Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT]wchodzenie silnika na wysokie obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

[b4 ABT]wchodzenie silnika na wysokie obroty

Post autor: barteq289 » 15 maja 2008, 14:20

opis problemu: podczas jazdy lub na postoju gdy wcisne pedal gazu silnik wchodzi na obroty ok 3-4 tys. i nic nie da sie z tym zrobic-dopiero po zgaszeniu wraca do normy-na jakies kilka minut;/i problem sie powtarza. Innym znow razem obroty oscyluja w granicach 0.7-0.8 tys co sie dzieje??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 maja 2008, 15:08

barteq289 pisze:gdy wcisne pedal gazu silnik wchodzi na obroty ok 3-4 tys. i nic nie da sie z tym zrobic
:mrgreen: No, to raczej normalne zachowanie dopóki nie zdejmiesz nogi z pedału gazu.
Sorry ale nie mogłem się powstrzymać.
Rozumiem, że chodzi Ci o to, że silnik zostaje na tych 3-4 tys. tak? Jeśli tak to sprawdź czy się linka gdzieś nie przycina ale raczej stawiam na uszkodzony nastawnik przepustnicy i/lub TPS.

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 15 maja 2008, 16:32

linka z pewnoscia sie nie przycina!! o jaki nastwinik Ci chodzi??mozesz troszke jasniej laikowi?? dodam ze auto ma instalacje gazowa! na gazie i na benzynie wchodzi na obroty!! ale gdy wejdzie na gazie i recznie przelacze na benzyne to spada z obrotow i ma ogoromna falowanie silnik-i nie pomaga wciskany pedal gazu. dopiero zgaszenie motoru!! po odpaleniu cyrk zaczyna sie od poczatku :-/

psk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 kwie 2008, 17:25
Lokalizacja: Dzialdowo

Post autor: psk » 15 maja 2008, 16:52

tez tak mam w abt, gasze te obroty sprzeglem ;]

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 15 maja 2008, 16:55

psk pisze:tez tak mam w abt, gasze te obroty sprzeglem ;]
u mnie to nie dziala;/

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 15 maja 2008, 17:16

sprawdź nastawnik przepustnicy...


http://www.auto-online.pl/elektron/siln ... nast_p.htm
(nr 3 na obrazku pierwszym)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 maja 2008, 17:44

barteq289, nastawnik przepustnicy to element osprzętu silnika odpowiedzialny w tym silniku za utrzymanie wolnych obrotów. TPS - czujnik położenia przepustnicy informuje ECU (komputer samochodu) o kącie położenia przepustnicy. Nastawnik najprościej jest sprawdzić podłączając VAG-a i wykonując funkcję TEST.

Psk, coś mi się zdaje, że w Twoim przypadku problem polega na zasysaniu lewego powietrza gdzieś w okolicy serwa.

psk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 kwie 2008, 17:25
Lokalizacja: Dzialdowo

Post autor: psk » 16 maja 2008, 16:07

Danek moglbys mi powiedziec cos wiecej, nie schodzi czasami z 2200 obr/min ;/

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 16 maja 2008, 20:20

Danek pisze:barteq289, nastawnik przepustnicy to element osprzętu silnika odpowiedzialny w tym silniku za utrzymanie wolnych obrotów. TPS - czujnik położenia przepustnicy informuje ECU (komputer samochodu) o kącie położenia przepustnicy. Nastawnik najprościej jest sprawdzić podłączając VAG-a i wykonując funkcję TEST.
chcesz mi powiedziec ze mam zepsuty silniczek krokowy?? :-D czy istnieje inna mozliwosc sprawdzenia czy to napewno ta usterka??bez VAG-a?? nie chcialbym pchac kasy w cos co nie koniecznie jest zepsute w szczegolnosci ze taki silniczek to ponad 400zl :-/

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 maja 2008, 14:22

barteq289, bez przesady na allegro to jakieś 150 zł. Można go sprawdzić "na piechotę" podłączając do pinów 1 i 2 napięcie 6V raz plus do 1, a raz minus do 1 i obserwować czy silniczek wysuwa i chowa poprawnie trzpień. Następnie należy sprawdzić czy jak trzpień jest całkowicie schowany to mikrostyki (pin 3 i 4) są zamknięte i takie pozostają bez względu na drgania, stuki itp.
Bardzo niedawno w wątku o regulacji położenia przepustnicy kolegi Madazaw wklejałem screen z opisem procedury diagnostycznej.
Psk, Oczywiście mogę się mylić, ale wydaje mi się, że może Ci gdzieś zasysać lewe powietrze. Chociaż po głębszym zastanowieniu jednak dohodzę do wniosku, że to może być również wina nastawnika lub/i TPS-u
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 17 maja 2008, 16:41

oryginal boscha ponad 400zl kosztuje!!za 150zl to chyba uzywka-dziekuje - juz taka mam-zepsuta :-P a ostatnio wyjalem ten silniczek zapsykalem go wd-40 i juz drugi dzien dziala :-D no ale zapewne to pol srodek do celu :-/ jak zawiesi sie nast.razem to sprobuje twojego sposobu. dzieki wielkie Danek za zainteresowanie

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 maja 2008, 19:44


Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 18 maja 2008, 12:13

Danek pisze:Chyba, że masz 6 pinowy to będzie trudniej i drożej pewnie.
dokładnie-mam 6-stykowy!! bosch 450zl craft 260zl mowie oczywiscie o nowych silniczkach

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 maja 2008, 12:20

Ok. to i procedura sprawdzania też jest nieco inna. tzn. inne piny się wykorzystuje do sprawdzania i ustawiania bo w tej wersji dołożony jest jeszcze hall (stąd dwa styki więcej). W tym wątku: viewtopic.php?t=16116&highlight=nastawnik+przepustnicy jest screen z procedury sprawdzania.

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 22 cze 2009, 20:03

no więc zbyt łądnie było by trwało to długo - bo samochód od maja 2008 do tego czasu działał bez zarzutu. Niestety dwa dni temu problem pojawił się znów...silnik albo gaśnie - albo ma tak wolne obroty - że prawie chce zgasnąć...na zapalonym silniku - na tak wolnych obrotach odłączyłem wtyczke z silnika krokowego - nic się nie zmieniło, zdjąłem wtyczke od czujnika temp. niebieską i tez lipa. normalnie jakby to w ogóle do niczego nie było potrzebne...co radzicie??co padło?? dodam, że takie same objawy są na gazie jak i na benzynie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl