[80 B3 1.8 PM] Tylne lampy. odpalanie, wsteczny.
[80 B3 1.8 PM] Tylne lampy. odpalanie, wsteczny.
Witam. Wczoraj przejechałem autem dłuższą trasę. Po dotarciu na miejsce wyłączyłem silnik, wypakowałem rzeczy i chciałem odstawić auto na parking. Po odpaleniu i wrzuceniu wstecznego auto sie zaksztusiło i zgasło (na innych biegach ok). I tak kilka razy. Dodatkowo kierunki działały z bardzo długim przerwaniem (co ok. 3s) i wskaźnik paliwa nie uniósł się tak wysoko, jak powinien. Jakoś dojechałem na ten parking i sprawdziłem wszystko jeszcze raz. Wsteczny już wchodził normalnie a kierunki tym razem migały bardzo szybko. Dziś rano pojechałem do elektryka, ten wyczyścił oprawy żarówek i wymienił regulator napięcia (ładowanie skoczyło z 13,6 do 14,4 ) i wszystko niby wróciło do normy. Jednak podczas jazdy słychać taki cichy dźwięk, chyba z tyłu samochodu. Taki sam odgłos zawsze słyszę po przekręceniu kluczyka na ostatnią pozycję przez ok 2s. Kiedy ustaje, odpalam. Dodatkowo chyba zwiększyło mi się spalanie, chociaż może jestem przewrażliwiony. Jutro wracam z Ustki do Szczecina, zobaczymy, co będzie. Może ktoś już miał podobne problemy? Dziękuję i pozdrawiam.
miałem podobny przypadek w B3 1,8 JN
gdy się wrzucało wsteczny to zapalała się kontrolka swiatła przeciwmgielnego tylniego. z kierunkami było identycznie jak u Ciebie. do tego był problem ze swiatłami.
tzn gdy były włączone swiatła mijania i gdy się wrzucało wsteczny to swiatła mijania przygasały do mniej więcej połowy swojej mocy (duzy spadek napięcie)
Okazało się że uszkodzona była wiązka przewodów w klapie tylniej (ta wiązka po lewej stronie klapy bagażnika (uszkodzona izolacja wewnętrzna przewodów)
po wrzuceniu wstecznego PLUS zwierał się do MASY i zapalała sie kontrolka swiatała przeciwmgielnego oraz kierunki świerowały i był kłopoz ze swiatłami mijania.
Wydaję mi się ze u Ciebie moze być podobnie, bo:
co do tego odgłosu to to "buczenie" to odgłos pompy paliwa
lub odgłoś elektroniki silnika w trybie Check Engine (autotest)
apropo wskaznika paliwa:
jeżeli potwierdzi sie moje przypuszczenie odnośnie wiązki w klapie bagażnika to jest bardzo możliwe ze jeżeli występuje takie zwarcie jakie opisałem wczesniej, wskaźnik paliwa również bedzie wariował i źle pokazywał. jeżeli wskaźnik "faluje" góra-dół to moze być też słaby styk na wskaźniku paliwa i/lub słaby styk na stabilizatorze wskaźnika paliwa (stabilizator ten jest też powiązany ze wskaźnikiem temperatury)
Napisz jakie masz obecnie spalanie może coś sie uda wymyślić.
gdy się wrzucało wsteczny to zapalała się kontrolka swiatła przeciwmgielnego tylniego. z kierunkami było identycznie jak u Ciebie. do tego był problem ze swiatłami.
tzn gdy były włączone swiatła mijania i gdy się wrzucało wsteczny to swiatła mijania przygasały do mniej więcej połowy swojej mocy (duzy spadek napięcie)
Okazało się że uszkodzona była wiązka przewodów w klapie tylniej (ta wiązka po lewej stronie klapy bagażnika (uszkodzona izolacja wewnętrzna przewodów)
po wrzuceniu wstecznego PLUS zwierał się do MASY i zapalała sie kontrolka swiatała przeciwmgielnego oraz kierunki świerowały i był kłopoz ze swiatłami mijania.
Wydaję mi się ze u Ciebie moze być podobnie, bo:
czyli domyślam się ze otwierałeś bagażnik i wtedy jakimś cudem moze uszkodziła się owa wiązka przewodów i to ona powoduje.Ossek pisze:Po dotarciu na miejsce wyłączyłem silnik, wypakowałem rzeczy i chciałem odstawić auto na parking. Po odpaleniu i wrzuceniu wstecznego auto sie zaksztusiło i zgasło (na innych biegach ok). I tak kilka razy. Dodatkowo kierunki działały z bardzo długim przerwaniem (co ok. 3s) i wskaźnik paliwa nie uniósł się tak wysoko, jak powinien. Jakoś dojechałem na ten parking i sprawdziłem wszystko jeszcze raz. Wsteczny już wchodził normalnie a kierunki tym razem migały bardzo szybko
co do tego odgłosu to to "buczenie" to odgłos pompy paliwa
lub odgłoś elektroniki silnika w trybie Check Engine (autotest)
apropo wskaznika paliwa:
jeżeli potwierdzi sie moje przypuszczenie odnośnie wiązki w klapie bagażnika to jest bardzo możliwe ze jeżeli występuje takie zwarcie jakie opisałem wczesniej, wskaźnik paliwa również bedzie wariował i źle pokazywał. jeżeli wskaźnik "faluje" góra-dół to moze być też słaby styk na wskaźniku paliwa i/lub słaby styk na stabilizatorze wskaźnika paliwa (stabilizator ten jest też powiązany ze wskaźnikiem temperatury)
Napisz jakie masz obecnie spalanie może coś sie uda wymyślić.
Też tak miałem, zapomniałem napisaćgdy się wrzucało wsteczny to zapalała się kontrolka światła przeciwmgielnego tylnego.
Co do wiązki przewodów przy klapie to niedawno była robiona bo nie działało oświetlenie tablicy. Przeciąłęm ją, zlutowałem i odizolowałem każdy kabel. Jednak faktycznie przy wypakunku mogłem naruszyć kable przy lampach i dlatego pomogło rozłożenie opraw żarówek, przeczyszczenie i złożenie do kupy u elektryka.
Po wizycie u elektryka wskaźnik podniósł się normalnie tylko wydaje mi się, że podczas jazdy opada jakby auto spalało chyba z 20l/100km.Reszta jest w porządku, czyli jak skręcam mocno w prawo to wskaźnik się podnosi, tak było zawsze:) Wieczorem napiszę, jak auto zachowywało sie na trasie.wskaźnik paliwa również bedzie wariował i źle pokazywał
Zatankowałem bak do pełna i:
1) Weszło mniej paliwa niż wskazywałby na to wskaźnik na desce.
2) Wskazówka podnosi się tylko trochę ponad połowę skali, dodatkowo po naciśnięciu hamulca minimalnie opada.
Wygląda to tak jakby wskazówka, niezależnie od poziomu paliwa, zaniżała poziom o jakąś 1/3. Gdzie może być przyczyna?
obwód biegu wstecznego moze tylko w tym miejscu co podałem powodować te anomalie nie sądzę aby gdzie indziej była uszkodzona instalacja. wiec sprawdź tą wiazkę.Ossek pisze:Też tak miałem, zapomniałem napisać
Co do wiązki przewodów przy klapie to niedawno była robiona bo nie działało oświetlenie tablicy. Przeciąłęm ją, zlutowałem i odizolowałem każdy kabel. Jednak faktycznie przy wypakunku mogłem naruszyć kable przy lampach i dlatego pomogło rozłożenie opraw żarówek, przeczyszczenie i złożenie do kupy u elektryka.
powodów moze być kilka:Ossek pisze:Wygląda to tak jakby wskazówka, niezależnie od poziomu paliwa, zaniżała poziom o jakąś 1/3. Gdzie może być przyczyna?
-słaby styk na wskaźniku paliwa (falujący wskaźnik)
-słaby styk na regulatorze napięcia w liczniku (zegarach) poczytaj w tym poscie viewtopic.php?t=3534&highlight=stabilizator
- problem z pływakiem w zbiorniku paliwa (dziurawy lub zawieszający się)
- problem z rezystorem nastawnym w baku paliwa (ten którym steruje pływak, uszkodzony lub zawieszający się)
-źle wykalibrowany wskaźnik paliwa
Przejechałem 250km i zauważyłem, że wskaźnik zaniża o około 1/3 ale czasem różnica jest mniejsza. Pod koniec podróży nawet przez chwilę pokazywał właściwy poziom (wskaźnik temperatury cały czas dawał prawidłowe wskazania więc, jeśli dobrze rozumiem, to nie regulator napięcia). Takie cykle trwały 15-20 minut. Wydaje mi się, że wina leży jednak gdzieś po stronie pływaka. Czy można jakoś sprawdzić ten pływak albo rezystor nastawny??
Zajechałem do mechanika i wyciągneliśmy pływak, nic nie wyglądało na uszkodzone. Potem ustawiliśmy go tak, jakby zbiornik był pełny i wskazówka uniosła się normalnie. Podczas jazdy dalej kicha oO co chodzi?
[ Dodano: 2008-05-18, 19:20 ]
Witam ponownie. Pozwolę sobie odświeżyć wątek bo problem powrócił. Nie otwierałem bagażnika od czasu ostatniej awarii ale wczoraj musiałem coś z niego wyciągnąć. Od tego momentu zaczęły się cyrki. Po naciśnięciu hamulca lub wrzuceniu wstecznego auto dławi się i gaśnie, podświetla się przycisk światła przeciwmgielnego i kierunki. Po naciśnięciu hamulca przy wyłączonym silniku świecą się przednie światła. Problem nie występuje, gdy bagażnik jest lekko uchylony, wtedy wszystko jest ok i nawet wskaźnik paliwa działa normalnie. Wiązka po lewej stronie klapy jest ok, zdjąłem pancerz i wszystkie przewody były całe. Co może być przyczyną?
[ Dodano: 2008-05-18, 19:20 ]
Witam ponownie. Pozwolę sobie odświeżyć wątek bo problem powrócił. Nie otwierałem bagażnika od czasu ostatniej awarii ale wczoraj musiałem coś z niego wyciągnąć. Od tego momentu zaczęły się cyrki. Po naciśnięciu hamulca lub wrzuceniu wstecznego auto dławi się i gaśnie, podświetla się przycisk światła przeciwmgielnego i kierunki. Po naciśnięciu hamulca przy wyłączonym silniku świecą się przednie światła. Problem nie występuje, gdy bagażnik jest lekko uchylony, wtedy wszystko jest ok i nawet wskaźnik paliwa działa normalnie. Wiązka po lewej stronie klapy jest ok, zdjąłem pancerz i wszystkie przewody były całe. Co może być przyczyną?