Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] - sprężarka klimatyzacji

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

[B4 ABC] - sprężarka klimatyzacji

Post autor: Darek 80b3 » 10 maja 2008, 15:59

Jak rozpoznać czy sprężarka od klimy jest dobra czy już na wykończeniu :?: .
Pytam ponieważ u siebie zauważyłem że kiedy jade,trzymam auto na biegu,gaz jednostajnie wciśnięty w jednym położeniu,wtedy czuć kiedy sprężarka się załącza a kiedy wyłącza,objawia się to lekkim przyhamowaniem samochodu.
Sprawa druga,to głośna praca na wysokich obrotach.
Wiadomo że załączenie sprężarki powoduje jakieś obciążenie dla silnika,ale u mnie dość mocno ciągnie obroty w dół,na pb nie ma problemu żeby auto zgasło czy się zadławiło jak zrzuce z wysokich obrotów na luz,ale na gazie już raz mi to regulowali,bo albo gasło albo się zadławiał.
TaK jak już przy temacie,to ile kosztuje regeneracja sprężarki lub co ewentualnie można jej zaradzić :?:
Jak u Was spisuje się klima??
Pozdro ;-)
Ostatnio zmieniony 12 maja 2008, 17:06 przez Darek 80b3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 maja 2008, 08:29

Jedyna przyczyna szumienia czy głosniej pracy moga być wywalone łozyska na sprezarce, a co do obrotów to dla przykładu w moim TDIku jak włacze klime na wolnych obrotach to autmatycznie obroty wzrastaja mi do około 980-1000obrt. a normalnie mam około 900obr, nie czuje róznicy w duszaniu czy spadku mocy w ciagłej jedzie tak jak to opisałes.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 11 maja 2008, 11:02

Darek , a jakie masz wolne obroty jak załączysz wszystkie światła? Może regulator wolnych obrotów Ci szwankuje, tylko pytanie czy coś takiego jest w ABC :roll: kurcze nie siedzę jeszcze w tych V-kach :-|

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 maja 2008, 13:06

Spręzarka powinna sie właczyc i cały czas chodzic, a nie włączac i wyłaczac. Jezeli tak robi to cos sie dzieje z któryms z czujników cisnienia. na zgaszonym silniku spróbuj obrócic wałkiem sprezarki pownien sie z lekkim oporem obracac, jezeli nie dasz rady obrócic jego reka to mozliwe ze łozysko na sprezarce siadło

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 12 maja 2008, 17:02

Dzisiaj obserwowałem na postoju i cały czas sprężarka chodziła razem z wiatrakami,tylko że mam odczucie że hamuje dość silnikiem podczas jazdy,czy tak powinno być??
Podjade chyba do zakładu,zobaczymy co powiedzą.
Z tym włączaniem i rozłączaniem to może źle przedstawiłem problem,poprostu czuje że lekko przyhamuje pochodzi trochę i puszcza i tak co jakiś czas ale jest załączona raczej cały czas,bo cały czas chłodzi,u Was też tak jest??
Jeszcze jedno,co to jest,że po jakimś czasie gdy klima chodzi,wiatraki pracują szybciej,tak jakby na drugim biegu??

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 maja 2008, 09:20

To normalne jezeli jest wysoka temp na zewnatrz to na tym I biegu wiatraki nie sa wstanie wystarczajaco schłodzic skraplacza przez co podnosi sie cisnienie w układzie klimatyzacji i dlatego czujnik włacza max obroty wentylatorów. Moze stad te przychamowywania jak właczaja sie max obroty wentyaltorów

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 13 maja 2008, 10:10

Faktycznie też myslałem że może te przyhamowania to od wentylatorów jak się załączają na drugi bieg :roll:
Narazie póki chodzi klima nie mam zamiaru nic grzebać,bo koszta są spore jakby co.
Na pb silnik ładnie wyrównuje obroty ale na gazie wczoraj auto mi 2 razy zgasło jak miałem włączoną klime,jestem umówiony do gazownika,bo niedawno mi to robił i znów jest gorzej :-/
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 maja 2008, 15:34

Ale to dziwne ze gasnie krokowiec powinien wyrównac obroty mimo to a poza tym komp dostaje info ze klima jest właczona to i tak powinien trzymac troche wyzsze obroty.

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 13 maja 2008, 20:19

Witam. Podczepie sie do tematu bo umnie cos zaczyna buczec jak wlacze klime i gdyby to byly lozyska to jaki jest koszt tych czesci z robocizna???moze ktos sie orientuje?

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 30 cze 2008, 19:25

Witam ponowinie kolegów :-(
Problem z moją klimą nie zniknął niestety,klimatyzacja po załączeniu się sprężarki i wiartaków chłodzi jak należy,tylko że bardzo obciąża mi silnik,byłem w 3 serwisach już i nic mi nie poradzili.Klima jest świeżo po 2 przeglądach(ostatnio zrobili mi drugi raz wypompowanie z układu czynnika i ojeju ze sprężarki żeby wykluczyć ewentualny błąd urządzenia).Ostatni serwis twierdzi i zgania na ten co mi robił przegląd że za dużo wpompowali oleju do sprężarki(przy podpięciu urządzenia do przeglądu klimy wysysa on czynnik i olej i pompuje nowy),rzekomo wszystkiego nigdy nie da się wyciągnąć i przy ponownym załadowaniu oleju do sprężarki może być go tam za dużo i dlatego układ stawia taki opór(chcą mi wyjmować sprężarkę i dokładnie sprawdzać i osuszyć z oleju i zalać nowym-koszt 350 zł :-x Sprężarka jest osłuchana i zużycie łożysk jest wykluczone,ciśnienia w układzie sprawdzane dwa razy i jest ok,silnik podpięty pod komputer i nie pokazał żadnych błędów(podejrzewali że komputer źle steruje i nie zwiększa czaso-wtrysku,jak się okazało jest dobrze.Może poradzicie mi co zrobić z tym bo już siły nie mam.
Czy odpięcie kostki od przepływomierza pomoże coś sprawdzić i wykluczyć uszkodzony przepływomierz,że to on robi takie zamieszanie??
Auto na załączonej klimie słabnie strasznie i na paliwie i gazie :-|

Awatar użytkownika
Barti-1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 11 lis 2007, 09:47
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: Barti-1 » 17 lip 2008, 11:18

Witam kolegów i podpinam sie pod temat.
Darek 80b3 nie wiem czy to jest pocieszające dla Ciebie ale mam ten sam problem co Ty. :-( Na lpg na wolnych obrotach przy włączonej klimie auto mi gasnie. Wymieniłem filtr gazu i nie pomogło. Jest to bardzo uciązliwe podczas jazdy po miescie z wlączona klima. Praktycznie na kazdym skrzyzowaniu silnik gasnie. Jeszcze jedną sprawą jest to, ze ja na LPG mam troche za niskie obroty- około 600. Nie wiem czy jest jakas mozliwos podniesienia obrotów na LPG tzw. domowym sposobem, czyli bez wizyty w warsztacie.
Panowie dajcie jakaś radę.
PS. Darek 80b3 jesli rozwiązesz swój problem to daj znac. Pozdrawiam

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 lip 2008, 13:32

A jaki typ instalacji LPG masz kolego sekwencja czy II generacja. Tak czy inaczej instalacja LPG jest źle wyregulowana lub dobrana poniewaz krokowiec powinien mimo to podtrzymac obroty do zadanych.

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 17 lip 2008, 21:41

Barti-1 u Ciebie gaśnie a u mnie jeszcze zamula strasznie samochód, na PB zamulenie też jest ale nie gaśnie,komputer jakoś wyrównuje obroty.Zamula tzn mam na myśli to,że po włączeniu klimy auto jest słabsze na około jakieś 30km :evil: :-/ <osohozi>
Dodzwoniłem się do serwisu gdzie zajmują się naprawą i diagnostyką klimatyzacji i jak powiedziałem objawy,facet stwierdził, że tylko dobry elektryk albo elektronik może mi pomóc,że jest niby wada w ścieżce elektrycznej,tzn w sygnale między jednostką sterującą silnikiem a klimą.U mnie po włączeniu klimy silnik nie podnosi obrotów a powinien tak robić i od tego zaczyna się mój problem.Nie wiem gdzie mam jechać z tym,może ma ktoś jakiś pomysł,upały jeszcze przed nami a klimy nie włączam bo wolę normalnie jeździć niż się chłodzić i denerwować :evil:
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 lip 2008, 06:18

Jeżeli podłączysz się z VAG do sterownika silnika to na jednym z kanałów masz możliwość odczytu czy komputer wszedł w tryb stabilizacji obrotów przy włączonej klimatyzacji.
Jakbyś był na wycieczce w W-wie to daj znać, coś wymyślimy.

seebol1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: seebol1 » 20 lip 2008, 15:54

Darek 80b3 Witam miałem ten sam problem a może i dalej go mam, też posiadam audika 2.6 V6 avant, miesiąc temu założyłem gaz sekwencja esgi miałem te same objawy. Silnik gasł mi szczególnie w upalne dni. Znajomy który zakładał mi gaz przeprowadził automatycznie strojenie gazu z włączoną klimą (działającym kompresorem) i jak na razie jest lepiej bo silnik na gazie i z złączoną klimą ani razu nie zgasł. Choć upałów jeszcze nie było ostatnio. Jeśli chodzi o spadek mocy to też tak mam i to ponoć jest normalne w B4 w A4 jest to ponoć lepiej rozwiązane. Jak przetestuje dokładnie auto po regulacji dam znać.

[ Dodano: 2008-07-21, 10:54 ]
Dodam jeszcze że przed chwilą jezdziłem audiczką po mieście z wyłączoną klimą i powiem że tak na oko ok 30 PS silnik traci po załączeniu klimy, pocieszające jest to że już nie gaśnie na skrzyżowaniach podczas jazdy na gazie. Gaśnięcie wcześniej występowało podczas dynamicznej jazdy i gwałtownym wciskaniu sprzęgła przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Tak jak pisałem wcześniej ponoć jak twierdzą niektórzy"fachowcy" w b4 z klimatronikiem tak duża strata mocy to norma a w A4 już to nie występowało. Na moje nie doświadczone oko inżyniera :-) mamy z tymi klimami jednak coś uszkodzone :-( .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl