Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,0 ABK] Przyduszony silnik! Problem z powietrzem?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
mariuszekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 lis 2007, 21:30
Lokalizacja: Wrocław

[B4 2,0 ABK] Przyduszony silnik! Problem z powietrzem?

Post autor: mariuszekk » 08 maja 2008, 10:46

Od dłuższego czasu,wydawało mi sie ze niunia jest jakas zasłaba jak na te 115kucy, silnik takjakby sie przyduszał,a obroty falują.Brak mocy:((wymieniłem filtr powietrza i nic nie pomogło! i wczoraj na zapalonym silniku wyjełem regulator cisnienia t.z (grzybek) i silnik odrazu zaczoł lepiej pracowac! Po przejechaniu z tak wyjętym "grzybkiem" :lol: Daznałem szoku !:shock: Auto jakby normalnie dostało jeszcze ze 100 kucy!. Pytanko czy cos jest przytkane ? Macie jakies pomysły?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 maja 2008, 16:26

Na poczatek musiałbys sprawdzic w jakim stanie jest sonda Lambda i przepływomierz. Przez to że wyjąłeś odme doprowadziłeś do silnika dodatkowa porcje powietrza poza tym co przekazywał lmm do ECU. Możesz miec tez problem z namiernymi przedmuchami w komorze korbowej silnika i za duzo oparów dostaje sie do układu ssącego.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 08 maja 2008, 19:21

Odpal silnik i wykręć korek wlewu oleju. Prawidłowo motor powiniem dławić się lub nawet zgasnąć. Jeśli tak nie jest to problem jest z przepływomierzem.

Awatar użytkownika
mariuszekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 lis 2007, 21:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mariuszekk » 09 maja 2008, 07:52

JJ 82 pisze:Odpal silnik i wykręć korek wlewu oleju. Prawidłowo motor powiniem dławić się lub nawet zgasnąć. Jeśli tak nie jest to problem jest z przepływomierzem.
Silnik sie dławi po odkręceniu korka oleju .

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 10 maja 2008, 17:40

To prawidłowy objaw. Sprawdź czy nie ma nieszczelności w dolocie powietrza. Odłącz przepływomierz i odpal silnik.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2008, 11:18 przez JJ 82, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 11 maja 2008, 00:04

warto też sprawdzić odmę
jak bedzie zapchana nagarem z oleju to silnik nie bedzie miał czym oddychać i się bedzie dusił.
standartowo sprawdź przepływkę i sondę lambda.

Awatar użytkownika
mariuszekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 lis 2007, 21:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mariuszekk » 11 maja 2008, 14:31

Koledzy odma była troche zawalona,ale juz jest czysciutka i drozna,a przepływomierz , rozebrałem i okazało sie ze juz go ktos kiedys rozbierał i pokrywa od spodu była nie szczelna ! zdjełem ja całkiem i poczysciłem cała przepływke.Ale niema sladów tarcia klapki, poskładałem i załozyłem i niema specjalnie zadnej róznicy,nieszczelnosci tez nie widac,bycmoze to wina sondy,ale zeby ja sprawdzic musze sie wybrac do warsztatu,znalazłem jeszcze taki patent w obudowie filtra powietrza! Czy tak ma być
Zauwarzyłem jezscze ze po odłączeniu wtyczki od t.z silnika krokowego,silnik lepiej pracuje i lepiej trzyma wolne obroty,niz z podłaczonym krokowcem!?

Hauptwerke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hauptwerke » 22 lip 2008, 20:03

Koledzy, przepraszam, że tak się wbiję do tematu. Ja mam z kolei poważnie pęknięte te gumowe przewody do grzybka i grzybek jest zapchany jak cholera. Gdzie mogę kupić (oprócz serwisu) takie gumowe przewody, ile kosztują tak mniej więcej i czy mogę tak gdziekolwiek jechać z taką usterką? Nie narobię bigosu? Czy mogę czymś zastąpić takie rurki?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 22 lip 2008, 22:20

mariuszekk tak nie powinno być, masz zamknięty dopływ zimnego powietrza, klapka którą masz zatkany dolot powinna regulować sama jakie powietrze jest aktualnie potrzebne dla silnika, ciepłe czy zimne, skoro termostat próbuje ustawić klapkę na wlot zimnego powietrza a ty masz zaślepiony ten wlot na stałe i to jeszcze za pomocą właśnie tej klapki to tu tkwi twój problem z przyduszaniem.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 23 lip 2008, 00:51

Hauptwerke pisze:Koledzy, przepraszam, że tak się wbiję do tematu. Ja mam z kolei poważnie pęknięte te gumowe przewody do grzybka i grzybek jest zapchany jak cholera. Gdzie mogę kupić (oprócz serwisu) takie gumowe przewody, ile kosztują tak mniej więcej i czy mogę tak gdziekolwiek jechać z taką usterką? Nie narobię bigosu? Czy mogę czymś zastąpić takie rurki?
Sam mozesz to wymienić ;-) Audi nie gryzie :-P
takie węże mozesz kupić na pierwszym lepszym Szrocie lub gdzies na allegro. ale ceny mogą być bardzo rozbieżne.
np tu http://moto.allegro.pl/item402876989_ob ... ierza.html musisz zapytać o te węże.

zapewne chodzi Ci o część nr 6 i 13 z poniższego zdjęcia
Obrazek

Hauptwerke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hauptwerke » 23 lip 2008, 21:57

Wielkie dzięki z pomoc. Problem rozwiązany! Podzielę się z Wami co zrobiłem, może się przyda:

1. Wymieniłem oba przewody od grzybka - cena 28zł za dwa
2. Rozebrałem obudowę filtra i ten kanał.
3. Przeczyściłem wszystko dokładnie - wielka kupa czarnej gęstej mazi się uzbierała...
4. Założyłem wszystko dokładnie, dla pewności pozaciskałem połączenia opaskami.

Efekt przeszedł moje oczekiwania!!! Myślałem, że auto dobrze jeździ, ale teraz to idzie jak przeciąg!!!! Normalnie jakby 2 razy większy silnik. Nie dławi się, chętnie idzie na obroty, czad jednym słowem!

Polecam każdemu zrobić oględziny tych terenów w silniku, bo warto poświęcić godzinkę dla takiego efektu!

widmo, serdeczne dzięki za podpowiedzi

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 23 lip 2008, 22:34

Nie ma za co Polecam sie na przyszłość ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl