[80 B3 2,0 3A auomat]spadające obroty przy 90 st.
[80 B3 2,0 3A auomat]spadające obroty przy 90 st.
Szanowni Klubowicze ratujcie.Powrócił problem o którym już raz pisałem.Po osiągnięciu 90 st. spadają obroty,silnik słabnie.Po gwałtownym dodaniu gazu skrzynia redukuje biegi ale silnik reaguje tylko do 2400 obr.a w końcu gaśnie bez względu na rodzaj paliwa.Wymieniłem już świece,filtr powietrza,po wyświetleniu kodów usterek czujnik temp.dla ECU i sondę lambda.Krótko było dobrze i znowu to samo,na dodatek nie umiem odczytać kodów z komp.bo dioda przestała migać tylko świeci słabym ciągłym światłem.Nie wiem już co robić a mechanicy nie mają pojęcia o tym autku.
marian65, wywal gaz z mechanicznego wtrysku. 2.0 to maly silniczek, malo pali PB a do tego NIENAWIDZI GAZU. Ten silnik i inne mechaniczne wtryski NIGDY nie beda dobrze dzialaly na LPG. Wywal gaz i ciesz sie bezawaryjnoscia.
Najprawdopodobniej rozjechala Ci sie mapa wtrysku benzyny (czyli przekladajac na dzialanie mechanicznego wtrysku - masz zly prad elektrozaworu). Jaka sonde lambda zalozyles do autka? Jak marna podrobke to sie nie dziw, ja kupilem niby oryginał, na allegro, niby NGK/NTK, po czym przeczytalem na ich stronie ze nie sprzedaja sond bez oryginalnych koncowek. Padla po 2 tygodniach. Zmierz prace sondy.
Sprawdz stan kopulki i palca rozdzielacza. Jesli kupiles palec marnej jakosci (moj byl mimosrodem i starl elektrode glowna w kopułce) to wymien komplet. Sprawdz przewody zaplonowe (maja miec 2-10kohmów).
Poza tym jaka masz ta instalacje gazowa? Jesli 2 generacja pytaj @Danka jak zmienic emulacje sondy lambda.
Najprawdopodobniej rozjechala Ci sie mapa wtrysku benzyny (czyli przekladajac na dzialanie mechanicznego wtrysku - masz zly prad elektrozaworu). Jaka sonde lambda zalozyles do autka? Jak marna podrobke to sie nie dziw, ja kupilem niby oryginał, na allegro, niby NGK/NTK, po czym przeczytalem na ich stronie ze nie sprzedaja sond bez oryginalnych koncowek. Padla po 2 tygodniach. Zmierz prace sondy.
Sprawdz stan kopulki i palca rozdzielacza. Jesli kupiles palec marnej jakosci (moj byl mimosrodem i starl elektrode glowna w kopułce) to wymien komplet. Sprawdz przewody zaplonowe (maja miec 2-10kohmów).
Poza tym jaka masz ta instalacje gazowa? Jesli 2 generacja pytaj @Danka jak zmienic emulacje sondy lambda.
Dzięki K44761.Może masz rację co do gazu w moim autku...wywalę draństwo.Słyszałem już wiele negatywnych opinii na temat gazu przy wtrysku ale to nie ja kazałem ją założyć.Jest to instalacja Landi Renzo 2 generacji.Co do sondy to kupiłem jakąś uniwersalną za 120 zeta na próbę.Jak na :-| razie przy pomiarze napięcia do masy dochodzi do 1V a na starej było góra 06V.Napisz mi proszę co można zrobić z tą mapą wtrysku.Kto może to sprawdzić czy ewentualnie wgrać nową.Zastanawiam się też co się stało z komputerem że nie wyświetla kodów a jeśli nawalił to czemu to autko jeszcze jeździ?Biorę się za przewody i rozdzielacz oraz za połączenia z masą.Gaz na razie tylko odłączę i napiszę czy pomogło. :-|
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
śmiem nie zgodzić się z Tobą. mam takowy motor zagazowany i nie mam problemów. instalacja I generacjik44761 pisze:wywal gaz z mechanicznego wtrysku. 2.0 to maly silniczek, malo pali PB a do tego NIENAWIDZI GAZU. Ten silnik i inne mechaniczne wtryski NIGDY nie beda dobrze dzialaly na LPG
ja się cieszę czymś takim nawet bez wywalania :lol:k44761 pisze:Wywal gaz i ciesz sie bezawaryjnoscia.
odpalasz zimny silnik bez żadnego obciążenia (niczego nie włączasz typu radio, nawiew itp.). tylko benzyna, nie przełączaj na gaz. bez gazowania czekasz aż załączy się wentylator. jak się wyłączy możesz zgasić silnik. następnie tylko cieszyć się z jazdy (o ile to rzeczywiście mapa wtrysku)marian65 pisze:Napisz mi proszę co można zrobić z tą mapą wtrysku.Kto może to sprawdzić czy ewentualnie wgrać nową
grzesiek79, daj czlowieku spokoj Powaznie.
Chcialbym jeszcze poznac tego Pana "gaziarza" ktory zakladal Ci gaz do tego silnika. To musi być naprawdę wspaniały człowiek. Geniusz niemalże :mrgreen:
Poza tym jak widze u kogos gaz, jeszcze w mechanicznym wtrysku to ogarnia mnie litosc. Jakbym widzial zagazowane polonezy, fiaty i ople. Czy to naprawde jest taka oszczednosc? Ja ostatnio wywalilem sekwencje z A8 ktora kupilem - sekwencja miala 3 tygodnie zalozona przez poprzedniego wlasciciela... Szkoda silnika...
Ja osobiscie jezdze 4.2 bez gazu i wcale nie jest tak drogo.
- z calym szacunkiem ale nie wiesz co piszesz. Przejedz sie moim zadbanym pieknie wyregulowanym 3A, a ja przejade sie Twoim z gazem, na dodatek pierwszej generacji :lol: :lol:ja się cieszę czymś takim nawet bez wywalania
Chcialbym jeszcze poznac tego Pana "gaziarza" ktory zakladal Ci gaz do tego silnika. To musi być naprawdę wspaniały człowiek. Geniusz niemalże :mrgreen:
Poza tym jak widze u kogos gaz, jeszcze w mechanicznym wtrysku to ogarnia mnie litosc. Jakbym widzial zagazowane polonezy, fiaty i ople. Czy to naprawde jest taka oszczednosc? Ja ostatnio wywalilem sekwencje z A8 ktora kupilem - sekwencja miala 3 tygodnie zalozona przez poprzedniego wlasciciela... Szkoda silnika...
- to zrob jak napisalemTeż chciałbym tanio jeździć ale bez kłopotów.
Ja osobiscie jezdze 4.2 bez gazu i wcale nie jest tak drogo.
Panowie wrzućcie na luz. Ja także uważam że gdyby gaz był rewelacją to byłby montowany seryjnie przez producentów ale rozumiem ludzi zmuszonych przez finanse do chwalenia tego wynalazku bo sam wolę kasę włożyć w moją niunię niż wydawać na benzynę.Niestety jeśli moje autko będzie sprawiać kłopoty z tego powodu to bez żalu usunę instalację. Co do mojego problemu to na razie zająłem się mapą wtrysku.Próba jutro.Martwi mnie że komputer nie wyświetla mi kodów i że silnik zaczął gorzej palić ale może stanie się cud...
- dokladnie. Niepotrzebnie sie unioslem. Forum jest od dyskusji.Panowie wrzućcie na luz
marian65, to zalezy jeszcze w jaki sposób sprawdzasz te kody. Zassaj ksiazke D.Korpa i sprawdz czy dobrze podlacasz tester. Dioda jak lekko swieci do znaczy ze jest zle podpieta, z tego co pamietam to musi byc + oraz sygnalowy, a nie - i sygnalowy (ja wbudowalem sobie diode w licznik i nie pamietam).
JAk druga generacja, to sprawdz czy masz emulator sondy lambda, wez oscyloskop lub najtanszy miernik wychylowy ze sklepu (taki ze wskazowka) i pomierz prace emulatora i samej sondy.
Poza tym moze @Danek sie wypowie na temat gazu.
mi też sie nie najgorzej sprawuje na gazie i jestem bardzo zadowolony :mrgreen: (tylko trzeba kogoś kto ten gas dobrze wyreguluje)
Gazu nioe mam bo lubie :evil:
spalanie benzyna 9
gaz 13
100km 10x4,3=43zł
13x2,1=27,3 zł
róznica 15,7 zł dziennie x 21(robocze dni) =329,7 (misiecznie to mało???)
Gazu nioe mam bo lubie :evil:
dziennie robie 70-100 kmPoza tym jak widze u kogos gaz, jeszcze w mechanicznym wtrysku to ogarnia mnie litosc. Jakbym widzial zagazowane polonezy, fiaty i ople. Czy to naprawde jest taka oszczednosc?
spalanie benzyna 9
gaz 13
100km 10x4,3=43zł
13x2,1=27,3 zł
róznica 15,7 zł dziennie x 21(robocze dni) =329,7 (misiecznie to mało???)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
k44761, szacunek. masz zapewne więcej wiedzy ode mnie, ja szczerze mówiąc z mechaniki jestem noga (może nie do końca, ale zawsze coś :cry: ). jeśli chodzi o gaz: dostałem go w spadku po poprzedniku, a że nie mam problemów z nim to inna para kaloszy.
wyraziłeś swoją opinię, nie mogę mieć o to pretensji. każdy ma swoje zdaniek44761 pisze:grzesiek79, daj czlowieku spokoj Powaznie.
Cytat:
ja się cieszę czymś takim nawet bez wywalania
- z calym szacunkiem ale nie wiesz co piszesz
instalacje zamontowałem pierwszej generacji z kompensacja, trochę zajęło mi regulowanie :mrgreen:
do tego od czasu do czasu jeżdżę na benzynie i na niej odpalam (jak narazie nie miałem wystrzału ani żadnych problemów) oprócz lekko podwyższonych obrotów na benzynie jak i na gazie 1100 na jałowym (ale tak też było przed montażem gazu)
a oszczędność duża bo za rok jeżdżenia to mogę drugi silnik kupić, jakby benzyna była po 3 zeta to bym tego sh1tu nie pchał, jednak przy dużych przebiegach to mus przy zarobkach 1500-2000 zł
niestety dla mnie 350 zł to bardzo dużo, mam rodzinę, dziecko i wogule planuje dom a to rata rzędu 500 zł miesięcznie
cenie twoje zdanie jednak porostu niektórzy muszą jeździć na gazie i trzeba ich zrozumieć :mrgreen:
do tego od czasu do czasu jeżdżę na benzynie i na niej odpalam (jak narazie nie miałem wystrzału ani żadnych problemów) oprócz lekko podwyższonych obrotów na benzynie jak i na gazie 1100 na jałowym (ale tak też było przed montażem gazu)
a oszczędność duża bo za rok jeżdżenia to mogę drugi silnik kupić, jakby benzyna była po 3 zeta to bym tego sh1tu nie pchał, jednak przy dużych przebiegach to mus przy zarobkach 1500-2000 zł
niestety dla mnie 350 zł to bardzo dużo, mam rodzinę, dziecko i wogule planuje dom a to rata rzędu 500 zł miesięcznie
cenie twoje zdanie jednak porostu niektórzy muszą jeździć na gazie i trzeba ich zrozumieć :mrgreen:
Szanowni koledzy serdeczne dzięki za cenne rady. Z braku czasu nie skorzystałem ze wszystkich ale na pewno posprawdzam wszystkie rzeczy o których pisaliście.Wczoraj pomęczyłem się z mapą zapłonu i moje autko znowu pięknie jeździ na benzynie(nie odważyłem się przełączyć na gaz).Pomimo że znęcałem się nad nim godzinę silniczek nie przekroczył 90st.i nie słabł. W wolnej chwili wybiorę się do gazownika a potem zdecyduję czy gaz zostawić czy usunąć.Pozdrawiam :mrgreen:
marian65, to w takim razie -jesli autko ozylo po odlaczeniu akumulatora - masz problem z emulacja sondy na gazie lub komp lapie jakies inne dziwne bledy, ale napewno zwiazane z mieszanka. Popytaj gaziarza co moze z tym zrobic, i niech emulacje ustawi na "masa" - wtedy sprobuj i daj znac - cos pomyslimy.