[80 B4 2.0 ABK + inst gaz] Temp. silnika
[80 B4 2.0 ABK + inst gaz] Temp. silnika
Witam, jest tu nowym użytkownikiem, nie znalazłem podobnego postu na forum więc piszę.
Mam to co widać w temacie, ale wydaje mi się że silnik się niedogrzewa, 90 C łapie tylko przy ostrzejszym pogonieniu koników, lub na postoju. Przy normalenj jeździe (jaką ja preferuje) tak 90 - 130 km/h i ok 3000 obr. silnik łąpie 70 C a czasem nawet do 50, myślałem że to termostat, ale po wymianie w/w ustrojstwa tylko szybciej się do tych 70 dogrzewał, jednakże przy tych 90 C to poprostu silnik ma taki power że mucha nie siada i najrówniej pracuje. Mam w/w Audi od jakiś 2 tyg. ale wszystkie moje inne samochodziki to do 90 się dogrzewały bez żadnego problemu. Więc pytam się czy to norma dla tego silniczka czy po prostu jakieś inne ustrojstwo szwankuję, a może za niskie obr. trzymam (3000 - 4500). Z góry dziękuje za pomoc.
Mam to co widać w temacie, ale wydaje mi się że silnik się niedogrzewa, 90 C łapie tylko przy ostrzejszym pogonieniu koników, lub na postoju. Przy normalenj jeździe (jaką ja preferuje) tak 90 - 130 km/h i ok 3000 obr. silnik łąpie 70 C a czasem nawet do 50, myślałem że to termostat, ale po wymianie w/w ustrojstwa tylko szybciej się do tych 70 dogrzewał, jednakże przy tych 90 C to poprostu silnik ma taki power że mucha nie siada i najrówniej pracuje. Mam w/w Audi od jakiś 2 tyg. ale wszystkie moje inne samochodziki to do 90 się dogrzewały bez żadnego problemu. Więc pytam się czy to norma dla tego silniczka czy po prostu jakieś inne ustrojstwo szwankuję, a może za niskie obr. trzymam (3000 - 4500). Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2007, 14:24 przez t-omash, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn
to nie jest norma. Jeżeli termostat wymieniony i działa poprawnie to pozostaje czujnikk temp. ale jest to mało prawdopodobne bo jest oddzielny na zegary i oddzielny dla ECU a piszesz że przy 90 na zegarze chodzi najlepiej, czyli obydwa czujniki funkcjonują jednakowo. (no chyba że obydwa uwalone w co szczerze wątpię)
może ten nowy termostat jakiś wadliwy
może ten nowy termostat jakiś wadliwy
Ja mam podobnie. Podczas jazdy wskazówka nie wchodzi wyżej niż na 70 C. Jak pochodzi na postoju to wskoczy na 80 C zaskoczy wentylatorek, zrzuci trochę temp. wyłaczy i tak w kółko. Mierzyłem laserkiem temp, przy wskazaniu wskaźnika na desce 70 C na głowicy było 85 C a więc czujnik zaniża, ale narazie tego nie ruszam. Oryginał około 100zł to niech sobie siedzi narazie ten, Pana Ku...yka nie chcę bardziej dorabiać.
Pozdrawiam
Szponi
Pozdrawiam
Szponi
Wiatrak chłodnicy tak delikatnie powyżej 90 C się włącza... a termostat nowy jest ze sklepu bo wymieniałem... co do wady termostatu to wątpie bo jest zauważalna różnica w czasie w jakim nagrzewa się do tych nawet 70 C i dochodzi do 90 w mieście, a na starym to te 70 C to już było coś, ponadto to na starym termostacie to jak włączony był nawiew to zbyt ciepło nie było, a teraz to i ciepło w kabinie jest... więc sam naprawdę już nie wiem co to może być, zasadniczo to wątpie aby czujnik był walnięty bo naprawdę czuć różnice jak już te 90 C (wg wskazań) ma, to całkiem inna kultura pracy silnika jest...
sprawdz czy przy tych 70 stopniach wszystkie rury od plynu chlodniczego sa cieple..jak tak to termostat jest lipny na sto procent,bo jest bez prerwy duzy obiego otwarty,ja tak mialem u siebie...t-omash pisze:Wiatrak chłodnicy tak delikatnie powyżej 90 C się włącza... a termostat nowy jest ze sklepu bo wymieniałem... co do wady termostatu to wątpie bo jest zauważalna różnica w czasie w jakim nagrzewa się do tych nawet 70 C i dochodzi do 90 w mieście, a na starym to te 70 C to już było coś, ponadto to na starym termostacie to jak włączony był nawiew to zbyt ciepło nie było, a teraz to i ciepło w kabinie jest... więc sam naprawdę już nie wiem co to może być, zasadniczo to wątpie aby czujnik był walnięty bo naprawdę czuć różnice jak już te 90 C (wg wskazań) ma, to całkiem inna kultura pracy silnika jest...
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
mrx1983, dobrze kaszle.
Najprawdopodobniej masz lipny mimo ze nowy termostat.
Termostat działą, woszem, ale źle. Otwiera za wcześnie.
Nie ma bata, musi byc ~90 stopni. Wiem, bo przerabiałem to na wlasnej skorze.
Najprawdopodobniej masz lipny mimo ze nowy termostat.
Termostat działą, woszem, ale źle. Otwiera za wcześnie.
Nie ma bata, musi byc ~90 stopni. Wiem, bo przerabiałem to na wlasnej skorze.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2007, 15:58 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
No nie do konca.PABLO pisze:A u mnie jest tak: W czasie jazdy temperatura jest 70stopni ale jak stoje na światłach szybko się nagrzewa do ok 100stopni i zapala się lampka ciśnienia oleju. To chyba termostat do wymiany
Po 1 wentylator Ci sie nie wlacza
Po 2 nie powinno sie zapalac cisnienei oleju
Sprawdz czy przy takiej temperatirze caly obieg jest gorący tj wszystkie rury i czy bardzo gorące powietrze bucha Ci z nagrzewnicy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Siema, ja dzisiaj bede prawdopodobnie wymieniac ten czujnik temp. i z tego co wiem to u mnie on jest jak stane przed samochodem to po lewej stronie czyli po stronie gdzie jest kolektor, idz po brzegu chłodnicy w dół i bedzie takie cos wystawac z wejsciem na kostke(u mnie ma to wejscie jasno niebieskie, da sie to zauwazyc bez problemu) i do tego dwa kable idą...t-omash pisze:Już wiem co u mnie jest... nie jest to bynajmniej termostat... dziś całkiem padł mi czujnik temperatury (ani drgnie skubaniec) więc muszę go wymienić, bo silnik sprawdziłem nagrzewa się już idealnie... zastanawiam się tylko gdzie jest ten czujnik...