseczkę ryzu) to nawet nie kupuj, chyba ze wymieniasz bo planujesz sprzedać auto ... (ahh te praktyki monopolistyczne :roll: )
tzn na co zwócić iuwagę mechanikowi który Ci to zrobi:
1. Zeby uzył smaru na wałku sprzęgłowym
2. j/w tylko posmarował tulejkę po której chodzi łozysko wyciskowe
3. j/w tylko posmarował miejasca łapy sprzęgła w których chodzi wysprzęglik i łożysko wyciskowe
zeby umiejętnie założyć tarczę sprzęgła, odpowienią ją wycentrować względem osi wałka sprzęgłowego. dokręcić docisk odpowiednią siłą
można wymieniać dużo opcji....
co do firmy sprzęgła to wg mnie liczą się tylko LUK i Sachs
Valeo jest zbyt drogie a różnica miedzy innymi jest znikoma (czyt. niezauważalna)
szczerze polecam LUK'a naprawdę solidne sprzęgła.
Sachs podobno lepszy ale nie odczułem żadnej różnicy poza tym, że łożysko w Sachsie jest trochę cichsze z racji kompozytowej powłoki (zamiast metalowej) która dociska do Słoneczka docisku, Która i tak czy siak się wytrze i bedzie jak zwykłe w LUK'u
pozatym cena chyba jest wiadoma... płacisz za firmę.
Zamienników (za miseczkę ryzu) to nawet nie kupuj, chyba ze wymieniasz bo planujesz sprzedać auto ... (ahh te praktyki monopolistyczne :roll: )