[80 b3] Kilka pytań
[80 b3] Kilka pytań
Witam!
Zakładam taki troszkę ogólniejszy topic, żeby problemy rozwiązać na raz Szukałem kilkakrotnie na forum, ale odpowiedzi nie znalazłem.
Posiadam Audi 80 b3 rocznik 1987 z silnikiem 1.8.
Mam następujące problemy i zarazem pytania, co z tym zrobić:
1. Jak mam wyłączone radio to słyszę przy hamowaniu jak z tyłu w bagażniku coś puka. Nie jest to ani żaden klucz, koło czy inny lewarek, bo wyjąłem wszystko z bagażnika i dalej coś puka. Co ciekawe, jak nacisnę mocniej na tył samochodu, to też to słychac. Co to może konkretniej być? Czy to nie jest przypadkiem zawieszony spławik do wskazywania paliwa?
2. Kontrolka benzyny cały czas pokazuje mi 1/4 zbiornika przy włączonym silniku (nawet, jeśli mam więcej paliwa). W przypadku kiedy mam mniej paliwa, po prostu wskaźnik dziwnie się zachowuje, raz spada w dół raz znów jest na 1/4. O co chodzi? Oo
3. W samochodzie śmierdzi mi benzyną. Szczególnie jak otwieram okno i trochę przygazuję. Nawet jak jeżdżę na gazie. Co może być przyczyną tego i tak ewentualnie to rozwiązać?
4. W tylnich drzwiach jakoś dziwnie powpadały mi te "dinksy" do zamykania (nie wiem jak to nazwać :p). Z przodu mam normalnie i jest super, ale z tyłu jak zamknę, to są tylko delikatnie wysunięte i trudno je wyciągnąć żeby otworzyć drzwi. Jak sobie z tym poradzić?
5. Troszkę mi kierownica skrzypi. Próbowałem smarować ten plastik, bo myślałem, że to się po prostu ociera, ale nic nie dało. Trzeba rozkręcić kierkę i tam podłubać czy może coś innego?
Pozdrawiam
Gwayhyr
Zakładam taki troszkę ogólniejszy topic, żeby problemy rozwiązać na raz Szukałem kilkakrotnie na forum, ale odpowiedzi nie znalazłem.
Posiadam Audi 80 b3 rocznik 1987 z silnikiem 1.8.
Mam następujące problemy i zarazem pytania, co z tym zrobić:
1. Jak mam wyłączone radio to słyszę przy hamowaniu jak z tyłu w bagażniku coś puka. Nie jest to ani żaden klucz, koło czy inny lewarek, bo wyjąłem wszystko z bagażnika i dalej coś puka. Co ciekawe, jak nacisnę mocniej na tył samochodu, to też to słychac. Co to może konkretniej być? Czy to nie jest przypadkiem zawieszony spławik do wskazywania paliwa?
2. Kontrolka benzyny cały czas pokazuje mi 1/4 zbiornika przy włączonym silniku (nawet, jeśli mam więcej paliwa). W przypadku kiedy mam mniej paliwa, po prostu wskaźnik dziwnie się zachowuje, raz spada w dół raz znów jest na 1/4. O co chodzi? Oo
3. W samochodzie śmierdzi mi benzyną. Szczególnie jak otwieram okno i trochę przygazuję. Nawet jak jeżdżę na gazie. Co może być przyczyną tego i tak ewentualnie to rozwiązać?
4. W tylnich drzwiach jakoś dziwnie powpadały mi te "dinksy" do zamykania (nie wiem jak to nazwać :p). Z przodu mam normalnie i jest super, ale z tyłu jak zamknę, to są tylko delikatnie wysunięte i trudno je wyciągnąć żeby otworzyć drzwi. Jak sobie z tym poradzić?
5. Troszkę mi kierownica skrzypi. Próbowałem smarować ten plastik, bo myślałem, że to się po prostu ociera, ale nic nie dało. Trzeba rozkręcić kierkę i tam podłubać czy może coś innego?
Pozdrawiam
Gwayhyr
- Silvesters
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
- Lokalizacja: Zgorzelec
Ad 1) Sprawdz tuleje na belce (2 sztuki sa po jednej na strone), lub sprawdz amortyzatory
Ad 2) sprawdz czy plywak ci sie nie zawiesil, a to na 99% sie stalo
Ad 3) Sprawdz przewody paliwkowy
Ad 4) Chodzi ci pewnie o cyngle, sciagnij sobie tapicerke z drzwi i sprawdz czy nie jest nic zgiete a jak nie to je troche wykrec i juz (chyba sa wkręcane, ale nie jestem pewny)
Ad 5) Sam dales odpowiedz, musisz szukac
Pozdrawiam i powodzenia
Ad 2) sprawdz czy plywak ci sie nie zawiesil, a to na 99% sie stalo
Ad 3) Sprawdz przewody paliwkowy
Ad 4) Chodzi ci pewnie o cyngle, sciagnij sobie tapicerke z drzwi i sprawdz czy nie jest nic zgiete a jak nie to je troche wykrec i juz (chyba sa wkręcane, ale nie jestem pewny)
Ad 5) Sam dales odpowiedz, musisz szukac
Pozdrawiam i powodzenia
1. Slychac tak jakby pilka ping-pongowa latala w metalowym kuble wiec raczej nie amortyzatory. Tym bardziej, ze to slychac w bagazniku : d
2. W jaki sposób to zrobić, bo przyznam szczerze, że jestem zielony w takich sprawach.
3. OK
4. Jak zdjac tapicerke, zeby jej nie uszkodzic, bo w sumie myslalem o tym wczesniej ale nie chce niczego popsuc. W koncu pierwsze autko A co do wkrecania to juz probowalem i zebym sie skichal to nie moglem tego odkrecic
5. Tak tez zrobie
2. W jaki sposób to zrobić, bo przyznam szczerze, że jestem zielony w takich sprawach.
3. OK
4. Jak zdjac tapicerke, zeby jej nie uszkodzic, bo w sumie myslalem o tym wczesniej ale nie chce niczego popsuc. W koncu pierwsze autko A co do wkrecania to juz probowalem i zebym sie skichal to nie moglem tego odkrecic
5. Tak tez zrobie
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Gwayhyr, zarejestruj się na stronie Centrum: http://www.centrum.audi80.pl/ i pobierz z działu Download książkę D. Korpa Obsługa i naprawa Audi 80. Dowiesz się co to jest smok i jak się dobrać do cięgien w drzwiach i wielu innych bardzo ciekawych rzeczy.
To, że stuk dobiega z bagażnika to nie wyklucza amorków bo ich gniazda znajdują się w bagażniku pod wykładziną, która może lekko tłumić odgłos. Jednak rzeczywiście bardziej mi to wszystko wygląda na niedokręcony pływak. Musisz sprawdzić miejsce w którym jest zamocowany. Może się odkręcił i lata sobie jak chce.
To, że stuk dobiega z bagażnika to nie wyklucza amorków bo ich gniazda znajdują się w bagażniku pod wykładziną, która może lekko tłumić odgłos. Jednak rzeczywiście bardziej mi to wszystko wygląda na niedokręcony pływak. Musisz sprawdzić miejsce w którym jest zamocowany. Może się odkręcił i lata sobie jak chce.
Re: [80 b3] Kilka pytań
miałem podobny problem ze stukami - cofajac wiechałem delikatnie tłumikiem w kraweznik co zpowodowało lekkie dogiecie ostatniego kolana tłumika. i podczas jazdy rura stukała po waskim kanale podwozia. krotka wizyta w kanale garazowym i po krzyku he
(odgłos niby z bagaznika)
(odgłos niby z bagaznika)
Jakby kogos interesowalo, to juz wiem, o co chodzilo z pkt. 1,2 i 3. Smieszna sprawa, bo byly ze soba polaczone Peknieta byla uszczelka od zakretki plywaka, przez to przestawil sie plywak i zawiesil (dlatego nie wskazywal poziomu paliwa i pukal w czasie jazdy) i zakretka byla zle dokrecona. Wymienilem uszczelke, splawik ustawilem i wszystko jest OK. Nawet paliwo nie smierdzi w aucie Ciekawostka, ze wyparowalo mi 15 l benzyny przez ta uszczelke.
Pzdr GwayhyR
Pzdr GwayhyR