[B4 ABT] dostaje wysokich obrotow i sam wciska pedał gazu
[B4 ABT] dostaje wysokich obrotow i sam wciska pedał gazu
Jeszcze takiego czegos~nie widziałem i paru mechaników którym o tym opowiadałem też się dziwi , a mianowicie Audik mój po osiągnięciu temp.zaczyna falowac obrotami i co gorsza sam sobie wciskac pedał gazu ! Dzieje sie tak i na paliwie jak i na gazie ! Miał ktos taki problem ? Prosze o radę . Co można zrobić aby było OKEY ?!
Ostatnio zmieniony 12 maja 2008, 22:13 przez tomas35, łącznie zmieniany 1 raz.
u ciebie to chyba inna bajka bo masz mono motronika..edek0507 pisze:Ja tak mam ale podczas jazdy gdy auto jest na biegu i puszczę nogę z gazu, wtedy sam dodaje sobie gazu, po chwili zwalnia, i znów dodaje, mówicie że silniczek krokowy?
Samoczynne dodawanie gazu w ABT podczas zwalniania to chyba standard, a bierze się to z samej konstrukcji nastawnika. Jeśli ktoś będzie miał chwilę to niech zobaczy jak on ciężko pracuje i cały czas stara się asekurować cięgno przepustnicy. Chodzi o to aby wychamowanie silnikiem nie było zbyt gwałtowne i stąd bierze sie wpadanie pedału gazu. Jeśli masz ochotę to przekalibruj sobie nastawnik.
W innych samochodach jest to nieodczuwalne tak bardzo ponieważ albo mają już DBW na przepustnicy albo zawór obejściowy który steruje powietrzem i położenie przepustnicy na jałowym sie nie zmienia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
maniek_s122, dokładnie tak. Najczęstszą przyczyną takiego zachowania się przepustnicy jest uszkodzenie mikrostyków nastawnika przepustnicy lub czujnika położenia przepustnicy. Te dwa elementy są odpowiedzialne za stabilizację biegu jałowego oraz podniesienie obrotów na zimnym silniku. Kolejny element w tym układzie to czujnik temperatury (niebieski).
A co może być przyczyną wchodzenia silnika na wysokie obroty gdy jest on zimny? Gdy rano czy po dłuższym odpalam silnik obroty wskakują na ok. 2 tys. a po paru sekundach spadają poniżej 800, czasem nawet silnik zgaśnie, i potem znowu wskakują na te 2 tys. Jest tak na benzynie, na gazie na zimnym silniku nie sprawdzałem i nie zamierzam. Gdy silnik się zagrzeje problem ustępuje, trzyma obroty zarówno na benzynie jak i na gazie. Czy to może być wina czujnika temperatury? Ostatnio go zmieniałem, może jest "trefny"?
Prawdopodobnie zła emulacja sondy Lambda (powinna być na masę).
Jaki masz nastawnik przepustnicy, 4 czy 6 pinowy? Jak 6 pinów to warto się zapoznać:
problemy z dodawaniem gazu na nastawniku 6 pinów
Jaki masz nastawnik przepustnicy, 4 czy 6 pinowy? Jak 6 pinów to warto się zapoznać:
problemy z dodawaniem gazu na nastawniku 6 pinów
Tutaj masz wyjaśnioneba890 pisze:co to znaczy byc na mase